2025. Április 23. Szerda - Béla

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Thilla | 2011-11-22 11:46

Tisztelt mazda szervíz ! 2003as bj 2 literes TD mazdámon aktuális lett az olajcsere.Az autóhoz most az eddigi magnetec 10w-40 helyett a 0w-30 full synteticet ajánlják a szakértő szerint ez valóban jó választás e? Az autó eddig különösebb gond nélkül 192000km-t lefutott hideg indítás után "mintha kicsit szelep csörgés lenne" de ez percek múlva ki simul én 8.000kmerenként cserélem az olajat a kocsit imádom megbízható harcos társ és a legjobbat érdemli! Válaszukat elöre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2011-11-21 08:13 mandarin79 részére

Egyértelműen 1997 utáni autók lehetnek kék matricások, de mérések alapján a vizsgabiztos régebbi autót is minősíthet piros, fekete matricásnál jobbra. Erre van is esély, hiszen a Mazdák többségének ebben az időszakban már precízen szabályozható keverékképzési rendszer volt. Mindenképpen Közelekedési Felügyelet kirendeltséghez kell fordulni.., csak ott minősíthetnek át autót.

mandarin79 | 2011-11-19 21:58

Van egy 93-as 1.3-as BG ,B3 motorkódú 323-as mazdám. Piros környzetvédelmi besorolással rendelkezik.Az lenne a kérdésem, hogy ez-az autó tud-e jobb környezetvédelmi besorolásba kerülni? köszönöm!

mazda-auto.hu | 2011-11-14 08:20 szmore részére

Gratulálunk, és köszönjük a visszajelzést! Ha légtömegmérőt cseréltél, akkor a tökéletes működéshez nem árt összehangolni az alapjárattal, a szokásos testelős módszerrel.

szmore | 2011-11-12 10:34

jujderégen jártam erre.. elsősorban csak jelezni szeretnék, hogy hosszas kisérletezés után meggyógyult a V6osom. Hálistennek egy kompresszió mérés kizáratta azt az elméletet, hogy hengerfejes lenne, és másfelé kezdtem hibát keresni. levettem az elosztót, mert nehezen fordult át a tengely, megtisztogattam (a mosás nyomait) de nem hozott javulást. szikra volt minden hengeren, de csak olyan narancsos szinű, nem kék. (új gyertya, új gyertyakábel).és mivel ezt csöndben házi diagnosztizálással játszottam végig, a szerelőknek erről elfelejtettem szólni. szintén kisérlet gyanánt még egy MAF szondát is cseréltem, aztán jött egy bontott gyújtáselosztó. és voilá..gázadásra olyan tökéletes, hogy már egy gyorshajtási csekken túl is vagyok. köszönöm a javaslatokat, meg a rám szánt időt és támogatást.

kircsi | 2011-11-10 19:39

contains 24 részére:Hasonló problémával több szerviz és motordiagnosztikát végzőműhelyt megkerestem, 323 bj 1.5 1999 évjárat sikertelenül egy másik 323-ról elkezdtem átcserélni az alkatrészeket,gyertya,kábelek,trafók a légtömegmérő cseréje után a kocsi tökéletesen működött.Az interneten rendeltem utángyártottat Muddys -tól 14000 FT.Nekem bevált, remélem tudtam segíteni

mazda-auto.hu | 2011-11-09 07:52 cephei részére

Nem, az 1,5 és 1,3-as önindítója egyezik meg.

cephei | 2011-11-08 15:58

Amúgy az 1.8-as f-es mazdába ugyanaz az önindító és generátor van, mint az 1.5-be? Lehet cserélgetni egyikből másikba?

mazda-auto.hu | 2011-11-08 09:39 pee323 részére

Ezért írtam, hogy vagy a jogszabályoknak megfelelő matricát kapja az autó, és nem a mért értékeknek megfelelőt, vagy a vizsgabiztos által megállapított színűt. Nem következetesen megy a színválasztás.

pee323 | 2011-11-07 20:04 mazda-auto.hu részére

De azt nem értem csak, hogy például a régi swiftek zöld matricával járkálnak, pedig még elavultabb technikát tartalmaznak, mint az én hengerenkénti befecskendezéses, katalizátoros motorom.. A G (azthiszem) astrák se jobbak ennél a motornál..

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó