2025. Február 23. - Alfréd

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Nagyi86 | 2010-06-10 17:09


Kérdésem lenne hozzátok!

Ha kiveszem a porlasztókat(Mazda 6 "2003"-as 2000diesel )és elviszem megnézetni utána be fogja dobni hibaként és el kell vigyem egy számítógépes frissítésre?
Vagy ha nem teszem rá a gyújtást akkor nem csinál semmit csak majd légtelenítenem kell?

Ha valaki tud segíteni azt megköszönném!

Köszönettel:Nagyi

Haji | 2010-06-10 14:12 Haji részére

Álló helyzetről beszéltem.

Haji | 2010-06-10 14:11 mazda-auto.hu részére

Mármint melyik? A befúvás megy folyamatosan. A külső is megy. Úgy emlékszem, hogy amikor nem ad hideget, akkor folyamatosan (ebben azért nem vagyok biztos), amikor ad, akkor rendesen ki-be kapcsolgat, ahogy kell.

mazda-auto.hu | 2010-06-10 14:04 Haji részére

...és a ventillátor mindig fújja a levegőt?

mazda-auto.hu | 2010-06-10 14:03 CHRISZ részére

Motorolaj, szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, dízelnél még üzemanyag szűrő. 4 évesen hűtőfolyadék, 5 évesen váltóolaj, 2 évente fékfolyadék ellenőrzés, MES. Az árak nem feltétlenül egyeznek a szervizekben, így csak a sajátot tudnám írni.

CHRISZ | 2010-06-10 13:05

Hello !
Tudja valaki mit cserélmek egy M6 -on 60.000 szervíznél ?
ja és kb. mennyibe kerülhet ?

Haji | 2010-06-10 10:55

A klímámmal kapcsolatban megint kiderült valami. 1. A pollenszűrő nélkül is fennállt a hiba.
2. Így inkább a gáz nyomására gyanakodtam. Sajnos nem az. Tegnap voltam egy autóklímásnál. Elmondtam, hogy hol hűt, hol nem. Mondta, índítsam be. Orvosi ló esete, azonnal köpte magából a hideg levegőt. Mért egy hőmérsékletet, 8 fokos levegőtt nyomott. Álló helyzetben, kb. 1 perc alatt. Azt mondta, hogy nem nyúlna hozzá, mert ha gáz-probléma lenne, akkor nem tudna ennyire hűteni. Menjek márkaszervizbe, mert szerinte elektronikai gond.
Abból a szempontból igaza lehet, hogy nem a hűtés intenzitásával van a gond, hanem a meglétével.
Amit nem értek, hogy tegnap 3 indításból 1x 1-2km után hideget fújt, 1x azonnal, 1x pedig elindultam, meleg, kikapcs-bekapcs és jött a hideg. Ma reggel megint semmit sem csinált.
Nem lehet valami relé, kapcsoló, érzékelő, vagy ilyesmi? Most már kezdek félni, hogy a vége drága lesz.

mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:51 instal részére

Nálunk egy befecskendező fej ára egyébként 100000 Ft körül alakul, ehhez jön pár tömítés és a diagnosztika ehhez képest elenyésző ára.

mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:49 dobaki2 részére

Minden eset egyedi, és a mérési jegyzőkönyvek is szerepet játszanak az elbírálásban. Az igazi szakemberek gyakorlatilag egyértelműen meg tudják állapítani, hogy anyaghiba, vagy nem megfelelő üzemanyag okozta a károsodást. Csak két érdekes adat szemléltetésül: A mozgó alkatrészek illesztési hézaga 0,002 mm. Egy hajszál kb. 30-szor vastagabb. Az üzemanyag 2000km/h sebességgel is átmehet a befecskendező csúcson.

mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:41 várati részére

A gyár valóban módosította menet közben a feltöltési mennyiséget, a sok autóban utólagosan kicserélt módosított nívópálca is ezt célozta.

Érdekes kérdés, és hosszú lenne rá a részletes válasz, de megpróbálom röviden leírni. A feltöltési mennyiség csökkentésének három oka lehet. Az első, hogy az olajszintet egyáltalán nem ellenőrző ügyfelek autóiban se haladja meg a X jelzést két olajcsre között. A második, hogy a kevesebb olaj gyakrabban van átlagosan magas hőmérsékleten, így a rövidebb utakra használt autókban is van esély a regenerációk során belekerült gázolaj mennyiség csökkenésére. A harmadik ok pedig a motor önjárásának a megelőzése, mely magas olajszint esetén könnyeben bekövetkezhetett. Ilyenkor a karterból felkerülő motorolaj a tüzelőanyag és nehéz leállítani a motort. Ez viszont okafogyottá vált a legutóbbi programozás elvégzésével, mely után az olajnyomás lámpa jelzi a valószínűen túl magas olajszintet.

A motor szempontjából a több motorolaj egyébként előnyösebb lenne, de ehhez az olajszint gyakoribb ellenőrzése lehet szükséges a DPF-es autókban. A több olaj tovább tartja eredeti tulajdonságait, kisebb az oxidációja is, nagyobb a termikus egyensúlya is..stb...

A Dexelia nem rossz olaj, de tudni kell, hogy a jelenlegi C1-es (alacsony hamu) motorolajok ásványi bázisúak, tehát nem teljesen szintetikusok, így a stabilitásuk stb...is valamivel gyengébb. A Mazda gyár egyébként szigorúan előírja a 10000km vagy egy év olajcserét (éppen a napokban nyomatékosította) minden rövid, vagy városi, taxi, oktató..stb..használatú autó esetében, de a kereskedések, szervizek nem merik ezt forszírozni, hiszen akkor drágább lenne az autók szervizelése, amit nehéz "eladni", és a tulajdonosok többsége is az autó hibájának vélné a dolgot, pedig éppen az a hiba, hogy a marketing megelőzte a műszaki kívánalmakat.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó