2025. Február 23. - Alfréd
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Házunk tája: Pioneer-Mazda6.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Mazda logó történelem.
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
Nagyi86 | 2010-06-10 17:09
Kérdésem lenne hozzátok!
Ha kiveszem a porlasztókat(Mazda 6 "2003"-as 2000diesel )és elviszem megnézetni utána be fogja dobni hibaként és el kell vigyem egy számítógépes frissítésre?
Vagy ha nem teszem rá a gyújtást akkor nem csinál semmit csak majd légtelenítenem kell?
Ha valaki tud segíteni azt megköszönném!
Köszönettel:Nagyi
Haji | 2010-06-10 14:12 Haji részére
Álló helyzetről beszéltem.
Haji | 2010-06-10 14:11 mazda-auto.hu részére
Mármint melyik? A befúvás megy folyamatosan. A külső is megy. Úgy emlékszem, hogy amikor nem ad hideget, akkor folyamatosan (ebben azért nem vagyok biztos), amikor ad, akkor rendesen ki-be kapcsolgat, ahogy kell.
mazda-auto.hu | 2010-06-10 14:04 Haji részére
...és a ventillátor mindig fújja a levegőt?
mazda-auto.hu | 2010-06-10 14:03 CHRISZ részére
Motorolaj, szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, dízelnél még üzemanyag szűrő. 4 évesen hűtőfolyadék, 5 évesen váltóolaj, 2 évente fékfolyadék ellenőrzés, MES. Az árak nem feltétlenül egyeznek a szervizekben, így csak a sajátot tudnám írni.
CHRISZ | 2010-06-10 13:05
Hello !
Tudja valaki mit cserélmek egy M6 -on 60.000 szervíznél ?
ja és kb. mennyibe kerülhet ?
Haji | 2010-06-10 10:55
A klímámmal kapcsolatban megint kiderült valami. 1. A pollenszűrő nélkül is fennállt a hiba.
2. Így inkább a gáz nyomására gyanakodtam. Sajnos nem az. Tegnap voltam egy autóklímásnál. Elmondtam, hogy hol hűt, hol nem. Mondta, índítsam be. Orvosi ló esete, azonnal köpte magából a hideg levegőt. Mért egy hőmérsékletet, 8 fokos levegőtt nyomott. Álló helyzetben, kb. 1 perc alatt. Azt mondta, hogy nem nyúlna hozzá, mert ha gáz-probléma lenne, akkor nem tudna ennyire hűteni. Menjek márkaszervizbe, mert szerinte elektronikai gond.
Abból a szempontból igaza lehet, hogy nem a hűtés intenzitásával van a gond, hanem a meglétével.
Amit nem értek, hogy tegnap 3 indításból 1x 1-2km után hideget fújt, 1x azonnal, 1x pedig elindultam, meleg, kikapcs-bekapcs és jött a hideg. Ma reggel megint semmit sem csinált.
Nem lehet valami relé, kapcsoló, érzékelő, vagy ilyesmi? Most már kezdek félni, hogy a vége drága lesz.
mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:51 instal részére
Nálunk egy befecskendező fej ára egyébként 100000 Ft körül alakul, ehhez jön pár tömítés és a diagnosztika ehhez képest elenyésző ára.
mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:49 dobaki2 részére
Minden eset egyedi, és a mérési jegyzőkönyvek is szerepet játszanak az elbírálásban. Az igazi szakemberek gyakorlatilag egyértelműen meg tudják állapítani, hogy anyaghiba, vagy nem megfelelő üzemanyag okozta a károsodást. Csak két érdekes adat szemléltetésül: A mozgó alkatrészek illesztési hézaga 0,002 mm. Egy hajszál kb. 30-szor vastagabb. Az üzemanyag 2000km/h sebességgel is átmehet a befecskendező csúcson.
mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:41 várati részére
A gyár valóban módosította menet közben a feltöltési mennyiséget, a sok autóban utólagosan kicserélt módosított nívópálca is ezt célozta.
Érdekes kérdés, és hosszú lenne rá a részletes válasz, de megpróbálom röviden leírni. A feltöltési mennyiség csökkentésének három oka lehet. Az első, hogy az olajszintet egyáltalán nem ellenőrző ügyfelek autóiban se haladja meg a X jelzést két olajcsre között. A második, hogy a kevesebb olaj gyakrabban van átlagosan magas hőmérsékleten, így a rövidebb utakra használt autókban is van esély a regenerációk során belekerült gázolaj mennyiség csökkenésére. A harmadik ok pedig a motor önjárásának a megelőzése, mely magas olajszint esetén könnyeben bekövetkezhetett. Ilyenkor a karterból felkerülő motorolaj a tüzelőanyag és nehéz leállítani a motort. Ez viszont okafogyottá vált a legutóbbi programozás elvégzésével, mely után az olajnyomás lámpa jelzi a valószínűen túl magas olajszintet.
A motor szempontjából a több motorolaj egyébként előnyösebb lenne, de ehhez az olajszint gyakoribb ellenőrzése lehet szükséges a DPF-es autókban. A több olaj tovább tartja eredeti tulajdonságait, kisebb az oxidációja is, nagyobb a termikus egyensúlya is..stb...
A Dexelia nem rossz olaj, de tudni kell, hogy a jelenlegi C1-es (alacsony hamu) motorolajok ásványi bázisúak, tehát nem teljesen szintetikusok, így a stabilitásuk stb...is valamivel gyengébb. A Mazda gyár egyébként szigorúan előírja a 10000km vagy egy év olajcserét (éppen a napokban nyomatékosította) minden rövid, vagy városi, taxi, oktató..stb..használatú autó esetében, de a kereskedések, szervizek nem merik ezt forszírozni, hiszen akkor drágább lenne az autók szervizelése, amit nehéz "eladni", és a tulajdonosok többsége is az autó hibájának vélné a dolgot, pedig éppen az a hiba, hogy a marketing megelőzte a műszaki kívánalmakat.