2024. November 24. - Emma

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 10:57 Toma részére

Nem kellene mindjárt szétszedni az autót, először meg kell tudni, hogy valóban eltömődött-e a DPF, vagy csak egy szenzor, vagy esetleg annak kontakt hibája okozza stb. Az első lépés tehát egy márkaszervízbe elmenni, ahol műszerre teszik, és ha szükséges kényszerregenerálással kitakarítják.  Az sincs kizárva, hogy az utolsó szervizénél egyszerűen csak elfelejtették törölni a számlálót! Ha pedig eltömődött, meg kell keresni, hogy azt mi okozta, leggyakrabban befecskendező vagy érzékelő hibája. A részecskeszűrőt kivenni semmi képpen nem szabad! Egyrészt rendkívül környezetszennyező, és kimondottan rákkeltő, a levegőbe kerülő apró koromszemcse, másrészt ha az NKH előírja a műszaki vizsgán az ellenörzését, akkor garantáltan nem kap műszakit az autó, és valószínűleg a sok pénzért értelmetlenül kivetett jó szűrőt, majd még több pénzért vissza kell rakni.

Magyarország térkép nincs rajta, és mi nem is tudjuk feltenni rá.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 10:28 lakko88 részére

Hallani kellene, mert okozhatja több dolog is. A vákumszivattyú, vagy valamelyik vákumszelep, befecskendező, kettőstömegű stb. Ha nincs itt az autó, csak találgatni lehet.

Morzsi007 | 2017-02-02 09:52 Misike részére

Én nem, de van aki igen.

Misike | 2017-02-02 09:23 Misike részére

Egy kibelezett részecskeszűrőtt már te nem tudsz visszaállíttatni sehogy se laugh

mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 09:04 Hanzlik részére

Nem ugrott át a vezérlés?

Morzsi007 | 2017-02-02 05:22 Toma részére

Van olyan cég, aki ezzel foglalkozik, hogy kiszedi a DPF-et és szoftveresen is kikapcsolja, nehogy újragenerálást végezzen. Ha akarja az autó tulaja, ezt később vissza tudják állítani. Első sorban régebbi autóknál szokták ezt a módosítást bevetni, 3-5 éves dpf problémás autóknál, megpróbálják megkeresni a hibát és kijavítani azt. Sokan szedetik ki, mert olcsóbb, jobb megoldás. Persze jó helyen kell csináltatni, mert el tudják cseszni. A műszaki nem gond. 

Misike | 2017-02-01 22:38 Toma részére

nem tudom hogy hajlik a cső...magyarán a DPF síkja lejjebb van e,mert ha meg tudnád tölteni ethanollal a szűrőt valamelyik szenzor helyén,ugy hogy ne follyon el se előlre se hátra,akkor az egy nap áztatás után az összes kapillárist kipucolja….de lehet ki kellene vágni és ugy teletölteni egy vödörbe,vagy pvc csőbe állítva,aztán visszahegeszteni pár nap mulva… még mindig többet ér mint százezrekért másikat venni,vagy átprogramozni a kocsit,vagy mégrosszabb...egy közuti nkh-s ellenőrzésbe belefutni kibelezett DPF_el...

Misike | 2017-02-01 22:29 Toma részére

Na épp erről beszélek én is,ettől félek én is… valami tipushiba van a mazda DPF szűrőjével,mert ennek nem így kéne lennie… a kényelmén és a küllemén kívül egyre inkább nincs más,ami megfogjon sajnos benne… :(

Időközben olvasgattam külföldi szervizes fórumokat is,ahol azt mondták,hogy a dieselek motorolaja ami minimálisan is a kipufogóba jut,és vége tőle a DPF-nek...de érdekes mod más autónál is megy el a turbó mellett idővel ,vagy a coolerből kerül némi odakerült olaj  beszívásra de nem vágja ilyen hamar tönkre a részecskeszűrőt, csak a mazdánál,legyen az 3-as vagy 6-os diesel… azt is írták hogy a gyári DPF-hez ajánlott motorolajoktol is ugyanezt csinálja a mazda,ha egyszer olyan olajat kapott ami nem volt belevaló,vagy a turbóval kezdődő baj van...

Toma | 2017-02-01 20:07

Tisztelt Mazda szakértők!

Néhány napja vásároltam Németországban egy 2010.11 havi 6ost,full extra szerintem,179lovas 2.2es dízel.

1300km-ről hoztam,első tulajdonostól új autóba beszámított darab volt,tehát egy hivatalos mazda kereskedésben várt.Előzetes telefonálások alapján teljesen hiba és sérülésmentesnek leírt,megkímélt darabnak mondták,145e km futással.Szervízkönyv,számlák javításokról,kis biléták a motortérben az utolsó olaj-folyadékok és szűrők idejéről.Tényleg jó állapotú volt külsőre,szépen indult próbakört is mentünk vele,viszont nem éreztem az erejét csak 3-4000 fordulatnál.Na mindegy gondoltam ez ilyen kis komótos fajta,elhoztam.

300km után DPF várga lámpa gondoltam regenerál,el is végezte szépen.900km-nél újra kigyulladt viszont itt már kb 3 perc után átváltott villogó üzemre,megjelent egy kis sárga lámpa is hogy szervíz gondolom….Tankolás után se tűnt el,hazajöttem vele így.teljesítménye 0.azóta el sem indítottam.Ahogy olvastam,vagy takarítás és talán jó lesz vagy csere – vagy amit többen mondtak,hogy szedessem ki,mert minek az csak többet fogyaszt…Ötlet,javaslat várom a véleményeket.

Másik kérdés: a navigációja DVD-alapú viszont nem magyar,de legalább angolul tud mégha nagy bánatomra hazaérve egy nagy fehér pontot mutat csak,gondolom nincs magyarország a térképen.Erre,ennek okosítására,vagy használhatóvá tételére mit lehet elkövetni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

lakko88 | 2017-02-01 17:50

Üdv mindenkinek!

Egy hete vagyok Mazda 6 tulajdonos! Az auto 2005-ös évjáratú, 2000 disel kombi. Vásárláskor minden tökéletes volt és mese szép :) Rá 3 napra kigyulladt a menetstab lámpa és a motor lámpa a műszerfalon. Kb 50-60 km után ez eltűnt.
Viszont elő jött egy csattogó hang a motorból! Az autó indul, nem rángat, szépen reagál a gázadásra, viszont hangos, ütemes csattogása van.
Két szerelő nézte eddig, mindketten vakarják a fejüket és találgatnak. A diagnosztika nem írt ki semmi hibát!
Telálkozott már valaki ilyennel? Minden ötletnek nagyon örülnék!
Köszi,
 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó