2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-11-17 08:40 t.david részére

 A kuplung "fent" fogása elsősorban valóban a tárcsa, és-vagy szerkezet kopottságára utal. Ez pedig az olajtól függetlenül okozhat nehéz váltást, de valóban lehet különbség olaj, és olaj között, még azonos specifikáción belül is. A zörgés okát szinte lehetetlen innen megítélni.

mazda-auto.hu | 2014-11-17 08:38 mikiller részére

 A problémát biztosan nem szoftver hiba okozza, ha előtte nem volt ilyen gond. Könnyen lehetpéldául, hogy a turbófeltöltő geometria szabályzása nem működik.

mazda-auto.hu | 2014-11-17 08:36 modica részére

 Email-ben tudom a szerviz nyilvántartást küldeni. A kézikönyv 3810,-Ft. Utalás esetén olcsóbb a postázás. varga@mazda-auto.hu

mazda-auto.hu | 2014-11-17 08:26 Norebee részére

 A szelep cseréje előtt érdemes ellenőrizni a lerakódott korom mennyiségét, az csappantyú sor szabad működését.

rasotamas | 2014-11-17 07:10 mazda-auto.hu részére

 Nyilván valóan kettőnk közül nem én vagyok a szakértő, de a kezelési utasítás szerint 2,3 liter kell, ha jól tudom. Remélem igaza van, és kevesebb megy pocsékba a 3 literből. Melyik márka/típus a legjobb emberi áron? Hasonló a problémám, mint amit a kolléga említett, 1, 2 és különösen a 3 hidegen nehézkes, a 4-5-R jó. Sajnos úgy nézem a szervízkönyvet, hogy még nem volt cserélve, 183-mal vettem, most 187 van benne, 190 előtt le akarom cseréltetni mindenképp. Van rá esély, hogy károsodás nélkül megúszta a váltó és az olajcsere meg is oldja? Castrol és Motul olajokat néztem,  kb 4 és 6,5 ezer/liter körül vannak, jobb a Motul, megéri a felárat?

EnergieLaczy | 2014-11-15 16:11

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/11/04/ez_mar_jo_esellyel_a_friss_mazda_6-os/
http://www.automotor.hu/hirek/ido-elott-mazda6-frissites-579988

Tapasz | 2014-11-15 08:33 mazda-auto.hu részére

Remélem nem szabálytalan linket feltölteni, de gondoltam elküldöm nektek, igaz így nem adja vissza teljesen mintha élőben meghallgatnánk:) Az egész csak 5-6 másodpercig tartott volna ezért 21 másodperc környékén adtam rá a terhelést (klíma, világítás, fénykürt), ekkor hallhatóan felerősödött a zaj. Ezen felül még nekem a leállítás utáni hang sem stimmel teljesen. A jövő héten igyekszem személyesen elvinni hozzátok a szervizbe a kocsit.

https://www.youtube.com/watch?v=dDNR1fB1fBo&feature=youtu.be

 

 

pusi65 | 2014-11-14 23:22 t.david részére

 Az olajra reagálnék: Hihetetlen különbséget produkál a jó és rossz olaj. Ez tény. Hogy mi került az autóba valójában, az kérdéses. Egy 75w90 rész, vagy teljesen szint. olajjal győnyörűen kell muzsikáljon a rendszer akár keményebb hidegben is. Egyszer kipróbáltam anno egy 80w90 ESSO olajat. Szinte üresben is megmozdult az autó alapjáraton. Azóta kizárólag 75w90 és ha lehet Mobil. Ja, és magam teszem bele :)) ezért hihetetlen rálátásom van az autómra :))

t.david | 2014-11-14 21:35

 Tisztelt Fórumozók és Kedves Mazda Szervíz!

 

Mazda 6 gy 2004, 2.0 benzines. (160E km)

2 dolog nagyon zavar mostanság.

Nyáron volt olajcsere a váltóban, 

Liqui Moly (GL4+) SAE 75 W-90

került bele. 3 litert vittem a szerelőnek, elvileg ha feltöltötte rendesen akkor az olajjal nem lehet gond. Nem is tapasztaltam különös változást.

Mostanában viszont reggel 3 és 6 fok körül nagyon rakoncátlan a váltó.

1-be alig tudom berakni, a 2 is nehézkes, a 3 viszont botrány, szinte érzem a fogaskerekeket, probálom óvatosan amennyire csak lehet, a 4-5-R az tökéletes.

Kb. fél éve Pécsett a Mazdánál azt mondták, hogy fentfog a kuplungom, lassan számítsak cserére. Próbálgattam a dupla kuplungolást, mintha az segítene néha, de úgy se az igazi. Elképzelhető, hogy a kuplung csere lenne a megoldás a nehezen váltásra?

A másik, hideg motornál nem, csak üzemi hőmérsékleten, egy helyben, üresben, egy nagyobb gázfröccsnél elölről, zörgő hangot hallok, mintha valami berezonálna.

Úgy kell elképzleni, határozott gázfröcss, kb 2200 -ig felpörög, majd vissza alapjáratra.

Olyan 800 és 1200 között hallom ezt felfelé és ugyanúgy visszafelé is....

Mi lehet ez a hang?

 

Válaszukat előre is köszönöm.

 

  

 

 

Akiboy23 | 2014-11-14 18:10 stuszi részére

 Köszönöm szépen a Választ!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó