2025. Január 31. Péntek - Marcella
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Megújult az E2200 utód Mazda Titan.
MAZDA RX-8 tulajdonosok figyelmébe! Mazda-auto fázisok
Mazda 3 Sedan 2014.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
dana | 2013-10-16 02:07 lippel részére
Írtam, hogy én és egy autószerelő barátom csináltuk. Az apróbb munkákat én csináltam, a komolyabbakat ketten. Sokat szerelem a számítógépeit, laptopjait a barátomnak, így cserébe ő is segít. Valamelyest értek hozzá, meg érdekelnek is a gépész dolgok is. Sok dologban komoly utánajárás, netezés kell, de megéri. Az alaktrészek utángyártott, de gyárival megegyező minőségű, illetve gyárival azonosak (csak olcsóbbak). Az ember nem is gondolná hogy egy alkatrészbolt normál áraihoz képest egy sokat vásárló szerelő akár 54% kedvezményt is kap. Még így is van haszon a boltnak rajta. Sokszor az ember azt sem gondolná hogy egy névtelen termék az autógyártók gyári beszállítója. Csapágyakat akár csapágyboltban is lehet venni hozzá, csak tudni kell a pontos paramétereket. Csakis Japán csapágyakat raktam bele, de pl. egy vezető vagy feszítőgörgőt nem kell kompletten cserélni, csak a csapágyat ki-bepréselni. Nem mindegy hogy egy gyári vezetőgörgő mondjuk 20E, vagy egy nagyon jó minőségű csapágy bele 3E Ft. Egy lengővilla is több tízezer forint, de egy jó minőségű gömbtámasz és 2db szilent bele kb. 7E Ft. Szóval sokmindent meg lehet oldani jóval olcsóbban, csak sokat kell utána járni, meg picit konyítani hozzá. Meg persze ha a munkadíj 0 Ft, azon lehet sokat spórolni. Ezelőtti autóm egy Honda Civic volt. Azon szinte mindent én csináltam.
lippel | 2013-10-15 18:44
Szia dana! Elárulnád, hogy hol csináltak ennyi mindent ennyi pénzért. Mennyi volt az anyag és mennyi a munkadíj?
dana | 2013-10-15 12:14 taz01 részére
- És váltóolaj csere
dana | 2013-10-15 12:11 taz01 részére
- Ja a 3db régi porlasztó bemérése, 4db új porlasztó alátét (gyáritól jobb, nem olyan vékony a fala mint a gyárinak) Úgy tudom az újabb modellekbe már ezt rakják. Nehezebben ég át.
- Szelephézag állítás, hengerfej kitakarítás, új szelepfedél tömítés
dana | 2013-10-15 12:09 taz01 részére
Az szép! Én is sajna 300E-et költötem most egy rendberakásra. 2004-es 136LE. Igaz én és egy barátom csináltuk. Tehát nem volt munkadíj
- Új LUK lendkerék, kuplungtárcsa, kinyomócsapágy
- Generátor, nagynyomású pumpa, önindító rendberakás
- Turbo átnézése, kitakarítása
- Trubogeometria vezérlő kitakarítása
- Teljes vákuumrendszer átnézés, kitakarítás
- Intercooler kitakarítása, 2db repedés heggesztése, turbo csövek kitakarítása
- Szívósor kitakarítása
- Új vízpumpa
- Vezérműszíj, 2db csapágy, feszítőpatron csere
- Hosszbordásszíj, 2db csapágy, szabadonfutó csere
- 1db porlasztót cseréltünk, igaz használt, bevizsgált 100%-os porlasztóra
- Üzemanyagtankban lévő szűrő kitakarítása, Keményen el volt dugulva
- Olaj szívógomba kitakarítása
- Hűtővíz, fék-kuplungolaj, motorolaj (5W30), olajszűrő, szervóolaj csere
- Pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő csere
- Klímatisztítás, feltöltés
- Izzócserék a középkonzolban, rendszámtáblában, első indexekben
- MP3 USB adapter beszerelés
- Lámpabúra szétszedés, kitakarítás, állítómotor rendberakása
- 3db ablakmosótartály szivattyú rendberakása
- Jobb első, felső lengővillában 2db szilent, 1db gömbtámasz csere
taz01 | 2013-10-15 11:46 dana részére
Helo Dana!Köszi szépen a tanácsokat!Hát én nem vágom,hogy lehet e felujitani a befecskendezöket!Nem értek hozzá épp ezért vittem el szakszervizbe!Szerintem ott nem merik ezt megcsinálni,hogy behuznak!Kicsit bosszanto,hogy kb 700ezret költöttem a kocsira és nem tökéletes :(Már megvettem az uj generátor is csak ki kell cseréltetnem,remélemmegszünik ez a problémám a csere után!
dana | 2013-10-15 11:00 taz01 részére
Befecskendezőt hl újíttattad (szép szó) fel? Én úgy tudom a DENSO-khoz még nincs technológia, alkatrész a felújításhoz. Maximum csak kitakarítják, de azt meg a nagynyomású rendszer elvileg tisztán tartja. Hacsak a porlasztókig el nem jut valami nagyobb szennyezés. Van egy durva fémszűrő a tankban, van a papír üzemanyag szűrő. Úgy tudom utána a nagynyomású pumpában is van egy finomszűrő. És legvégül a porlasztóban is van egy pici szűrő. Ha idáig eljut valami az már necces.
dana | 2013-10-15 10:54 taz01 részére
Nem olcsó mulatság! Legrosszabb helyen 85-90E-t is elkérnek érte! De átlagban 30-40E a jó minőség. Ha van valami jó ismerősöd akkor 19E-ért az INA-t meg tudod szerezni. A körül van a nagyker ára. Én használtan, 3 évesen vettem az autót. Csak utólag vettem észre, amikor már tönkre ment, hogy a porvédő takaró nincs rajta. Ez is okozhatta az idő előtti halálát!
dana | 2013-10-15 10:46 taz01 részére
Szia taz01! Generátor szabadonfutót nézd/nézesd meg! Nekem az volt a ludas! Ha onnan jön a hang. De ez látszik is! Hidegen beindítod mondjuk 1 nap állás után, vagy kicsit meríted lámpafelkapcsolással az akksit, ekkor nagyobb energiát vesz fel a generátor, ekkor rángatja a legjobban. Na ekkor benézel a hosszbordásszíj feszítőhöz. Elvileg nagyon kell neki ugrálnia. Legrosszabb esetben a feszítőt is tönkreteheti. Érdemes minél hamarabb kicserélni, mert a rángatásával a csapágyakat, főtengely ékszíjtárcsát vagy esetleg komolyabb dolgokat művelhet! Én ha már cseréltük a generátort is rendberakattam. Szénkefe csere, takarítás, stb. A műveletek után, egyenletesen, rángatásmentesen ment a szíj! Nem érdemes az olcsó kínait belerakni, hamar tönkremegy. INA-t javaslok! De sok gyártó dobozában INA csapágy van. Rá kell kérdezni.
mazda-auto.hu | 2013-10-15 09:53 animatrix11 részére
Városban nem nevezhető kirívónak a 7 literes adat, mert ilyen körülmények között a részecskeszűrős rendszer önmagában nagyobb arányban növeli a fogyasztást, mint országúton. Nem feltétlenül lehetne problémát találni az autó rendszerében. Ajánlom ECO-TAK üzemanyag katalizátor beszerelését, melynek használatával jelentősen csökkenthető a koromszűrő regenerációk gyakorisága, illetve az üzemanyag felhasználás. 49900,-Ft+ 6000,-Ft beszerelési díj.