2024. November 29. Péntek - Taksony
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Az APEX éltömítések evolúciója.
Közvetlen befecskendezés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
andorpapa | 2007-10-03 22:09
Köszönöm a megerõsítést. Szóval azt mondod, hogy kevés is elég. Nyilván nehéz mennyiséget mondani szemrevételezés nélkül, de akkor hihetõnek tartod, amit a gyártók állítanak: fél liter akár 8-10 m2 felületre is elegendõ?
mazda-auto.hu | 2007-10-03 14:36
Örülünk, hogy megoldódott a csapágy/fék probléma. Jó ötlet ilyen kicsi felületen a rozsdaátalakító. Mi speciális (szerelõipari), boltban nem kapható szereket használunk. Felkészültebb üzletekben biztos tudnak segíteni, melyik a jó. Annyit tudunk mondani, hogy valószínûleg a drágább jobb. Talán mintha Turtle Wax termékként láttam volna egyszer, egészen kicsi kiszerelésben, de ez is bõven elég.
andorpapa | 2007-10-03 12:14
Tegnap megvolt a kerékcsapágy cseréje, és úgy tûnik, hogy a fékproblémát is megoldotta. Mint kiderült, a bal elsõ mellett a bal hátsó csapágy is cserére szorult.
Mivel viszonylag olcsón jöttem ki a dologból, ezért úgy tûnik, hogy még ebben a hónapban elkezdhetem az állagmegóvást. Szeretném a rozsdásodásnak indult elemeket lekezelni még a nagy esõzések, havazások és fagy elõtt. A kérdésem az, hogy mit ajánlotok? Néztem a neten különféle rozsdaátalakítókat, amik valamiféle epoxy réteget hoznak létre a rozsdát megkötve, és erre állítólag már rögtön lehet festeni is. Vélemény? Esetleg tuti márkák? Azért gondolkodom a házi megoldáson, mert korához képest messze nem vészes az állapota, inkább kisebb rozsdafoltokkal van csak dolgom, nem nagy rohadásokkal.
Pigmy | 2007-09-30 18:36
Köszönöm.
mazda-auto.hu | 2007-09-30 09:32
Legalábbis minden hengernek a 14 közelében kell lennie. Mivel minden alkatrész "új", ezért más lehetõség nem nagyon van. Ha mégis van, akkor a fúrás(méretezés), vagy esetleg a szelepbecsiszolás nem jól sikerült. Nyilván a felújítás után javulhatnak az értékek pár ezer km futásteljesítményt követõen.
Pigmy | 2007-09-29 20:45
Ja, értem. És generál után meg szokott lenni a 14-es kompresszió, vagy azt már nem nagyon lehet összehozni a gyáron kívül?
mazda-auto.hu | 2007-09-29 12:18
Pontosabb lett volna, ha szt írjuk, nincs értelme az új dugattyúk és gyûrûk beszerelésének, a hengerek fúrása nélkül. A tapasztalat íratja ezt velünk.
Pigmy | 2007-09-28 20:56
Hmm. És ennek mi a magyarázata, hogy nem lehet? Csak mert ezt még nem hallottam... :) Amúgy köszönöm a választ.
mazda-auto.hu | 2007-09-28 14:46
Pigmy - Ezeket a motorokban már nem lehet dugattyút és gyûrûket cserélni a hengerek fúrása nélkül. Nem is kell tovább keresni az olajfogyasztás okát. A 6 henger kompresziójának max.: 14,3 és min.:10bar-nak kell lennie. Tehát a leggyengébb és a legjobb sem eshet kívül ezeken az értékeken.
Pigmy | 2007-09-28 08:55
mazda-auto.hu: a generál gyári tömítésekbõl, alapméretes Mahle dugattyúkból és gyûrûkbõl, valamilyen utángyártott csapágyakból állt, fúrni nem fúrták, pedig elsõ menetben azt mondták, hogy kell. Nézettem máshol is kompressziót meg veszteséget, elsõ menetben 11 körüli kompresszió jött ki (volt, amelyikben 10.5), úgy tudom 14-nek kellene lennie gyárilag. Mértek veszteséget is, az a felsõ holtpont közelében 10% körül volt, de a közepe fele 13-17%, össze-vissza (20% a határérték?). A reklamációm után megmérték utána abban a szervizben is, ahol szerelték, ott a kompresszió 12-12.5 volt mindegyikben, a veszteség szintén 10% körül volt a tetején, egyetlen hengerben nézték meg többszöri unszolásomra középen is, ott 15% volt. Többek gyanúja szerint hordós a henger, emiatt kortyolgatja az olajat. A szerviz szerint meg minden tökéletes, és a gyári mazdák sem jobbak, és nem is lehet jobban megcsinálni a generált. Én meg nehezen hiszem el :)
És már az elején is ugyanennyit evett, amikor nem pörgettem 3500 fölé, azt is óvatosan, 2000-3000 között járatva, hogy ne erõlködjön. 1000km-nél volt olajcsere, és 4500km-nél már hozzá kellett önteni 1.8litert, pedig addig eléggé kíméltem. És mint régebben írtam itt már, az alapjárat sem teljesen rezzenéstelen, ha olyan kedve van, döccenget kicsiket, persze az akármitõl is lehet.