2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2007-02-01 14:26

Elvileg 60 literes a tank, a nyomaték 169Nm/2000 fordulat. A komprex élettartamát nagyban javítja a légszûrõcsere (a gyári tényleg jobb) következetes betartása.

benji | 2007-02-01 11:57

szevasztok.van egy 92-es komprexem és egy pár dolog nem tiszta.ha valaki tudna segiteni... 1.hány literes is valójában a tankja.2.valamit szeretnék tudni az autó forgatónyomatékáról.és végül nekem -hála a magasságosnak-nincs gondom a kompresszorral de az egyik ismerõs szerelõ szerint ha kimegy belõle a csapágy -nemrég volt nála ilyen problémával egy komp.-magyarországon nem is tudják javitani.igaz e ez.elõre is köszönöm.

komi25 | 2007-01-26 10:44

Köszönöm szépen a választ! Azért még megpróbálok rájuk hatni.

mazda-auto.hu | 2007-01-26 08:32

Alacsonyabb az autó hasmagassága, rövidebb az áttétel (azaz jobban pörög ugyanolyan sebességnél a motor), jobban észreveszi a "gödröket" a kisebb kerék, illetve a tapadási felület is valamivel kisebb. Egyébként a mechanikai kopásokat használat közben igazából nem növeli, csak kicsit. Lényegében ezzel is használható az autó, de nem optimális megoldás.

komi25 | 2007-01-25 22:06

Köszönöm a gyors választ. Azt akkor nem lehet biztosra állítani, hogy befolyásolja-e a futómûvet, hogy nagyobb kerékre van hangolva? Csak azért kérdezem, mert ha igen, akkor hivatalos csatornára terelem az ügyet.

gkover | 2007-01-25 16:56

Köszönöm ismét a gyors választ, a tapasztalatokat pedig mindenképpen meg fogom osztani.

mazda-auto.hu | 2007-01-25 16:23

komi25 - Lehet, hogy jó rá, de nem optimális. A gumisnál valószínûleg annyi van, hogy Mazda 626 évjárattól-évjáratig, de nincs elõtte a motor, karosszéria stb.verzió. Sugárban ennyi eltérés már sok.

mazda-auto.hu | 2007-01-25 15:34

gkover- Örülünk az eredményeknek. 2.5 dl olajfogyasztás 1000 km-en még nem indok arra, hogy hozzá kellene nyúlni az autóhoz. Egy jó olaj akár csökkenthet is még rajta. Nem javasoljuk egy esetleges sûrûbb (50-es) olaj használatát, mivel a használat során az olajba jutó szennyezõdések akár tovább is sûrithetik az olajat, ami leronthatja az ezzel az olajjal egyébként sem optimális keringési, hatásfoki helyzetet. Szóval maradj a gyárilag is ajánlott 40-es olajnál. A Mobil Super S 10w-40-el nagyon jó tapasztalataink vannak. Kitakarítja a motort és az olajfogyasztást is csökkentette 10-20e km után. Adalék használatára szerintünk ezzel az olajjal semmi szükség, csak rontja az olaj eredeti képességeit. Az olajcsere egyébként 10000km-nél elég, de fontos, hogy a szintet lehetõleg sûrûbben ellenõrizve mindig a nívópálca max. szintje közelében kellene tartani. Ez is csökkenti az olajfogyasztást.

komi25 | 2007-01-25 13:27

Szisztok,

Kuplung témában köszönöm a segítséget, az alsó munkahenger rosszalkodott, kicsit elfolyt belõle az olaj. most fel lett javítva, de ha megint csinálja cserélni kell. Viszont megragadnám az alkalmat még egy kérdés erejéig. Nem tudjátok, hogy okoz-e gondot a futómûnél a kisebb átmérõjû téli kerék? magyarul téli gumival kisebb a kerék, mint a nyári. konkrétan 2 cm-rel. A gumis nem akarja nekem kicserélni nagyobbra mert a katalógus szerint az is jó a kocsira. a nyári 195/60r15 a téli 185/65r14. Köszönöm a segítséget.

gkover | 2007-01-25 13:00

Sziasztok!

Sikerült kicserélni hétvégén a termosztátot, és jól is mûködik, pár perc múlva már van is erõs fûtés-köszi a segítségeteket.
A köv. kérdésem az lenne, hogy milyen olajat tegyek az autóba, milyen idõközönként (elég-e a 10e km), motoröblítõt használjak-e elõtte, ill. tegyek-e vmilyen adalékot az olajba.
Az autót leírnám mégegyszer: 89-es 626 kupé 2.0i 16V benzines, 275.000 km van benne, viszont amit észrevettem, hogy kb. 4ekm alatt megeszik 1 l olajat 10W 40-bõl. A motornál nem folyik sehol, mert minden tömítés és szimering ki lett cseréva, és nem is füstöl az autó. A vízbe sem kerül szerintem, mert nem buborékozik a víz járó motornál, és nem is fogy. A kérdésem hogy sok ez az olajfogyasztás, mi lehet a gond, ill. váltsak olajat és úgy csökkenhet. Amúgy az autó jól megy, van benne erõ és nyomaték is, és szépen indul mindig.

Köszi a segítségeteket

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó