2025. Március 15. Szombat - Kristóf

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


steini | 2007-10-25 15:56

Köszönöm a választ!
Igazából én is úgy használom mint biturbó, és pont azért mert nem lehet tudni mikor kéne a magasabb fordulatszám a regenerálás miatt...
Amúgy konstans 2000-en tartom, nem pörgetem túl és nem nyomom padlóig a gázt... Igazából a "pörgetni kell" arra vonatkozott, hogy nem jó öregurasan 1200-as fordulattal erõltetni a motort...
Üdv!

biturbó | 2007-10-25 15:19

Igaz ami igaz nincs kellemetlenségem a dpf miatt(1x volt de az az én hibám,rossz üzemanyag,ha emlékeznek),amióta regeneráláson volt és kénmentes üzemanyagot kap azóta-lekopogom-semmi gond!....remélem igy is marad...elnézést ha kicsit nyers voltam elõzõ leveleimben,további sok sikert!

mazda-auto.hu | 2007-10-25 15:10

...és ugye nincs is kellemetlensége a DPF miatt? A feleslegesen magas fordulat szóhasználatot a sokat emlegetett "2000/perc felett kell tartani" hozzászólások miatt használtuk. Van amikor a 2000-2500/perc fordulatszám használata is felesleges, ezért magasnak neveztük. Technikailag viszont, egy dízel személygépkocsi erõforrás esetében nem nevezhetõek magasnak ezek a fordulatszámok.

biturbó | 2007-10-25 14:51

Magas fordulat?Nézõpont kérdése,én a 3000 se érem el álltalában 2000 vagy 2000párszáz fordulaton használom(hangsulyozom mikor meleg a motor,addig nem!),városban ha elérem a 2000 az már nagy szó.Dinamikusan vezetek de mégsem nyomom tövig a gázpedált,inkább lendületbõl megyek.A magas fordulat ön szerint mi értendõ?3000 felett?,4000 felett?Mert annyira azért nem járatom?

mazda-auto.hu | 2007-10-25 14:34

...és itt a rosszul vezetést, csak a némi kompromisszumot kívánó környezetvédelmi technikai megoldás szempontjából kell érteni.

mazda-auto.hu | 2007-10-25 14:32

Egész más dolog, hogy szereti-e a nagy fordulatot, vagy szükség van rá. Mi azt írtuk, hogy nincs szükség feleslegesen forszírozni a magas fordulatszámot. Például a két újraindítás közötti rövid üzemidõ, vagy a gázpedál kezelése jobban befolyásolja a szûrõ "terhelésének" mértékét, mint a fordulatszámok. Mint írtuk a korábbi hozzászólásban, talán egyszerûbb azt mondani mindenkinek, hogy tartsuk magasan a fordulatot, mint azt, hogy "érzéssel" vezessünk. Senkinek nem mondhatjuk azt, hogy biztos rosszul vezet.

biturbó | 2007-10-25 11:52

Akkor valami légy került a levesbe!Egyébként a mazda szervizek szoktak kommunikálni egymással?Mert úgy tünik az eggyik ezt mond a másik azt :(.....lassan azt sem tudja az ember kinek higgyen....nemrég beszéltem az eggyik szervizzel õk azt mondták hogy jól tûri a magasabb fordulatot,inkább a tötyögõst nem nagyon,akkor most mi is van?Márkaszervizek nem beszélnek egyhangúan?Evvel a levéllel nem önöket akarom bántani csak az igazság kellene(lehet odaát van?:))

mazda-auto.hu | 2007-10-25 11:34

biturbó - Éppen a kérdésed elõtt egy hozzászólással válaszoltuk meg azt. Nem igényel pörgõs, csak normális használatot a DPF-s Mazda6. Tulajdonképpen Oszinak is teljesen igaza van.

biturbó | 2007-10-25 11:05

Hali!
Bevallom egy kicsit temperamentumosan szoktam vezetni(öregpapás távol áll tõlem:)).Akaratlanul is próbálok "jót" tenni az autónak és ezért a szemem akaratlanul figyeli a fordulatot.Sokat hallani a dpf gondok miatt,ezt is el szeretném kerülni.Minden esetre a forgalomra figyelek ;)

Oszi | 2007-10-25 10:52

Szerintem meg nem arra kell figyelni hogy mikor milyen fordulaton hasznaljuk az autot hanem inkabb a forgalomra kell figyelni es annak megfeleloen lehet csak az autot hasznalni.:)Ha normalisan hasznalja az ember akkor nem hiszem hogy sok gond lehetne belolle.Valoszinu hogy normal hasznalatra terveztek az autot:)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó