2025. Január 1. Szerda - ÚJÉV

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


biturbó | 2007-10-25 10:07

Helló Mazda-autó!
Én majdnem mindig 2000 fordulaton vezetem az autót(persze mikor hideg a motor akkor nem) pont azért mert nem tudom mikor éget és mikor nem,városon kivül 2-3000 fordulat közt tartom,kérdésem hogy önök szerint ez megfelelõ-e?Mert ugy hallottam hogy az öreguras vezetést nem dijjazza az autó,hogy birja,szeretni ha meghajtják.

mazda-auto.hu | 2007-10-25 08:23

Erre nehéz válaszolni. Nyilván a nagyközönségnek egyszerûbb azt mondani (a Mazda részérõl), hogy tartsa a 2000-res fordulatot, mint azt, hogy vezessen érzésbõl. Kisebb a téves használati stílus lehetõsége a 2000-res fordulat tartásával. Ezen a fordulatszámon már ereje teljében van a motor, így kisebb az esélye a feleslegesen túl mély gázadásoknak (azaz fokozott koromtermelésnek) innen gyorsításkor. ..DE nagyobb fordulaton nyilván több a kipufogógáz, azaz a korom is. Ezért ha valaki tud poroszkálni úgy alacsony fordulaton, hogy érezhetõen nem kívánna alacsonyabb fokozatot a motor (pl.gázpedál állás nem mélyebb, mint egy alacsonyabb fokozatban), akkor nyugodtan járhat 2000 alatt. Persze innen gyorsításkor vagy óvatosan adjon gázt, vagy váltson vissza! Viszont a magasabb fordulatszámnak van egy járulékos elõnye, mégpedig a magasabb motorolaj hõmérséklet. Ez segítheti a gázolaj elpárolgását az olajból, illetve mivel a melegebb olaj hígabb (könnyebben áramlik), ezért valamivel kevesebb üzemanyagot fogyaszt a motor ilyenkor. A kevesebb üzemanyag pedig kevesebb kormot jelent. Persze itt nem szabad óriási különbségekre gondolni. Mindezekre viszont lehet azt mondani, hogy mivel kisebb fordulaton kevesebb a kipufogógáz mennyisége (-korom), ezért ritkábban regenerál a rendszer, így kevesebb gázolaj kerül a motorolajba, azaz nincs szükség az olajhõmérséklet erõltetett magasabban tartására. VÉGÜL: A DPF lámpa világítása esetén tartandó 2000-res fordulat feletti szabály nem keverendõ a normál használattal!

steini | 2007-10-25 00:23

Köszi! És szerintetek ajánlott a motor "pörgetése", 2000-es fordulat körül tartása?Városban sokszor amikor már felválthatnék 4-esbe inkább megyek 3asban 2000-es fordulattal. Ez hülyeség?

mazda-auto.hu | 2007-10-24 17:00

Élõati - Mindenképpen a lehetõ leghamarabb szervízelésre van szükség. A lámpa villogása mindig erre figyelmeztet.

mazda-auto.hu | 2007-10-24 16:58

steini - Nincs rá adat, de nagyjából 200-300km-enként biztosan. Elképesztõ mértékben függ a vezetési, használati stílustól.

Élõati | 2007-10-24 13:58

Mazda-autó!
Szombaton villogot a dpf lámpa, fontos úton voltam folytattam másnap megnéztem az olalyszintet az "F"és az "X" között volt.Az autóval hétfõ és kedden közlekedtem rövid távon 10-15km és nem villog a lámpa. Felkeressem a szervízt vagy várjam meg amig újra villogni kezd.
Tisztelettel : Élõ Attila

steini | 2007-10-21 23:21

Átlagos használta mellett kb. mennyi km-enként tisztítja magát a DPF szürõ?

mazda-auto.hu | 2007-10-05 10:07

Oszi - Mindenképpen elõször egy hibakód olvasást kellene végeztetned.

Oszi | 2007-10-04 18:31

Most erkeztem meg egy 3000km utrol a DPF-es 6-osunkal.Kis segitseg kellene.lassan indulok el es 1000-tol 1250-ig rangat dadog es akkor is ha megtarrtom azon a fordulaton(inkabb remeg),A masik 2000fordulat kornyeken olyan mintha elfogyna az uzemanyag es rangat de iszonyatosan.Neha allok a lampanal es csak ugy felkuldi 1000-re a fordulatszamot (nem kiegetes mert kb 5perc utan vissza all alapra)es egyszer melegen beiditottam es kopoogot a motor alapjaraton.

IanSnail | 2007-10-03 19:33

Köszönöm a segítséget. Azt gondoltam, hogy 3-4000 km környékén van esetleg egy oljacsere. Korábban is volt dízel autóm, és azt vinnem kellett. No de hát ez még is csak MAZDA:))!!!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó