2025. Január 4. Szombat - Titusz
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MAZDA SENKU
MOTOROLAJ 5-10.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda logó történelem.
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
mazdidu | 2007-09-17 14:17
Na ez az amiért inkább "programhibára" gondolok, hisz a Sutty folyamatosan zavarható, esze ágában sincs még sebességlimitálással is keseríteni, az életem. Holnap 13:00 nekem oxi, ez foglalásnak elég, vagy küldjek egy szervíz bejelentést?
mazda-auto.hu | 2007-09-17 14:12
A vészüzemmód a technika kímélése miatt pl. max. 100km/h sebességet engedélyez. A villogással egy idópontban, de utána is jelentkezhet. Viccesen azt is mondhatnánk, hogy valahogy be kell kényszeríteni a tulajdonost a szervízbe, ha már a villogás nem elég. :) Persze, nyilván ez nem vicces!
mazdidu | 2007-09-17 14:02
Lenne még egy kérdésem, a fórumban találtam egy "vészüzemmód" kifejezést, ami a DPF hibajelzés után várható. Ez pontosan mikor is követekezhet be, és mit is jelentene?
Lassan idegzsába leszek ettõl a DPF-tõl, úgy mint hajdanában a Mazdidu õvfeszítje is szívatott de rendesen, és eleiben, amíg elhittem, hogy gáz van, arról ismeretek meg a kollégák, hogy mindíg kínosan a fejtámlán feküdve vezettem, várva, hogy mikor küldi a képembe a "lufit" az elektronika. Akkor több menetben ki lett cserélve a vezetõ oldali õv mindenestûl. Negyed év múlva kezdte elõlrõl, de ekkor már rá sem hederítettem, néha ha volt kedvem hozzá, lefujtam kontaktspray-el a csati érintkezõít és fél évig nem volt rá gondom, még mai úgy járok vele.
mazda-auto.hu | 2007-09-17 13:48
Holnap délután 13 órától, vagy szerdán 10-tõl.
mazdidu | 2007-09-17 13:22
Köszi a szakszerû választ, azonban valami még mindig sántít ebben az új technikában. A DPF villogása, ha egyszer már bekövetkezett bekövetkezett, nem szünhetne meg. Azonban a Mazdiduval (egyszerûbben Sutty) a hétvégén Mezõberényben jártunk (86 km) odafelé folyamatosan csilli-villi, majd 4 óra múlva, ugyanezen a távon vissza DPF nuku. Talán mégis elõfordulhat, hogy az elektronika a hunyó. Ja az olajszint rendben. De félre a polémiával. Mikor kaphatnék egy idõpontot most kedd vagy szerdára, vagy utánna október 2.-tõl, mivel külföldre készülünk "õszölni".
steini | 2007-09-17 10:39
Ezek szerint fõleg akkor lehet baj a DPF-el, ha 5km-eket teszünk meg és közben kihül a motor? Nekem kb 40perc egy út, akkor az remélem nem fog problémákat okozni...
mazda-auto.hu | 2007-09-17 10:10
DPF-es MZR CD 2.0 motorral szerelt típusok használatának két sarokpontja van, ha csak 20000km-enként akarjuk a szervizet látogatni, illetve optimálisan akarjuk autónkat használni. Ezek: Minél kevesebb koromtermeléssel járó üzemeltetés. 2. Lehetõleg minél hamarabb érje el és legyen tovább üzemmeleg motorolaj. Az 1. szempontot mi is jobban tudjuk befolyásolni, a 2.-at inkább az üzemeltetési körülmények határozzák meg. Koromképzõdés: Nyilván a DPF-es autónk kipufogóján nem távozik korom (csak nagyon ritkán, kiégetéskor), így füstöt nem látunk. De a motor ettõl függetlenül "termeli" a kormot. Ez a korom a szûrõben rakódik le. Értelemszerûen minél több korom rakódik le, annál gyakoribb a szûrõ olyan mértékû eltömõdése, hogy az regenerációt igényel. Mikor nem füstöl egy dízel autó? Ha nem adunk feleslegesen nagy gázt gyorsításkor, hidegindítás után kíméletesen kezeljük, mindig a megfelelõ sebességfokozatot használjuk (túl magas fordulat, de túl alacsony sem jó, pl ne járjunk hatodikban 90-el. Hídegindítás után rövid ideig állóhelyzetben is melegíthetjük a motort, de amennyiben lehetõségünk van kis fordulatszámon megtenni az elsõ km-eket akkor inkább induljunk el, hiszen így gyorsabb a bemelegedés. 2. Motorolaj: Az üzemmeleg motorolaj 95-100 C fokos. Amennyiben autónkat kimondottan rövid utakra használjuk, akkor az olajnak nincs ideje kellõen bemelegednie (amikor a hûtõvíz már felmelegedett, még az olaj nem teljesen), így nem, vagy csak lassan indul meg a szûrõ regenerálások miatt a motorolajba jutott gázolaj elpárolgása. Aki rövíd utakra használja DPF-es autóját, nagy valószínûséggel számoljon a sûrûbb olajcserével, hacsak nincs tojás a lába és a gázpedál között. :)
mazda-auto.hu | 2007-09-17 08:58
Köszönjük mindenkinek a bizalmat! Megpróbálunk most nevek nélkül az elõzõekben felemrült kérdésekre válaszolni (elnézést ha a sorrend változik): 1. Tudunk szûrõ regenerálást generálni, akkor is, ha ennek igényét a komputer nem jelzi. 2. 25 km folyamatos használat elõnyös lehet a DPF szempontjából fõleg, hogy viszonylag hosszú idõ ezt megtenni. 3. Adalékot ne! Abból induljunk ki, hogy a motorolaj igény is speciális a DPF esetén.
steini | 2007-09-16 15:14
DPF-el kapcsolatban mi a fontos az autó "szakszerû" használatát tekintve? Legyen ideje bemelegedni a motornak nyugott körülmények között (kevés kormolással) és úgy menni vele valamennyit, vagy kicsit pörgetni kell h öntisztitson? Hogyan tudom elkerülni a legegyszerübben a próblémákat?
biturbó | 2007-09-16 11:12
Helló szita!
Szerintem semmiféle adalékanyagot ne használj,lehet ezek az anyagok a régi dizelekbe jók,ill. használnak valamit de ezekbe az újjakba....inkább prémium dizelt tölts a gépbe.