2025. Január 4. Szombat - Titusz

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazdidu | 2007-09-17 14:17

Na ez az amiért inkább "programhibára" gondolok, hisz a Sutty folyamatosan zavarható, esze ágában sincs még sebességlimitálással is keseríteni, az életem. Holnap 13:00 nekem oxi, ez foglalásnak elég, vagy küldjek egy szervíz bejelentést?

mazda-auto.hu | 2007-09-17 14:12

A vészüzemmód a technika kímélése miatt pl. max. 100km/h sebességet engedélyez. A villogással egy idópontban, de utána is jelentkezhet. Viccesen azt is mondhatnánk, hogy valahogy be kell kényszeríteni a tulajdonost a szervízbe, ha már a villogás nem elég. :) Persze, nyilván ez nem vicces!

mazdidu | 2007-09-17 14:02

Lenne még egy kérdésem, a fórumban találtam egy "vészüzemmód" kifejezést, ami a DPF hibajelzés után várható. Ez pontosan mikor is követekezhet be, és mit is jelentene?
Lassan idegzsába leszek ettõl a DPF-tõl, úgy mint hajdanában a Mazdidu õvfeszítje is szívatott de rendesen, és eleiben, amíg elhittem, hogy gáz van, arról ismeretek meg a kollégák, hogy mindíg kínosan a fejtámlán feküdve vezettem, várva, hogy mikor küldi a képembe a "lufit" az elektronika. Akkor több menetben ki lett cserélve a vezetõ oldali õv mindenestûl. Negyed év múlva kezdte elõlrõl, de ekkor már rá sem hederítettem, néha ha volt kedvem hozzá, lefujtam kontaktspray-el a csati érintkezõít és fél évig nem volt rá gondom, még mai úgy járok vele.

mazda-auto.hu | 2007-09-17 13:48

Holnap délután 13 órától, vagy szerdán 10-tõl.

mazdidu | 2007-09-17 13:22

Köszi a szakszerû választ, azonban valami még mindig sántít ebben az új technikában. A DPF villogása, ha egyszer már bekövetkezett bekövetkezett, nem szünhetne meg. Azonban a Mazdiduval (egyszerûbben Sutty) a hétvégén Mezõberényben jártunk (86 km) odafelé folyamatosan csilli-villi, majd 4 óra múlva, ugyanezen a távon vissza DPF nuku. Talán mégis elõfordulhat, hogy az elektronika a hunyó. Ja az olajszint rendben. De félre a polémiával. Mikor kaphatnék egy idõpontot most kedd vagy szerdára, vagy utánna október 2.-tõl, mivel külföldre készülünk "õszölni".

steini | 2007-09-17 10:39

Ezek szerint fõleg akkor lehet baj a DPF-el, ha 5km-eket teszünk meg és közben kihül a motor? Nekem kb 40perc egy út, akkor az remélem nem fog problémákat okozni...

mazda-auto.hu | 2007-09-17 10:10

DPF-es MZR CD 2.0 motorral szerelt típusok használatának két sarokpontja van, ha csak 20000km-enként akarjuk a szervizet látogatni, illetve optimálisan akarjuk autónkat használni. Ezek: Minél kevesebb koromtermeléssel járó üzemeltetés. 2. Lehetõleg minél hamarabb érje el és legyen tovább üzemmeleg motorolaj. Az 1. szempontot mi is jobban tudjuk befolyásolni, a 2.-at inkább az üzemeltetési körülmények határozzák meg. Koromképzõdés: Nyilván a DPF-es autónk kipufogóján nem távozik korom (csak nagyon ritkán, kiégetéskor), így füstöt nem látunk. De a motor ettõl függetlenül "termeli" a kormot. Ez a korom a szûrõben rakódik le. Értelemszerûen minél több korom rakódik le, annál gyakoribb a szûrõ olyan mértékû eltömõdése, hogy az regenerációt igényel. Mikor nem füstöl egy dízel autó? Ha nem adunk feleslegesen nagy gázt gyorsításkor, hidegindítás után kíméletesen kezeljük, mindig a megfelelõ sebességfokozatot használjuk (túl magas fordulat, de túl alacsony sem jó, pl ne járjunk hatodikban 90-el. Hídegindítás után rövid ideig állóhelyzetben is melegíthetjük a motort, de amennyiben lehetõségünk van kis fordulatszámon megtenni az elsõ km-eket akkor inkább induljunk el, hiszen így gyorsabb a bemelegedés. 2. Motorolaj: Az üzemmeleg motorolaj 95-100 C fokos. Amennyiben autónkat kimondottan rövid utakra használjuk, akkor az olajnak nincs ideje kellõen bemelegednie (amikor a hûtõvíz már felmelegedett, még az olaj nem teljesen), így nem, vagy csak lassan indul meg a szûrõ regenerálások miatt a motorolajba jutott gázolaj elpárolgása. Aki rövíd utakra használja DPF-es autóját, nagy valószínûséggel számoljon a sûrûbb olajcserével, hacsak nincs tojás a lába és a gázpedál között. :)

mazda-auto.hu | 2007-09-17 08:58

Köszönjük mindenkinek a bizalmat! Megpróbálunk most nevek nélkül az elõzõekben felemrült kérdésekre válaszolni (elnézést ha a sorrend változik): 1. Tudunk szûrõ regenerálást generálni, akkor is, ha ennek igényét a komputer nem jelzi. 2. 25 km folyamatos használat elõnyös lehet a DPF szempontjából fõleg, hogy viszonylag hosszú idõ ezt megtenni. 3. Adalékot ne! Abból induljunk ki, hogy a motorolaj igény is speciális a DPF esetén.

steini | 2007-09-16 15:14

DPF-el kapcsolatban mi a fontos az autó "szakszerû" használatát tekintve? Legyen ideje bemelegedni a motornak nyugott körülmények között (kevés kormolással) és úgy menni vele valamennyit, vagy kicsit pörgetni kell h öntisztitson? Hogyan tudom elkerülni a legegyszerübben a próblémákat?

biturbó | 2007-09-16 11:12

Helló szita!
Szerintem semmiféle adalékanyagot ne használj,lehet ezek az anyagok a régi dizelekbe jók,ill. használnak valamit de ezekbe az újjakba....inkább prémium dizelt tölts a gépbe.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó