2025. Március 15. Szombat - Kristóf
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Mazda3 MPS motor új szerepben.
Jön az E10
Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazdidu | 2007-09-17 14:17
Na ez az amiért inkább "programhibára" gondolok, hisz a Sutty folyamatosan zavarható, esze ágában sincs még sebességlimitálással is keseríteni, az életem. Holnap 13:00 nekem oxi, ez foglalásnak elég, vagy küldjek egy szervíz bejelentést?
mazda-auto.hu | 2007-09-17 14:12
A vészüzemmód a technika kímélése miatt pl. max. 100km/h sebességet engedélyez. A villogással egy idópontban, de utána is jelentkezhet. Viccesen azt is mondhatnánk, hogy valahogy be kell kényszeríteni a tulajdonost a szervízbe, ha már a villogás nem elég. :) Persze, nyilván ez nem vicces!
mazdidu | 2007-09-17 14:02
Lenne még egy kérdésem, a fórumban találtam egy "vészüzemmód" kifejezést, ami a DPF hibajelzés után várható. Ez pontosan mikor is követekezhet be, és mit is jelentene?
Lassan idegzsába leszek ettõl a DPF-tõl, úgy mint hajdanában a Mazdidu õvfeszítje is szívatott de rendesen, és eleiben, amíg elhittem, hogy gáz van, arról ismeretek meg a kollégák, hogy mindíg kínosan a fejtámlán feküdve vezettem, várva, hogy mikor küldi a képembe a "lufit" az elektronika. Akkor több menetben ki lett cserélve a vezetõ oldali õv mindenestûl. Negyed év múlva kezdte elõlrõl, de ekkor már rá sem hederítettem, néha ha volt kedvem hozzá, lefujtam kontaktspray-el a csati érintkezõít és fél évig nem volt rá gondom, még mai úgy járok vele.
mazda-auto.hu | 2007-09-17 13:48
Holnap délután 13 órától, vagy szerdán 10-tõl.
mazdidu | 2007-09-17 13:22
Köszi a szakszerû választ, azonban valami még mindig sántít ebben az új technikában. A DPF villogása, ha egyszer már bekövetkezett bekövetkezett, nem szünhetne meg. Azonban a Mazdiduval (egyszerûbben Sutty) a hétvégén Mezõberényben jártunk (86 km) odafelé folyamatosan csilli-villi, majd 4 óra múlva, ugyanezen a távon vissza DPF nuku. Talán mégis elõfordulhat, hogy az elektronika a hunyó. Ja az olajszint rendben. De félre a polémiával. Mikor kaphatnék egy idõpontot most kedd vagy szerdára, vagy utánna október 2.-tõl, mivel külföldre készülünk "õszölni".
steini | 2007-09-17 10:39
Ezek szerint fõleg akkor lehet baj a DPF-el, ha 5km-eket teszünk meg és közben kihül a motor? Nekem kb 40perc egy út, akkor az remélem nem fog problémákat okozni...
mazda-auto.hu | 2007-09-17 10:10
DPF-es MZR CD 2.0 motorral szerelt típusok használatának két sarokpontja van, ha csak 20000km-enként akarjuk a szervizet látogatni, illetve optimálisan akarjuk autónkat használni. Ezek: Minél kevesebb koromtermeléssel járó üzemeltetés. 2. Lehetõleg minél hamarabb érje el és legyen tovább üzemmeleg motorolaj. Az 1. szempontot mi is jobban tudjuk befolyásolni, a 2.-at inkább az üzemeltetési körülmények határozzák meg. Koromképzõdés: Nyilván a DPF-es autónk kipufogóján nem távozik korom (csak nagyon ritkán, kiégetéskor), így füstöt nem látunk. De a motor ettõl függetlenül "termeli" a kormot. Ez a korom a szûrõben rakódik le. Értelemszerûen minél több korom rakódik le, annál gyakoribb a szûrõ olyan mértékû eltömõdése, hogy az regenerációt igényel. Mikor nem füstöl egy dízel autó? Ha nem adunk feleslegesen nagy gázt gyorsításkor, hidegindítás után kíméletesen kezeljük, mindig a megfelelõ sebességfokozatot használjuk (túl magas fordulat, de túl alacsony sem jó, pl ne járjunk hatodikban 90-el. Hídegindítás után rövid ideig állóhelyzetben is melegíthetjük a motort, de amennyiben lehetõségünk van kis fordulatszámon megtenni az elsõ km-eket akkor inkább induljunk el, hiszen így gyorsabb a bemelegedés. 2. Motorolaj: Az üzemmeleg motorolaj 95-100 C fokos. Amennyiben autónkat kimondottan rövid utakra használjuk, akkor az olajnak nincs ideje kellõen bemelegednie (amikor a hûtõvíz már felmelegedett, még az olaj nem teljesen), így nem, vagy csak lassan indul meg a szûrõ regenerálások miatt a motorolajba jutott gázolaj elpárolgása. Aki rövíd utakra használja DPF-es autóját, nagy valószínûséggel számoljon a sûrûbb olajcserével, hacsak nincs tojás a lába és a gázpedál között. :)
mazda-auto.hu | 2007-09-17 08:58
Köszönjük mindenkinek a bizalmat! Megpróbálunk most nevek nélkül az elõzõekben felemrült kérdésekre válaszolni (elnézést ha a sorrend változik): 1. Tudunk szûrõ regenerálást generálni, akkor is, ha ennek igényét a komputer nem jelzi. 2. 25 km folyamatos használat elõnyös lehet a DPF szempontjából fõleg, hogy viszonylag hosszú idõ ezt megtenni. 3. Adalékot ne! Abból induljunk ki, hogy a motorolaj igény is speciális a DPF esetén.
steini | 2007-09-16 15:14
DPF-el kapcsolatban mi a fontos az autó "szakszerû" használatát tekintve? Legyen ideje bemelegedni a motornak nyugott körülmények között (kevés kormolással) és úgy menni vele valamennyit, vagy kicsit pörgetni kell h öntisztitson? Hogyan tudom elkerülni a legegyszerübben a próblémákat?
biturbó | 2007-09-16 11:12
Helló szita!
Szerintem semmiféle adalékanyagot ne használj,lehet ezek az anyagok a régi dizelekbe jók,ill. használnak valamit de ezekbe az újjakba....inkább prémium dizelt tölts a gépbe.