2025. Január 4. Szombat - Titusz

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Szita | 2007-09-15 19:50

Olyan témában kérnék segítséget,amely közvetve kapcsolódik a DPF-hez!
Kell-e illetve lehet-e valamivel adalékolni a gázolajat???
Azt hallottam,hogy rendszertisztító adalék,és csekély mennyiségû félszintetikus 2T olaj adható a hazai piacon kapható gázolajokhoz.Ha IGEN,ezek nem károsítják a DPF részecskeszûrõt?

Oszi | 2007-09-15 12:53

Igen es most az o forumokon beszelgetunk:)
En mar voltam naluk Bp-rol mentem es korrekt pontos es kedves kiszolgalast kaptam.Minden kerdesre valaszoltak es meglepo modon reggel 8-ra erkeztem es azonnal nekialtak 2-en az autonak es 12-re kesz volt,pedig tobb dolgot is csinaltak ami Bp-en egy egesz napomba kerult volna.csak ajanlani tudom oket!Meg egyszer mondom :olyan szervizbe ahol nem keszsegesek es nem lehetek ott az auto mellet sajat felelosegemre, be sem teszem a labam!

mazdidu | 2007-09-15 11:58

Hi, a mazda-auto alatt az "Autó Expanzió Mazda Szerviz
Címünk:
5600 Békéscsaba
Dobozi út 108.
Telefonszám:
+36 66/430-585" érted?

biturbó | 2007-09-15 00:03

Üdv Mazdidu!
Bár én még nem jártam a mazda-autónál(nemsokára lesz benne részem :)),Békéscsaba),mégis ugy érzem maximálisan meg tudok bizni bennük.Nagyon profinak tünik a hozzáállásuk és szakértelmük.Igy látatlanban is õket ajálanám.Én is a déli határvidékrõl vagyok de nekem megéri elvinni oda az autót ha tudom hogy utánna nyugodt leszek :))

biturbó | 2007-09-14 23:58

Tiszteletem mazda-autó!Üdv mindenkinek!
Ma elvittem(ill.nem én mert dolgoztam hanem öcsém) Szegedre az autót,olaj csere,szûrõk,pollenszürõ,végül is lenullázták(meg volt bizva öcsém hogy addig ki ne jöjjön mig ezt nem végzik el).....de megcsinálták kérdés nélkül(nem tudom akkor kivel beszéltem telefonon de az nem értett hozzá az tuti).Szûrõ regenerálás....sõt frissitették a számitógép szoftverjét(állitólag visszahivás volt nemrég....de én errõl miért is nem tudok??) is és azt mondták hogy most nem kellene hogy elõjöjjön ez a hiba.Most minden ok(ki tudja meddig).Kérdésem,mikor jövök majd önökhöz rá lehetne rakni az autót egy szürõregenerálásra olajcsere nélül?Üdv!

mazdidu | 2007-09-14 19:55

Hi, Oszi itt a Déli határszélen nem találni olyan szervízt, ahol az ügyfél ott lábatlankodhatna a mûhelyben. A tájékoztatás pedig annyiban merül ki, hogy kell fizetni, vagy gariba volt az meló. Ja az olajszinttel semmi gáz, a pálcán az F felett 5 mm-el látható a szlutya.
A Mazda-autó gondolom, hogy Pest? Úri passzió egy szervízért, de hat tuti egye penész. A másik állításod viszont sántít egy kicsit. A szolgálati 99-es diesel Mazdudu, lánykori nevén MAZDA626 eddig 75.000 futott, igaz még DPF nélkül, és nincs semmi gáz. A fenntartási költsége így is gazdaságos, bár a munkámból adódóan lehet, hogy egy nap 8-900 km-t tépek, majd napi 3 km-t, és azt is két részletben.
Ennél a DPF-s technikánál az lett alaposan elszúrva, hogy nem lett reklámozva, és T ügyféllel közölve, hogy csak akkor választhatja, ha naponta min. 50 km autózik vele egyhuzamba, de azt sen városba. Ennyi stekszért én többet várnék.
Na de spongyát rá, én még így is imádom ezt a márkát, tsak szeretném, ha találnék valami megbízható szervízt, ahol gyógyítják a picikénket.

Oszi | 2007-09-14 18:06

Azt a szervizt ahol ugy alnak hozad ahogy leirtad azzonal felejtsd el!!!!!A hibakod nem titkos!es igenis kotelessege megmondani hogy mi a baja az autonak.En minden szerviznel bent allok az auto mellet es elvarom hogy minden kerdesemre valaszoljanak.Ha nem igy torteneik akkor inkabb otthagyom oket es megyek mashova.Az hogy BMW van kiirva a szervizre NEM GARANCIA A SZAKERTELEMRE es a BMW az NEM MAZDA!!!Mazda-auto-ekat tudom javasolni.Szerintem a szervizben torteno kiegetes sem zajlik 3500-4000 fordulaton!Dizel auto nem szereti ha magas fordulaton porgetik es szerintem 3500fordulat felett is magas a koromtermeles es tokeletlenebb az eges.

Oszi | 2007-09-14 17:58

Nehez meg tippelni elore hogy lehet-e gond a DPF-es mazda 6-ossal,de ha mas gyarto DPF-es autojat valasztod akkor azzal ugyan ugy lehet gond.Nem kifejezetten a MAZADara jellemzo gond ha baj van a DPF-rendszerrel vagyis nem biztos hogy a rendszerrel van a baj hanem csak a nem megfelelo hasznalattal(divat lett magyarorszagon a DIZEL auto,mert mindenki azt hiszi hogy olcsobb uzemeltetni!Ez nem minden esetben igaz!Ha a kotelezo szervizek koltseget kiszamolod 120eKm ig akkor meglepo eredmeny fog kijonni,éspedig a Dizel fentartasi koltsege tobb ha ha 1evben nem mesz tobbet min:30-40eKM-nel.)
Nekunk a 143Le DPF-es 6-osunkal meg soha nem volt gond 50eKm alatt legalabbis a DPF-el.

mazdidu | 2007-09-14 17:57

A magas fordulaton való járatás nem azt jelenti, hogy hirtelen pörög fel a motor, hanem az optimálisnál alacsonyabb fokozaton autózok huzamosan, én naivan azt képzelem, hogy ekkor nõ a motor üzemi hõmérséklete, ami segíti az olajba került gázolaj elpárologtatását. Sajnos még az olajszintet nem volt megnézni, bár gondoltam, ha egy MAZDA szakszervízben jártam ezt nem felejtették el megtenni. A regenerelás után fel is emelték a Mazdidut, és lebontották az alsó takarólemezt is, ennyit láttam, majd becsukódott a mûhely ajtaja. A mai szervízes gyakorlat szerint az ügyfélnek semmi helye a mûhelyben, és ilyen szakmai információt sem osztanak meg velünk, hogy a számítógép milyen hibakódot dobott ki. De valószínûsítem, hogy nem kell olajcserére vonatkozót, mivel ez az autókereskedés és szervíz BMW-vel foglakozik alavetõen. Nem hinném, hogy szakértelem hiányában ennyi idõ után is képviselhetnék azt a márkát. Próba cseresznye alapon másik szervízbe is elvihetem, de az minimum egynapos procedúra, és mi a garancia, hogy ott mindent tudnak? Valaki homályosítson fel, hol találok az országban egy 1000 %-an DPF-hez értõ MAZDA szakszervízt?

steini | 2007-09-14 16:42

minden reggel 25km, kb 40perc, részben dugóban,részben orszagúton (kb 10km). Délután ugyanez visszafelé + még amit esetleg délután megyek. Közte biztosan kihül a motor...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó