2024. November 24. - Emma

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-09-27 09:06 mazdarobi részére

 Elképzelhető, hogy kompressziós különbségek okozzák a hideg motor egyenetlen járását. Az RF8G befecskendező abban az esetben használható az RF7J helyett, ha mind a négy lecserélésre kerül. Más az ellenállásuk.

Nálunk 130e Ft bruttó az RF7J darabja.

Tényleg nem akarom örökké reklámozni, de az akcióinkban hirdetett ECOTAK berendezés a koromképződés jóval több, mint 50%-át megszünteti.

Samu2000 | 2013-09-26 22:33

 Tisztelt Szakértő ! A Mazda CX-5  dízel esetén milyen feltételek( sebesség, fordulatszám, motorhőmérséklet,stb) indulhat el a regeneráció? Mennyi ideig tart? A start-stop rendszer összhangban van-e ezzel? Köszönöm válaszát

mazdarobi | 2013-09-26 21:56

Sziasztok!

 

Van-e tapasztalat az RF7J porlasztók RF8G-re cserélése után DPF problémáról?Azaz tökéletesebb lett-e az égés,kevesebb korom képződik-e?

Más:

Mazda6 2006-os reggel indulás után 1-2 percig gázolaj szagú a füst,kissé egyenlőtlen az alapjárat.Melegen nincs probléma.Tűzkarika már cserélve.Mennyiségi szab.szelep cserélve.

Izzítógyertyák jók,a részecskeszűró értékek normálisak.Viszont a korrekciós érték 35 Mpa-n -116,65 Mpa-n -106,de tanulási eljárás után -40 körül állt meg.

Porlsztóra gyanakodom,valakinek tapasztalat?(RF8G)?

Köszi.

expanzio | 2013-09-12 16:01

x

devayandras | 2013-09-07 14:09

A múltkori hosszú túra után 229 km-nél raktam le az autót, és még nem regenerált. Ma volt elővéve (megsétáltatva) a kocsi, és 250 km-nél elkezdődött a regeneráció, persze pont akkor, amikor az utcánkba fordultam be... sebaj, szaladtam vele egy 16 km-es kört, és szépen lezajlott a regeneráció. Az üzemanyag változatlanul Shell VPower Nitro+, a használat módját meg már korábban taglaltam (fordulatszámok, fokozatválasztás sebességekhez, stb.).

A kocsiban jelenleg 91200 km van. (M5 GTA,143LE, DPF)

 

mazda-auto.hu | 2013-08-29 14:30 ZoO részére

A külső komputer csak olyan adatot lát, mint a belső. A szűrő teljes eltömődése előtt több szűrő telítettségi, hőmérsékleti fázis van. Lehet, hogy éppen a köztes fázisok visszajelzésében van valahol a hiba, így későn indul a regeneráció, és már nem tudja az autó "önmaga" végrehajtani.

ZoO | 2013-08-28 18:48

Mazda-autó: ha a külső komputer szerint minden szenzor rendben, és a külső komputer látja, hogy megtelt a "porzsák", akkor feltételezem, hogy ezt az infót a belső komputertől nyeri, azaz a belső komputernek is ugyanannyi infó áll rendelkezésre. Már csak dolgoznia kellene. 

Ma kipucolták a szűrőt, érzésre csendesebb lett a gép, és szintén csak érzésre kevesebbet eszik. Fedélzeti komputer szerint fix 50 tempomattal 3.0 / 3.1l. Ennyit még nem láttam.

Mindenesetre eladom. Ez volt a harmadik és utolsó Mazdám.

mazda-auto.hu | 2013-08-28 14:07 ZoO részére

 Mert például rossz a nyomásmérő, vagy a hőmérsékletszondák valamelyike.

csonkasz | 2013-08-28 10:58 ZoO részére

 A DPF kiiktatása lesz a legjobb megoldás, ha nem akarsz több százezret rákölteni.

ZoO | 2013-08-28 08:30 mazda-auto.hu részére

M5-ön jöttem (135km/h), M5 bevezető szakasz folyamatos 70 és 50km/h majd mikor elértem a Könyves Kálmán körútat, először kigyulladt a lámpa, majd 5 perc múlva villogni kezdett. Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, bár ekkor az erős forgalom miatt már nem tudtam folyamatosan haladni vele.  

 

Tűzkarikák cserélve 140e-nél. 170e van az autóban. Az injektorok a szervízkomputer szerint rendben. Minden érték OK, hibakód: szűrő eltömődött. (9-es érték) 5-nél nem avatkozott közbe a komputer, nem regenerált. Vajon miért? Kényszerregenerálással simán lehet űríteni a DPF-et.

 

A nyomáskülönbségből miért nem lehet tudni, hogy a szűrő mechanikus tisztításra szorul?

 

Üzemanyag Shell 95, két hónapja tértem át. Most vissza az OMV-hez.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó