2024. December 22. - Zéno
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
bazsyk | 2013-11-19 12:55
Sziasztok!
Az olajcsere utáni nullázás megtörtént, a helyzet azonban változatlan. Pár napja volt az első világító dpf lámpám, felhívtam a mazda szervizes fiatalembert, azt javasolta, hogy 15-20 perc folyamatos vezetés 2500 fordulat környékén, majd állítsam le az autót, és indítsam el ismét. A lámpa a haladás közben kikapcsolt. A regenerációk ugyanúgy 40-60 km-ként megtörténnek. Átlagfogyasztásomról inkább nem beszélnék ... :-)
Kicsit el vagyok kenődve, ismét szervíz lesz belőle...
Szép napot mindenkinek!
mazda-auto.hu | 2013-10-24 09:19 bazsyk részére
1.Optimális esetben 20000 km tehető meg két megkezdett regenerációs számlázó nullázás között. 2. A szelephangon a kalibráció nem fog segíteni, de más tekintetben érdemes időszakosan elvégeztetni. 3. Viszonylag kevés helyen szerelik az ECOTAK-ot, de nem ismerem a konkrét helyeket.
bazsyk | 2013-10-21 11:24
Kedves Feco, Littlerock79 és Mazda-auto!
Az olaj kb 1,5 hónapja lett cserélve, és költözés, autófeltörés és egyéb hasonló nyalánkságok miatt elfelejtettem!!! :-( a nullázást!
Kapott új szűrőt és Dexilia dpf olajat is. Igaz hogy azóta kb 1000 km-t beletettem, de ha most kinulláztatom, akkor elmegy még a 60000 szervízig, ugye? Akkor szeretném márkaszervízban átnézetni, illetve a szükséges dolgokat megcsináltatni. Itt a fórumban irta a szervíz azt hiszem, hogy a 60000 szervíznél szoktak kalibrációt csinálni. Az autó az elmúlt időszakban némelyest hangosabb lett az eddigieknél, csattognak a szelepek, hidegen kicsit jobban, bemelegedve kevésbé. Ez az Eko-tak rendszer csak nálatok elérhető? Bár nagyon gondolkozom rajta, hogy felkereslek titeket, de azért elég messze vagytok Bajától. Szép napot!
Pausch Balázs
Fecó | 2013-10-21 10:56 Fecó részére
Ja.
És ezen hásználatatom mellett,így szokott 6.8-6.9 enni(tankolánál számítva)!
Igaz idén nem cseréltem olajat,mert nem volt meg a cseréhez szűkséges max 10000km!
Fecó | 2013-10-21 10:39 bazsyk részére
Nálam is hasoló futásteljesítménnyel bír a Hatos(2006-os,105Kw/143Le,DPF).Bár a csak szinte rövidtávos használatnál nincs gondom vele(kopp-kopp).De szerintem is fris olaj kell bele(5l),meg a szűrő is vallszeg kezd eltömődni,ezért egy (nullázó)kényszerégetés kellene szervízben!
Javaslom gyári olajat itt is vehetsz,és szűrőt(itt vettem már,meg jobban is jársz)!
http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/motorolaj/mazda-motorolaj/mazda-dexelia-dpf-5w-30-1l-motorolaj
http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/olajszuro/mann-filter-olajszuro/w811/80-mann-filter-femhazas-olajszuro
mazda-auto.hu | 2013-10-21 08:32 bazsyk részére
Az említett éves futásteljesítmény alapján feltételezem, hogy elsősorban rövid távú közlekedésre van használva az autó. Ebben az esetben a túl alacsony rendszerhőmérséklet okozza a gyakoribb regenerálási igényt, és erre nem nagyon van megoldás.. Az égés hatásfokának javításával talán lehetne nyújtani a kiégetések közötti távolságot. Ebben segíthet például az általunk alkalmazott ECOTAK üzemanyag katalizátor (AKCIÓ rovat). 1 hónapos próbaidő alatt ki kell derülnie, hogy segít-e?
littlerock79 | 2013-10-20 19:54 bazsyk részére
Szia!
először is ki kellene találni mi okozza a regenerálásokat. a 120-150 km is sok, egyedül a folyamatos városi használat mellett elfogadható érték. Ha a szűrő már eltömődött, akkor célszerű kiszerelni, és kiégetni. Ezt én is megcsináltam, de komoly fejtörést tud okozni, a kiszerelés, szállítás (oda-vissza) és a visszaszerelés. A dpf kiiktatás megfordult az én fejemben is, de szerencsére helyreállt a rend. Ha valaki olajat cserélt, és nem a gyári műszerrel nullázta a szükséges paramétereket, akkor besűrűsödnek a ciklusok...ez volt nálam is... illetve hallottam ilyen esetről... Az olaj koromtartalmának a mért illetve számított értékét csak friss olajjal lehet eredméynesen nullázni. Ha szekszárd közel van neked, akkor menj be a pécsi szervizbe, Jelezd a problémát, kérj egy olajcserét (nem lesz olcsó) de esetleg megoldódnak a gondjaid...
A DPF kiiktatással kapcsolatban nemrég komoly kételyeim támadtak. Nem mindegy milyen anyagból készítenek kipufogókat, és ezeknél a rendszereknél a kb 650 fokos regenerálási hőmérséklet nem kis igénybevételt jelent, de egyúttal garantáltan nem keletkezik víz tárolására alkalmas lerakódás a kipufogórendszerben. Ha ne égetjük ki, akkor esetleg korróziós problémák jelentkezhetnek éveken belül... főleg a nem hosszútávon használt autók esetében... de ez csak egy elgondolás...
bazsyk | 2013-10-20 18:56
Sziasztok!
Olvastam a rengeteg hozzászólást itt a fórumon, szeretnék tanácsot kérni. A 2007 8 havi 2.0 D 89 kw Mazda 6 gépjármű az elmúlt 1-2 hónapban rakoncátlankodik. 50000 km van benne, családból vettem át. A regeneráció 30-40-esetleg 60 km enként elindul. Így nem igazán gazdaságos a verda. A korát és az óraállást tekintve nem kellene még ezt tennie. Az olajat előző gazdája évente (6-7 e km) cseréltette mátrkaszervízben. Én sem hajtok bele túl sokat, évi 10 e km. A többiekkel ellentétben nekem nem volt se villogó, se világító DPF lámpám! Ez miatt is vagyok kétségek közt. Az autót szeretném még legalább 5-6 évig használni. Most 11.8 l/100 km az átlagfogyasztásom. Az asszony meg dühöng, azt hiszi hogy elautózom...Hozzátenném, eddig 120-150 km-enként regenerált, ha elkezdte, mindig kimentem vele egy 15 km-es körre. Figyeltem a pillanatnyi fogyit. Kicsit belefáradtam ebbe, előtte R. megane 1,5 dci volt, semmi gondom nem volt vele. Valaki írta itt, hogy szekszárdon tudnak "csodát" művelni. Tapasztalat? Szép napot mindenkinek, Zoom zoom!
animatrix11 | 2013-10-17 13:02 festo1 részére
Üdv ezt kifejtenéd bővebben? Nem tudom az enyémben milyen részecskeszűrő van, de most van benne 159e km 2010 mazda6 állítólag cserélni* kéne, ami 800e ft...., de mi az ki lehet venni? Gondolom nem véletlenül van benne? Ha ténleg cserélni kell és ennyibe kerül előbb adom el a kocsit
Köszi!
erre a hsz-re várok választ:
"Üdvözlök minndenkit! Nekem 2 hónapja távolítottták el a DPF szűrőt -1l fogyasztás csökkenés 100 km -en 2006/4 143le mazda 6. 7 , 7,5 L volt a fogyasztásom míg kinemvették a szűrőt , most 6 -6,5l . Nincs olajszint növekedés , én ajánlom mindenkinek!"
*Ezt egy chiptuningos, mondta, felhívtam a márkaszervítz, nagy baromság nem kell cserélne csak ha elromlik, kis szerencsével soha nem kell
mazda-auto.hu | 2013-09-27 11:27 Samu2000 részére
Amennyiben a rendszer a szűrő bizonyos telítettségi állapotát észleli, akkor csak a megfelelő körülmények, szenzorok jeleire "vár", hogy megkezdje a regenerációt. Ezek szinte kizárólag hőmérséklet jelzések, a motorra (70C), és a kipufogógázra vonatkozólag. Jelenlegi információink alapján a tisztítási folyamat beindulása nem függ a fordulatszámtól, illetve az autó sebességétől. Ezek inkább a folyamat időtartamát befolyásolják.
A start-stop rendszer ennél jóval több paramétert figyel, így természetesen nem működik, ha éppen regenerál a rendszer.