2025. Március 15. Szombat - Kristóf
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda3 MPS motor új szerepben.
Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Jön az E10
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2007-09-14 12:18
Ezt a napi 60km-t hogy kell érteni. Sok szakaszból áll? Ha igen, akkor ki tud-e hûlni a motor (és az olaj) az újraindítások között? Amennyiben rövid szakaszokra van használva és közben fél óránál többet áll az autó, akkor nem biztos, hogy célszerû ezt a kivitelt választanod. Miért? A motorolajba gázolaj kerül a DPF regenerációk során. Ahhoz, hogy ez a gázolaj el tudjon nagyobb mértékben párologni a motorolajból, általában 50-60 perc folyamatos használat szükséges. Egyéb esetben csak gyûlik és gyûlik a gázolaj, illetve a hidegindítások is fokozzák a DPF szûrõ telítettségét.
steini | 2007-09-14 11:59
Sziasztok! 1éve nincsen Mazdám, de most töröm a fejem,h vegyek-e egy 6ost... A 143LE-s DPF-es dízelben gondolkodom, mert minden nap kb 60 km-t megyek, de fölegvárosban. Tudom h gondok vannak ezzel a kocsival, de most is dízelem van és állt 2000-es fordulat felett használom. Szerintetek mekkora esélyem van rá, h megszívom ha megveszem??
mazda-auto.hu | 2007-09-14 11:18
Így van.
Oszi | 2007-09-14 11:13
Ha villog a lampa akkor te hiaba mesz vele akarmennyit nem fogod tudni regeneralni a szurot.
Oszi | 2007-09-14 11:11
Ki mondta neked hogy porgetni kell????es hogy olyan magas fordulaton???kerulni kell a magas koromtermelessel jaro hirtelen nagy gazadasokat!
mazda-auto.hu | 2007-09-14 11:10
A DPF lámpa villogása egyrészrõl azt jelenti, hogy a szervíznek "dolga van" az autóval. A lámpa villogása esetén nem mindig ugyanaz a hibakód olvasható ki. Ezek a kódok beszédesek számunkra. Ezek nélkül annyit tudunk mondani, hogy a lámpa villogását a DPF szûrõ regenációk (rejtett) egy bizonyos számának elérése is okozhatja, de ilyen rövid idõ alatt általában csak akkor, ha nem volt kinullázva a számláló az elõzõ szervízeléskor. Amennyiben nem ez a tény áll fenn, akkor meghibásodás, nem megfelelõ üzemanyag stb... is okozhatja. Az olajszint hogyan áll?
Oszi | 2007-09-14 11:09
keresni egy masik szervizt ahol esetleg ertenek a "DPF problemak" megoldasahoz!Lehet hogy nem nullaztak ki a DPF szamlalot es szerintem az olajat is kellet volna cserelni a regeneralast kovetoen.Pontosabbat Mazda-Auto tud a hiba lehetseges okat illetoen.
mazdidu | 2007-09-14 09:59
A DPF gond újra visszatért:
Igaz, hogy 2007.08.27-én voltunk a szervízben a Mazdiduval, ahol csak kint az udvaron végeztek valamilyen a fórumon olvasottak szerint, talán "regenerálást", olajcsere nem volt, és garanciálisban végezték, mintegy három óra alatt. Tegnap délután pedig a folyamatos világítás helyett, újra a villogás fázisnál tartunk. Ez a harmadik alkalom 13.000 km alatt, és még a folyamatosan vílágító állapotot egyszer sem volt szerencsénk látni. Kínomban tegnap este lezavartam egy 80 km-es 3.500, 4.000-es furdulaton pörgetett utat, ahol ügy a 60. km-nél útjavítás miatt hoszabb ideig várakoznunk kellett, ekkor még villogot a DPF. A motor leállítása, és újraindítása után az utolsó 20 km-en már nem jelzett. Vacsi után még elugrottam egy csendes éjszakai poroszkára a városban, kb. 12 km-t, és újra villog a "kis drága". Tehát a tények, folyamatosan világító DPF-et még sohasem láttam, sztohasztikusan villogót viszont már sokszor, emögött valami úri huncutság lapul. Én még jól tûrném, hisz számítógépekkel és programokkal foglalkozom, és mindent el tudok képzelni, amióta a "Billy" fiú csapata szolgáltatja az alapot a munkánkhoz. Picó az életem párja, már teljes idegi frászban van, a tavaly kapott "kedves ajándékomtól", és legszivesebben a régi öreg Trabiját hajtaná.
Kérném valami fõmazda szaki mindenki által érthetõ szakmai válaszát, mi lenne a kiút ebbõl a visszatérõ DPF kátyúból.
Oszi | 2007-09-13 21:00
Szerintem gyorsan rovidre lehetne zarni az ilyen szervizek mukodeset!!!Ha az MMH odafigyelne ilyen dolgokra.En a helyedben megeresztenek egy telefont az MMH fele csak hogy tudjanak rola hogy annal a szerviznel nagy hianyossagok vannak!!!
biturbó | 2007-09-13 17:00
Lehet hogy félreértett volna?,vagy másra gondolt?,pedig elég eggyértemmû volt a kérdésem!