2025. Január 6. Hétfő - Boldizsár

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2007-08-23 11:02

Még annyit megjegyeznénk, hogy a villogás nem jelenti, hogy olajat kell cserélni. Olajat csak az X jelzés elérése esetén kell cserélni.

mazda-auto.hu | 2007-08-23 08:40

Örülünk a márkahûségednek, de egyben sajnáljuk az "újkori" rossz tapasztalatokat. Bár a Mazda kereskedéseknek eddig is tájékoztatniuk kellett az ügyfeleket az autó átadásakor a DPF-es autók használati "jellegzetességeirõl", a közeljövõben egy újabb DPF tájékoztató-füzet jelenik meg, mely elérhetõ lesz minden Mazda kereskedõnél. Talán ez majd sok a rendszerrel kapcsolatos tévhitet elrendez, illetve segít a problémák elkerülésében. A rendszer egyébként semmiképpen nem tekinthetõ fejlesztési melléfogásnak, de az ügyfelek és a szervizek részérõl is igényel egy kis plusz figyelmet. A hozzánk járó autók (Mazda6 DPF) esetében eddig nem beszélhetünk problémákról.

mazdidu | 2007-08-22 22:57

Ez nem az antireklám helye, ez konkrétan a valós élet, mint a mai Magyar - Olasz meccs, egyszóval hihetelen:

"Hi MAZDA (idézet 2006.12.04.-i reklamációmból),
A probléma már Önök által ismert, bár a szervízek számára kiadott állásfoglalásuk kissé számomra vicces, rossz felhasználási stílus esetén a vásárlóra hárítani a költséget, anélkül, hogy arra elõtte bármilyen módon felhívnák a figyelmét (csekély alíg több mint 6 milláról van szó). A problémámtól eltekintve, már 1993-tól elvakult MAZDA párti vagyok, hisz elsõ igáslovam, egy benzines 626 (Hófika) volt, amit egy mérgezett egér 323-as követett (amit jelenleg egyik fiam használ), ezért munkahelyemtõl is egy 626-ost (Mazdudu diesel) kértem szolgálati autónak 99-ben, amit jelenleg is nyüstölök. Mint látszik eddig még nem volt a márkával gondom, az eddigi tapsztalataim alapján idén a feleségemnek vásároltam egy MAZDA 6-os (Sutty diesel) gépkocsit, amiben már DPF is van. Na ezt nem kellet volna, hisz sehol sem propagálták, hogy ez az új extra ennyire eltér az eddigi szinvonaltól. Épp a mai nap kellett a szervízbe vinni 5.000 km megtétele után, mivel a DPF hibát jelzett. Ott elémtették az Önök állásfoglalását, hogy a vevõt terheli minden költség (soronkivüli olajcsere, csekély 35.000-ért, + 7 Ft/km), ha a gépkocsit, csak döntõen városba használja, és ezért nem tud ez a szuper új technológia dolgozni. Sorry, de az a probléma, hogy ez a nevezetes tulajdonság az Önök által adott elõzetes ismertetõkben, majd a mellékelt dokumentációban sehol sem szerepeltetik, és azt sem, hogy ilyenkor egy dieseltõl el nem szokott extra 2000 feletti fordulattal csak addig lehet "kiégetni" amíg a DPF visszajelzõ folyamatosan világít, azután már az "inteligens" elektronika hajthatatlan. Azt sem értem, hogy kerülhet vissza ez a szlutya az olajba. Mindenesetre számomra, ez egy anyagilag is keményen megfizetett tanulság lesz, talán legközelebb mégsem kell számomra ismeretlen újdonsággal ajánlott verda. Bár már rajtam ez nem is segíthet, kérem a márka védelmébe, hogy tájékoztatóikban, reklámjaikban, illetve a mellékelt dokumentációjukban erre részletesen hívják fel a potenciális vásárlók figyelmét, így kerülve el a késõbbi csalódást.


Best regards,

Kozma Mihály
+36 30 925 6805
kogi@hodnet.hu"

Ez eddig még a tavalyi idézet volt, most 2007.08.22.-én sajnos
12.000 km-nél újra "villogva" jelez a DPF, pedig mindent elkövettem, hogy ez ne következzen be, például ebben a hónapban 5 és fél óra alatt 680 km-t is kiégettünk vele. Mégis lehet valami gond evvel az új technikával, hisz a régi 99-es Mazdidu-ban (szintén diesel, csak DPF nélkül) is csak 75.000 km van, és gyakran csak 1,5 km oda és vissza útvonalon jár, de semmi gondom nem volt a Mazdidu esetén, csak a fogyasztás a ugrott meg kicsit legutóbb, azonban egy kis speciális adalék egy tank mennyiséghez, ezt is megoldotta, és újra 6 liter/100 km-el autózok vele.
A tapasztalatom alapján sajnos a Sutty esetén az ajánlás szerinti "folyamatosan vílágító DPF esetén 2000 fordulat feletti 30 perces járatás" sem segít
a probléma megoldásában, hisz mostmár újra a "villogó" fázisban tart a
Sutty, tehát hétfõn újra leperkálhatom a 35.000-et
a szervízben az olajcserére. Talán mégsem érett még be a DPF technológia?

mazda-auto.hu | 2007-08-16 08:48

Elõre is köszönjük! Belefér egy napba, ha idõben el tudjuk kezdeni a munkát. A gyári olaj Dexelia DPF 5w-30.

biturbó | 2007-08-15 14:33

Tisztelt mazda-autó!
Köszönöm válaszukat,abban az estben gondoltam hogy az általam szerzett olajat raknám az autóba ha tudok szerezni(dexelia dpf 5w-30,ha jól tudom ez kell),ha nem akkor az önöknél ami van azt,még nem jött el az ideje hogy lecseréljem(60000 kell cserélni,ha jól tudom) de már egy ideje ezzel az olajjal megy és minden évben cserélném ha elérem a szükséges km ha nem,tehát majd szeptember vége október elejére gondoltam az állófütéssel egybekötve ezt elintézni,tehát olaj,olajszürõ és üzemanyagszürõt cserélném nameg az állófütést,ez belefér egy napba?,mert sajna majd 200km vagyok és jó lenne egy kalap alatt ezt mind elintézni,köszönöm!

mazda-auto.hu | 2007-08-15 08:04

Motorféken nem megy a DPF regeneráció. Az olajszint növekedése a DPF szûrõ járulékos következménye, de nem annak hibája miatt van. Hozott olajjal és szûrõvel(gyári) lehetséges a csere, de felhívjuk a figyelmet, hogy nagyon kevés olaj felel meg a Mazda DPF rendszer követelményeinek. A DPF Mazda6 esetében minden olajcsere esetén szükséges a rendszer mûszeres "nullázása". Így a munkadíj 1 óra.

biturbó | 2007-08-14 16:49

Lenne egy kérdésem is....lejtõn lefelé,motorfékkel....2000 pörög a fordulatszámmérõ,akkor is éget a dpf?

biturbó | 2007-08-14 12:12

Tisztelt mazda-autó!
A megnövekedett olaj mennyiség nem a dpf gondja miatt van,nem?Ezt hogyan tudják orvosolni?Egyszerüen olajcserével?Hozott olajal és szürvel(ami teljesen gyári) is kicserélik?Mennyi a munkadijj?

mazda-auto.hu | 2007-07-13 14:56

Felhívjuk kedves honlap és fórum látogatóink figyelmét, hogy Július 27-ig nem áll módunkban válaszolni, illetve hozzászólni a fórumon. Szervíz árajánlat, vagy alkatrész árra vonatkozó kérésekre a lenti Szervíz linken "keresztül" tudunk válaszolni.

mazda-auto.hu | 2007-06-28 15:03

: ). Jó pihenést!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó