2025. Március 15. Szombat - Kristóf
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda3 MPS motor új szerepben.
Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Jön az E10
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
Szita | 2007-09-06 20:41
Hello biturbo,tisztelt mazda-auto!Mazda5 CD143GT-vel(45.000 km)koptatom az autópályát,napi 2x50 km 140-150-es tempoval.A DPF kontrollámpát szerencsére csak indításkor látom.Elsõ dízelem,a benzines nem bírta a pályás kiképzést,zabálta a finom félszintetikus olajat.A típust csak ajánlani tudom,hiba nélkül dolgozik!!!Az elõmelegítõ átalakítható állófûtéssé?Ha igen kb.milyen költséggel,és ki vállal ilyen munkát?
mazda-auto.hu | 2007-08-30 12:40
A világ legjobb motorolaját (, hogy ez melyik az a motortól is függ :)) sem lehet következmények nélkül használni a DPF-es autókban. A "super extra" egyébként mit takar? Egyébként tényleg csak szervízben lehet elvégezni az olajcsere esetén is kötelezõ nullázást.
Oszi | 2007-08-30 12:23
Karos nem lehet :)DPF-es olaj kell hozza.es szervizben szrintem kikell nullazni a DPF szamlallot.
kui | 2007-08-30 10:04
sziasztok
5000 km után Mazda 6 diesel 143 sportkombi-ban elvégzendõ olajcsere (super extra olajjal), lehet e káros, ill. a DPF alapbeállítását az olajcsere után csak és kizárólag szervízben lehet e elvégezi?
kösz
mazda-auto.hu | 2007-08-25 09:20
A Mazda5-ben sõt az ezzel a motorral szerelt Mazda3 -okban is a DPF rendszer felelõs a korommentesebb környezetért. Több Mazda6 fut az utakon, így több a Mazda6 fórumlátogató is, ezáltal nagyobb visszhangot kap minden eset. Reméljük a hamarosan megérkezõ tájékoztató füzet, kiküszöböli majd a tájékozatlanságra visszavezethetõ eseteket. Persze egyértelmû, hogy nem minden esetben tájékozatlanság miatt vannak kellemetlenségek, már ha illethetjük ezzel a jelzõvel az esetleges plusz olajcseréket.
biturbó | 2007-08-24 19:32
Helló mazda-autó!
Csak érdekessék képp érdeklõdöm,az 5-ös mazdában is a 143 lóerõs dizel mûködik és ennél nem nagyon hallani(én nem nagyon hallottam) hogy gond lenne a dpf-el(vagy nincs is benne?),vagy annál a modellnél is elõfordul ez a "gond"?
mazda-auto.hu | 2007-08-23 16:50
Elvileg bõven elég, de ha korábban például egy vagy több befejezetlen (leállítás miatt) regeneráció történt, akkor már a hosszú út sem segíthet, maximum a motorolaj szintjét csökkenti a tartósan magas olajhõmérséklet. De mint már írtuk, ez nincs teljes összefüggésben a részecskeszûrõ állapotával.
mazdidu | 2007-08-23 15:22
A most futott 7.000 km-nek kb fele alkalmanként 200 km felett egyhuzamban megtett út volt, a többi valóban város. Ez nem elég a DPF regenerálódásához?
mazda-auto.hu | 2007-08-23 15:09
A lámpa visszajelzései nincsenek összefüggésben az olajszinttel. A lámpa villogása annyit jelent, hogy a DPF rendszer regenerálását már csak a szervíz tudja elvégezni, a rendszer önmagában nem, sõt a vezetõ segítségével sem (lámpa világítás). Az olajszint növekedése egyébként tényleg amiatt van, hogy a rendszer plusz gázolaj befecskendezésével képes elérni a szûrõ takarításához szükséges hõmérsékletet. Ennek a gázolajnak pedig egy része lejut az olajteknõbe, növelve a motorolaj mennyiségét. A gázolaj viszont párolog, bár ehhez tartósan forró motorolaj szükséges, amely a rövid távokra használt autónál nem valósul meg.
mazdidu | 2007-08-23 14:43
Sajna tavaly igen, mert ekkor valahogy ez az anyag bekerült az olajba, és jelentõsen megnövelte annak mennyiségét. Mibõl gondolja, hogy most nem ez a helyzet. Nekem azt mondták a szervízbe, hogy ez ennek a következménye, mivel az elektronika megnöveli az üzemanyag mennyiségét, hogy nagyobb legyen a hõmérséklet, azonban annak jelentõs része nem ég el, és bekerül az olajkörbe. Ez az állítás igaz?