2024. December 22. - Zéno

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


xelex | 2020-09-14 10:55

Üdvözletem!

Egy 2010es Mazda 3 BL 1.6os belső világítás problémájával kapcsolatban szeretnék kérdezni.

A hiba ott kezdődött, hogy nyitásra az első belső világítás jobb oldala nem gyullad fel. Csúszka elhúzásával szintén nem kapcsolt, viszont a világítás direkt gombjának megnyomásával kapcsolt a lámpa. Elsőre arra gondoltam az izzó kiéghetett ezért megpróbáltam belenézni. Azzal a lendülettel, hogy levettem az átlátszó takarót egy kis csavarhúzó segítségével sikerült egy szerencsétlen mozdulatot tenni és hozzá érni valami fém elemhez a világítás belsejében. Ezzel a szerencsés mozdulattal elszállt az összes egyéb ajtó nyitásra felkapcsoló világítás, elől hátul is. Utána a csúszka elől állandóra állítva a bal oldalt továbbra is kapcsolta, hátul állandóra húzva kapcsol, elől gombnyomásra mindkettő kapcsol. Gondoltam arra hogy biztosíték, bár akkor gondolom belső világításnak egyáltalán nem kellene működnie, bár ennek ellenére megnéztem mind a belső utasteri mind a motortéri biztosítéktáblát ami belső világításként volt a könyvbe jelölve. A biztosítékok épek. Hibás világításelektronikára gondoltam még, egy bontott darabra cseréltem. Azzal a csúszka elől mindkét oldalt kapcsolja, de bármely ajtónyitás továbbra is halott.

Valaki esetleg tudna valami tippet adni mit volna érdemes ellenőrizni vagy mit lehetne tenni hogy helyreálljon. Biztosíték tippet adni, hogy melyik másik körnek lehetne még hozzá közé. Kicsit a tábla nekem olyan zavaróan volt, mert meg nem nevezett több funkció egy biztosító körre kötve.

Köszönettel, Alex

Andras76 | 2020-09-06 14:40

Üdvözlet

Mazda Tribute vasarlasan gondolkodom 2001-es kiadas, kicsit sok km-rel 240000 de ez annyira nem zavar. Kerdes, mire figyeljek !!!

Alternativa a Ford Maverick , ugyanaz az evjarat ugyanannyi km-rel.

melyiket valasszam ??

Köszönöm szépen

mazda-auto.hu | 2020-08-06 10:27 orotva részére

Akármelyik programot vagy olajválasztó katalógust nézem, mindenhol elsődlegesen a 0W-20-as olajat írják elő, utána az 5W-30-ast. 5W-40-es olajat nem látok sehol az ajánlásban. Nekik tájékoztatni kellett volna a szerviz előtt, hogy milyen olajat tesznek bele és kéri-e azzal az olajjal az olajcserét. A motornak valószínűleg nem lesz baja tőle, de nem az való bele én előrébb hoznék egy olajcserét olyan szervizben, ahol azt be is rögzítik a DSR-be !

orotva | 2020-08-04 11:59

Tisztelt szakértő!

2015 évjárat, skyaktiv, 1,5-ös, benzines, i-stpos Mazda 3 típusu autómat elvittem egy neves olajmárka saját szervízébe, olajcserére. Erre a típusra 0w20-as olajat ír elő a gyártó, de mint kiderült, ők 5w40-es olajat raktak bele, mondván, hogy az ők rendszerük ezt adja ki, arra vállalnak garanciát, és hogy a 0w20-as túl híg, olajfolyást okozhat, és akkor az az ők saruk lesz! Szeretném, ha írna nekem erről valamit, lesz-e ebből gondom, vagy cseréltessem le az olajat? A szakszervíz azt tanácsolta, hogy a nyáron mehetek vele, de télre mindenképpen cseréltessem le. Válaszát előre is köszönöm! 

mazda-auto.hu | 2020-07-02 11:44 gfini73 részére

Rudazatos a váltó, a persely vagy a szilent része kophatott ki és azért akadozik

gfini73 | 2020-06-30 11:44

Tisztelt Szakértő!

Az lenne a kérdésem, hogy a 2000 évjáratú 323  1.5 bj.-nek a váltókar, milyen megvezetésü, bowdenes vagy rudazatos és ha szorul(de nem mindig ez is érdekes számomra, néha pedig olyan nehéz sebességbe raknom), mit tudok vele kezdeni? Javitható vagy csere?!

Előre is köszönöm a válaszát!

jani70 | 2020-02-12 08:04

Üdvözletem mindenkinek.

Egy 2013-as, 2.2 D, 175 lóvas, AWD, autómata CX5-ös tulajdonosa vagyok és rengeteg panaszt hallottam az olajszivattyu meghajtó láncáról. Megjegyzem, hogy az autó 180E Km-ben van. Nincs ismeretem arról, hogy cserélve lett vólna. Kérdésem az lenne, hogy ilyen téren mi a valóság, mire lehet számitani ? 

Köszönöm a szivességet.  

z3ff | 2020-02-05 10:43

Tisztelt Szakértők!

 

Mazda6 2.5 (első forg. helyezés 2017.08), egyszer csak elfogyott az ablakmosó folyadék és nem volt figyelmeztető jelzés előtte a műszerfalon. Kézikönyvben általánosságban benne van, elképzelhető hogy az én autómból ez a funkció hiányzik? 

 

Elvileg Revolution Top Aut felszereltség, tolótető nincs benne, azt hiszem ez különbözteti meg csak a Revolution Top Aut SD-től. Forgalmiban is csak Mazda6 GH szerepel. Lehet egy ilyen alapvető funkció felszereltségi szint függő?

 

Alvázszám alapján lehetséges megtudnom a felszereltségi szintjét?

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv, z3ff

csipleo | 2019-12-06 20:01

Tisztelt Szakértők.

Egy mazda 2.2 diesel cx-7 típus gk.  hány foktól izzít? Ha izzít akkor világítani kell az izzítás visszajelzőnek? -2 fokban még nem láttam izzítás ikont és nehezebben is indul. Gyujtásnál abszolút nem is villan ki az izzítás kontrollámpa még egy másodpercre sem.

Köszönöm válaszukat.

Attila

 

Kisvaj | 2019-12-05 22:06

Tisztelt Szakértők!

Idén sikerült vennem egy CX 5 2.5 Benzin 2019-es gépjárművet, sajnálattal tapasztaltam hogy mikor autópályára mentem, olyan 170 km/h felett sípoló hangot hallok mind a kettő visszapillantótükör felől, hol az egyik  hol a másik oldalon van amikor mind a két oldalról egyszerre. Borzasztóan idegesítő. Természetesen vissza a kereskedésbe, majd most kicserélték mind a 2 tükröt, vissza a pályára a hang megszűnt, egy ideig, kb fél óra múlva újra előjött. Hívtam rögtön a kereskedést, azt mondták hogy nem lehet, mondom hallgasd meg, ki volt hangosítva,mikor meghallotta a szerelő nem hitt a fülének. Nem tudja mi lehet, vigyem vissza és megnézik. Mondtam hogy dolgom van mennem kell nem tudok vissza menni.  Gondoltam megkérdezem itt hàt ha valaki találkozott már ilyen problémával, és lemondja nekünk a megoldást!

Köszönettel

Norbi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó