2024. November 24. - Emma

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-10-24 14:42 menelaos részére

A legjobb egy 0w-40-es lenne, de még az 5w-40 sem rossz. Mi jelenleg Castrol Edge Professional 0w-40-et használunk ehhez a motorhoz, ha valaki a jobbat akarja, ha olcsóbbat, akkor Magnatec 5w-40-est. Jó a Mobil-1 0w-40-is, vagy más gyátók hasonló termékei. A 0w-sek teljesen szintetikusok, mely sok előnnyel jár. Ajánlom cikkeinket: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

mazda-auto.hu | 2012-10-24 14:37 Thomas84 részére

Kapható. 125476,- Ft.

menelaos | 2012-10-23 08:55

Tisztelt Szakértő! 2000-es 626 ditd 66kw-os most vásárolt gyönyörű autóm van.Az lenne a kérdésem,hogy milyen olajat javasol,szeretném a legmegfelelőbbet neki,mert hosszú távra tervezek vele. Tisztelettel

Thomas84 | 2012-10-21 07:46

Tisztelt Mazda Autó! 1993-as Mazda Xedos 6-osomban a gyújtástrafó megadta magát, egy repedés keletkezett a burkolaton. Kérdésem, hogy újonnan mennyibe kerül az alkatrész, illetve kapható-e? Köszönöm!

djzsoca | 2012-10-21 01:03

Sziasztok Mazda tulajok. Nem tudom tudnátok e még nekem segiteni? Nekem igaz nem 6om van hanem csak egy 99es 323as sedan, de azt akarnám kérdezni de lehet hogy furcsának fog tűnni de azért meg kérdem. szóval, hogy a 6os gyári hátsó szárnyát rá lehet e tenni valahogy a 323 sedanra? Ha igen menyibe befolyásolja a kocsi viselkedését visza fogná, nem változna, jobb lenne? mert szeretnék tenni rá egy hátsó szárnyat. Kb olyasmire gondoltam min amilyen a 6nak van. Előre is köszönöm a segítséget. Sziasztok.

djzsoca | 2012-10-20 22:09 lehozsoci részére

Nagyon szépen köszönöm ezt a remek felvilágosítást. Így most már minden világos nekem

lehozsoci | 2012-10-20 12:55 djzsoca részére

Kedves djzsoca! Az I Stop rendszert csak a Sky Active modellek kapták. Elöszőr Japánban a M2 Demio modellek kapták meg a rendszert.Itt Australiában az év elején a M3 BL modellek jöttek Sky Active rendszerrel, később a CX 5 benzines és diesel. A Sky Active egy gyűjtőfogalom, a Mazdánál újragondolták mind a motor, váltó, futómű, kaszni hatékonyabb használatát. Ennek része az I Stop rendszer,ha minden körülmény adott, akkor ha a jármű megáll, a motort leállítja a PCM maximum 2 percig. A leállást úgy optamizálja a PCM, hogy az egyik dugattyút egy olyan helyzetbe állítja lea, hogy amikor indítás kezdődik az indítómotornak csak minimális dolga van mert az adott henger munka üzeme indítja a motort.Az egész rendszer túl bonyolult, hogy teljesen itt átfogjak mindent...az akksi pl speciális, Panasonic Q-85, SAE érték szerint CCA 620A ami elég sok, de a lényeg hogy CSAK ezzel az akksival működik eggyütt a rendszer, rendkívül nagy töltést és kisütést képes elviselni, 50Amper töltés meg se kottyan neki...A motorhoz tartozik egy DC-DC conventer, ami egy kondenzátor igazából azt felügyeli, hogy I Stop működés alatt minden elektromos rendszer megkapja a megfelelő tápot, tehát éjjel teljes lámpa, zene stb terhelés esetén sem tapasztalható feszültségesés... A motort azért érdemes a lámpánál leállítani, mert az alapjárathoz dús keverék kell, lehet hogy még emlékszel a karbis motoroknál külön alapjárati rendszer volt...Ez a I Stop rendszer a Mazdáé, a VW is van egy hasonló, ami lámpánál leállunk rendszere a Blue Motion. A benzines és a diesel is tudja az I stop rendszert, de ez inkább csak egy plusz a többi újításhoz képest. Elég jó a benzines, itt csak 12:1 kompresszióval jönnek, mert itt Aus-ba még kapható a 91 oktánú benzin, de érezni, hogy spórolós Jánosoknak csinálták,,,De a diesel az egy ÁLOM, halk mint egy benzines és megy mint az ÁLLAT! Nagyon tetszik... Üdv Zsocibá

djzsoca | 2012-10-19 00:47

Sziasztok. Azt szeretném kérdezni még, hogy a Mazda mikortól is kezdte alkalmazni a Sop & Go rendszert. És konkrétan melyik modelekbe szerelte be. Meg tulajdon képpen arra lennék kíváncsi, hogy hogyis működik maga a rendszer. Mert azt még értem hogy ha meg állok a piroslámpánál és üresbe teszem és fel engedem a kuplungot akkor a motor leáll. De most lehet, hogy hülyének fogtok nézne de azt nem értem hogyis indul újra anélkül, hogy a kulcshoz kéne nyúlni. Meg amúgy is ez az újra indítás nem terheli nagyon az akut hiszen akkor kell nagyobb energiát leadnia. Meg lényegében ezzel hogy is sporolun üzem anyagot? Mert oké, hogy akkor nem megy a motor és nem bocsát ki CO-t és CO2-őt ez tiszta sor. De ezt a töblet üzemanyagot induláskor nem készítjük el? Mert én azt hallottam, de szólj ha tévedek, hogy induláskor nemcsak töblet energia szükséges, de kicsivel több üzemanyag is mintha csak simán alapjáraton menne a motor. lehet hogy egy kicsit furcsának tűnők amiatt de nem értem, hogy valójában mihaszna van ennek azon kívül, hogy nincs káros anyag kibocsátás az a kis idő alatt. Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítás előre is. Sziasztok! Nagyon jó az oldal további sok sikert. Ja és még valami majd elfelejtettem igaz még az a hír hogy a Mazda fejlesztett ki legjobban ezt a rendszert. Mert az hallottam. Igaz volt előtte valaki aki elkezdte használni de a mazda tette jobbá neki sikerült a legjobban alkalmazni. Még egyszer nagom köszönöm és bocsánat a tudatlansagom miatt.

djzsoca | 2012-10-17 22:08 mazda-auto.hu részére

Nagyon szépen köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-10-17 14:18 djzsoca részére

A Mazda6 fórumban lényegesen több a dízeles hozzászólás, mint a benzines, így ott is viszonylag könnyen tájékozódhatsz. 2005 előtt a DPF szűrős kérdés is elfelejthető, hiszen nem volt még az autókon. Megbízható motor, talán egyedül a befecskendezési rendszer, és a kettős tömegű lendkerék okozhat nem várt nagyobb kiadást. Persze ezt is jó eséllyel el lehet kerülni a megfelelő autó kiválasztásával, és gondos használattal, karbantartással.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó