2024. November 24. - Emma

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BluElite | 2012-09-03 15:46

Kedves Hozzáértők! A nyár elején válaszoltam egy '98as Mazda 626 DiTD kombit, a 90 lovas fajtából. Lennének kérdéseim több területen. 1. Gondolom szelephézag ellenőrzésre, ilyesmire nincs szükség. Hidrotőkés a motor? 2. Menet közben, kisebb sebességnél a jobb elejében valami iszonyatosan nyikorog a futóműből. Álló helyzetben "meghintáztatva" is hallom. Mi lehet? Szilentek, Lengéscsillapító? Ránézésre lengés nélkül beáll, ezért ez utóbbira nem nagyon gyanakszom. A szilentek meg a szerelőm szerint kiválóak.... Tény, hogy valahonnét a lengéscsillapító környékéről jön a hang. 3. A motor dinamikájával nem vagyok teljesen elégedett, vagy lehet hogy csak szoknom kell mert eddig benzines autóim voltak. Ugyanis 2000-3000 között van ereje, ott is inkább alacsonyabb fokozatban. Alatta felette elég gyér, többet vártam tőle. A hasonló lóerővel, de kevesebb forgatónyomatékkal bíró 19 éves ford mondeóm legyorsulja. Viszont nem füstöl, a fogyasztása kiváló. A motor átesett a nagyszervízen, szűrők, olajok, vezérlés, szíjak, vízpumpa, ilyenek. Másnál is hasonlóan viselkedik? Akkor nem aggódom. Ki lehet deríteni valamilyen módon, hogy a turbó rendesen dolgozik-e? Köszönettel: BluElite

mazda-auto.hu | 2012-09-03 08:05 Kleno részére

Diagnosztikát kellene végeztetni az egyik nagyobb tapasztalatú hivatalos Mazda szervizben. Az motor működése közben mért adatok beszédesek lehetnek.

Kleno | 2012-08-31 11:03

Üdvözlöm. Egy Mazda3 1,6 dizel szgk tulaja vagyok. Egy olyan probléma jelentkezett: a motor 4000 ezer felé nem pörög olyan mintha leszabályozna. nagyon gyenge. A műszerfalon semmilyen hibajelző lámpa nem ég. Üzemanyagszürőt cseréltek. Hiba továbra is megvan. Mi lehet a probléma? Köszönettel: Zoli

mazda-auto.hu | 2012-08-29 15:22

Izzítógyertya hiba beindulás után már ritkán okoz leállást, főleg nyáron. Inkább nem beindulást okoz. A hozamszabályzó hibája még akár előzés közben (fordulaton) is tud leállást okozni, alapjáratról nem is beszélve. Ezek a mi tapasztalataink.

nagy | 2012-08-29 13:26

Tisztelt Zsocibá! Köszönöm az észrevételeidet. Sajnos ezekben a dolgokban járatlan vagyok, csak azt tudom megmondani, hogy mi, és hol fáj. Ha röviden megírnád az izzító gyertyák ellenőrzési módszerét, azt is megköszönném. Másik autónkban(Dízel Opel) ugyanebben a jav. műhelyben cseréték az i.gyertyákat, és aazal is gond van, csak ott a diagnosztika rögtön eredményre vezetett(van hibakód). A mazdán is kb. akkor kellett cserélni, úgy 3/4 éve. Az biztos, hogy valamilyen DENSO-s került beépítésre. Köszönettel:N.László

lehozsoci | 2012-08-29 13:12 lehozsoci részére

Ja elfelejtettem! Ha beindult a motor akkor a nyomás kicsit esni fog, de stabilnak kell, hogy maradjon, kb 24-28Mpa és ahogy a fordulatszámot változtatod követnie kell! Tehát ha emeled a fordulatot akkor a nyomásnak párhuzamosan követni kell! Üdv Zsocibá

lehozsoci | 2012-08-29 13:06 nagy részére

Hello Mr Nagy Én nagyon az izzítógyagyákra gyanakodnék! Amikor az izzító jel elalszik a műszerfalon attól még a rendszer aktív!Az izzítást a PCM vezérli, nagy hidegben több percig is izzíthat attól függetlenül, hogy a motor jár. Lehet, hogy 1-2-3 izzítógyertyád meghibásodott, ellenőrizni kell! Ha laikus is vagy, könnyű ellenőrizni...jelezd ha kell több infó.. A másik ok üzemanyagnyomás csökkenés a közös nyom.csőbe. A közös.nyom. cső sensor biztosan nem rossz mert általában teszi a dolgát,a hozamszabályzó alapállásban nyitott, tehát ahogy beindítottad a motort addig engedi a max nyomást a pumpától amig a nyomás 34Mpascal nyomást el nem éri és leszabályoz...utána már nem okozhat ekkora drámát...Ha a hiba jelenség megjelenésekor az MMD-S el megnéznétek a közös nyom.cső nyomást az sokat segítene! Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-08-29 10:29 nagy részére

A hozamszabályzó szelep még ott maradt, mint az egyik lehetőség, így a távolból.

nagy | 2012-08-29 10:12

Köszönöm a gyors reagálást. A g.szűrő csere próbálkozás megtörtént, eredményre nem vezetett. A porlasztókat bemérték, csapnivalóak voltak, ugyan használt, de bemért csere megtörtént, a hiba maradt. Jellemzően csak hideg motornál csinálja, ma reggel is, és ha finomítom a motor járására vonatkozó megfigyelést, 30mp normál alapjárat után elkezd hullámzani a motor járása, a fordulatszámmérőn szépen lekövethető, majd eljut az ütemtelenségig, és leáll. Ha gázpedállal 1500-as fordulaton tartom, eltünik, és megszűnik a hibajelenség. Talán ez egy kicsivel több info. Köszönettel várom észrevételeiteket.

mazda-auto.hu | 2012-08-29 09:59 nagy részére

Lehet például hozamszabályzó (nyomás)szelep, de sok minden más is, akár befecskendező is. Gázolajszűrő volt cserélve?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó