2025. Április 22. Kedd - Csilla

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-01-20 15:21 szelpgy részére

 Ez nem hiba, hanem a klíma kondenzátor (hűtő) hűtése miatt indul be a ventillátor. Télen ezért is felesleges folyamatosan bekapcsolt klímával használni az autót, ráadásul a klíma kompresszor, és annak "kuplungja" is rövidebb élettartamú lesz. Ha auto állásban csak az AC gombot kikapcsolod, akkor még marad a fűtés automata, bár az auto felirat kialszik a kijelzőn.  Természetesen párásodás esetén, illetve havonta egyszer érdemes bekapcsolni a klímát.

mazda-auto.hu | 2014-01-20 15:15 purimix részére

 Sok minden lehet, de például érdemes lenne a fojtószelepházat kitakarítani, vagy a fals (méretlen) levegő szívást kizárni. Az EGR nem szorult meg nyitott helyzetben? 

mazda-auto.hu | 2014-01-20 15:13 gomez részére

 Köszönjük a visszajelzést.

szelpgy | 2014-01-18 22:07

Kedves Mazda Autó és Fórumozók!

Egy olyan problémával találkoztam a Mazda 6 dieselemnél 121 le hogy amikor beindítom a motort hőfoktól függetlenül beindul a hűtőventillátor de úgy hogy 30másodpercenként bekapcsol 5másodpercig működik és ez ismétlődik folyamatosan miután felnyitottam a motorháztetőt rájöttem hogy először a klímakompresszor kattan majd indul a ventillátor tehát valószínű hogy a kompresszor indítja a ventillátort csak azt nem tudom hogy miért. Az autó digit klímás 2006-os Abban szeretném kérni a segítségeteket hogyha valaki ismeri ezt a rendszert vagy volt már ilyen hiba az autójában akkor tulajdonképpen az érdekelne hogy mi indítja a kompresszort és mi a ventillátort illetve a hiba oka .Ha valaki tudna esetleg villamos rajzot a kocsihoz az is nagy segítség lenne. Segítségeteket előre is köszönöm. Gyuri

stuszi | 2014-01-18 15:57 mazda-auto.hu részére

 Nincs Casco,használtan vettem és már benne van a korban ,nem is tervezem a casco kötést,egyébbként csak karcos ,illetve szerintem próbálták kezelni valamilyen módon a nagyobb karcokat.egy nagyságrendi ár is érdekelene ,ha esetlet pontos árat nem lehet kiadni,Köszönöm.

purimix | 2014-01-18 08:31

 Alapjárat !

Tiszteletem! Egy Mazda 6  2.3 benzines 2002-es autom van.Az alapjárattal van problénám.2000-es fordulatnál ha tartom a gázt szépen pörög a motor.Ha elengedem leáll.Most cseréltem a levegő mennyiségmérőt de a hiba fennáll továbbra is.Mi lenne a további hiba oka? Válaszát előre is köszönöm!

gomez | 2014-01-17 20:38 mazda-auto.hu részére

 nagyon köszönöm

levettük a szelepfedelet látszólag semmi már megrémültem hogy szedhetjük tovább de a szerelőm addig nézegette hogy rátalált a bajra,nem tudom mikor állitottak az előéletében szelephézagot de a szelepállitó csavar és amibe belemegy fészek (kishimbának mondta)teljesen szét volt menve szerinte rosszul rakták össze és most adta meg magát,most ilyet vadászok ! remélem nem égett be a szelep de ez majd csak akkor derül ki ha kicseréltük ezeket

mégegyszer nagyon köszönöm

mazda-auto.hu | 2014-01-17 08:15 stuszi részére

 Ha nem csak karcos, hanem van rajta kavicsfelverődés-törés is és van Casco az autón akkor nálunk nem kerül pénzbe.

mazda-auto.hu | 2014-01-17 08:09 gomez részére

 0,15 mm sz, és 0,35 mm kipufogó, hidegen.

stuszi | 2014-01-16 20:30

 Tisztelt Szakértő!

Érdeklődnék ,hogy egy első szélvédő csere,milyen költséggel járna az autón.(Mazda 6 2003/02 1,8 benzin).Valószínüleg az első gazdája csináltatott egy polirozást mivel lehet ,hogy nagyobb karcolódások voltak a szélvédőn.De ez nem volt a legjobb megoldás,mert esti viszonyok ,vagy erőss szembe napsütésben nagyon zavaró hatású az eredmény.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó