2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda5

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-09-23 13:42 jorkor részére

 3810 Ft + postaköltség. varga@mazda-auto.hu-n lehet rendelni, pontos címmel, telefonszám megadásával. A bluetooth magyarul nem tud, angolul viszont igen.

jorkor | 2013-09-23 12:24

 Tisztelt Mazda-auto!

Használtan vettem egy németországban üzembe helyezett, 2013/3 gyártású Mazda 5-öst.

Természetesen németnyelvű kézikönyvvel. Hol és mennyiért tudok magyarnyelvű könyvet venni?

Továbbá a beépített telefon kezelő is németül beszé. Van lehetőség magyarra vagy angolra átállítani?

Köszönöm válaszát!

mazda-auto.hu | 2013-09-19 15:11 littlerock79 részére

 A befecskendezők kalibrálása a négy henger teljesítményének különbözőségéhez alkalmazkodást jelenti az üzemanyag befecskendezés által. A kalibráció csak meleg motornál végezhető el. A hidegindítás utáni pár másodpercben előfordulhat, hogy nagyobb eltérés van a hengerek tömítettsége között, így "pontatlanabb" a motor működése. Valószínűleg erről van szó. Ez több kisebb hatásfok gyengülésből állhat össze, de a precíziós befecskendezés, illetve a dízel nagyobb kompresszió függősége miatt észrevehetőbb, mint egy benzines esetében, de nem egyedi eset. Egyes kihegyezettebb benzines motorok új állapotukban is hasonlóan viselkednek az első pár másodpercben, a használtakról nem is beszélve, bár ott a magasabb hidegjárási fordulatszám elfedi ezt a viselkedést. 

littlerock79 | 2013-09-19 12:55 mazda-auto.hu részére

 Ugyanezzel a tünettel rendelkezem én is. Az izzítógyertyák jók, a porlasztó kalibrálás megtörtént, hibakód nincs...

mazda-auto.hu | 2013-09-19 08:54 devayandras részére

 Pl. lehet az is, vagy izzítógyertya....

devayandras | 2013-09-18 21:54

Napi első indításnál néha előfordul egy ütemtévesztéshez hasonló kihagyása a motornak, de mihelyt megemelem a fordulatszámot borzasztó 1000 1/min-re elmúlik. Tartom ezt a fordulatot 3-5 másodpercig, és utána már nyoma sincs. Elképzelhető, hogy a újra kellene kalibrálni  a befecskendezőket?

littlerock79 | 2013-09-13 10:37 mazda-auto.hu részére

 A márkaszervizek esetében 4 évnyi személyes, és azóta folyamatos, de közvetett úton szerzett tapasztalatom van. Megértem, hogy az adott körülményeket meg kell fizetni, hiszen az sem mindegy, hogy valaki egy jó étteremben, vagy a sarki talponállóban iszik, vagy eszik.  A baj, az, hogy az én autóm elviekben teljesen rendben volt - márkaszerviz által diagnosztizálva - és mégis saját magamnak kellett szétszednem, összeraknom, pedig sokáig hittem abban, hogy csak a tömítés, vagy a tüzelőanyag miatt füstöl, illetve regenerál sokat... Az egyik porlasztóm résolajvesztesége 92 mm3/1000 löket volt. Még mindig nem vagyok elégedett, de komoly volt a változás... Azt mindenesetre megtanultam, hogy pl a Gutmann műszer által javasolt "vezetékkel történő" dpf, vagy olajcsere "resetet" mégegyszer nem próbálom ki, ezért a szolgáltatásért szakműhelyhez fordulok... A porlsztóim miatt füstölhetett, meg magasabb lehetett a fogyasztás (autópályán már 0,8 literrel biztosan csökkent), de az 50-60 km-es regenerálási ciklus a hibásan végrehajtott resetelés miatt lehetett... (még mindig tanulom a szakmát, meg a típust...)

 

A minap azért volt egy érdekes kalandom... egyszer 160, majd 60 km múlva regenerált,  szinte közvetlenül dombon fölfelé, előzés után... azóta marad a 200 km körüli ciklus normál használat esetén. Itt valami gond még lehet, vagy az érzékelőkkel, vagy nem tudom... hibakód nincs... Már az is megfordult a fejemben, hogy nem voltam alapos, és valamelyik porlasztó visszazserelésekor szennyeződés került bele és tönkrement. Esetleg ez okozza a a reggeli "égéskimaradás" szerű jelenséget, illetve ismét nagyobb a koromképződés... nem egyszerű, és szervizben igen drága játék lenne ez... (a bontott porlasztók nagy terhelésen minimálisan többet szállítanak, mint a határérték, de beszerelés után természetesen a programozás, illetve a kalibrálás is megtörtént), rá három napra kezdte az indítás utáni enyhe rángatást. Az izzítógyertyák újak, de kiszereltem őket, és jók...

mazda-auto.hu | 2013-09-13 09:24 littlerock79 részére

 A befecskendezők esetében ez jelenlegi gyári ár harmada. Természetesen így sem kevés. A márkaszervizekről korábban kialakult rossz tapasztalat már nem feltétlenül helytálló. Ma már többé kevésbé eltűntek a túlságosan profit orientált szervizek, mert egyszerűen nem élnek meg, ha nem jár hozzájuk senki. A márkaszervizeknek viszont óriási előnye, hogy rendelkezésükre áll a legfrissebb segédanyag (hardver, szoftver), és folyamatos képzést kapnak. Ezek együttesen havi szinten is sok pénzbe kerülnek, viszont így célirányosabb javíthatók az autók, mely időt, és pénzt takarít meg az ügyfélnek. Ráadásul minden munkának nyoma van, így van hova visszamenni ha gond van.

littlerock79 | 2013-09-12 21:47 mazda-auto.hu részére

 Nos azért ez sem éppen jutányos ár... Azon szoktam elmélázni néha, hogy egy újonnan 6 milliós autóban csak ez az alkatrész 600.000 huf... stb... Tudom, hogy erről nem a forgalmazó tehet, de azért enyhe pofátlanság szaga van a gyári alkatrész árazásnak... Egyszer egy Mitsubishi L300-ast elkezdtünk "papíron" összeadni alkatrészenként. A motor, vátó, futómű már meghaladta az autó vételárát... Soha nem fogom azt megérteni, hogy miért nem lehet ezt épeszűen árazni, sokkal szívesebben mennék egy márkaszervízbe kényelmesen, emberi áron, mint görcsölni, matekolni mi mennyibe kerül...

 

Az fűtőegységről néhány (másik) márkaszerviznek, illetve az ezeket javító cégeknek más a véleménye... Nem tudom, mennyibe kerülne márkaszerviz árakon egy ventillátor csere, de biztosan drágállanám... (ezt a hibakódot adta egyszer emlékeim szerint) Ez a kérdés is megoldásra vár még, de biztos vagyok benne, hogy egy átlagember egy havi fizetését kell otthagynom valahol, hogy ne füstöljön minden első induláskor majd októbertől...

 

Mindezt egy 6 éves végig szervizelt 118.000 km-es autó produkálja, amely ugye 105.000 - nál még füstölt a múlt télen... nem mellékesen 4-ből 3 porlasztó is kifeküdt.... 2 izzítógyertya, az összes lengéscsillapító is cserélve lett az elmúlt 20.000 km-alatt...

Szóval az ember néha csalódik egy picit... de remélem nemsokára remélem túl vagyok a nehezén, és már csak a kettőstömegű lendkerékre kell gyűjtenem, mert az akár holnap, akár 100.000 km múlva is kifeküdhet.... (ezt a költséget beterveztem az autó vásárlásakor, de elköltöttem a porlasztókra)

expanzio | 2013-09-12 16:00

x

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó