2025. Április 23. Szerda - Béla

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ungyi | 2014-07-11 18:29 Flingel részére

 Helo Flingel.

Mivel 2010-s 3-as mazdám van, figyelmesen elolvastam a véleményed és nagyon teszett. Kocsimban 20 ezer van, mindent a szervíz végez / muszáj / de vidéki lévén igen bizalmatlan vagyok. A gépnek szerintem semmi baja, valóban finom a váltó, mint a vaj,de alacsony fordulaton 2 ezer körül gyenge, igazán 3 e körül indul be.Ennél a típusnál szerinted mire kell különösen odafigyelni, hogy késöbb ebből ne legyen gond? / a 3-as TE 2011-ben vettem, de van mellette egy remek 323-as sedánom is,1.5-ös,ezért van 20 e a 3-asban/ Köszönöm szépen!

Flingel | 2014-07-10 11:12 cgyoerfi részére

 Hello!

 

Hát... ha nem is a fenéklemez, de a hátsó kerékjárati ívek rohadnak. Konstrukciós hiba, mondhatni, szinte minden első generációs Mazda 3-asnál (6-osnál) előfordul.

A motor első indításkor 1500 körüli fordulaton kell, hogy járjon. Ezt azért írom, mert sok hasonló európai típusnál ez magas alapjáratnak számít, Mazdánál nem. Persze ahogy melegszik, csökkennie kell. Bemelegedett alapjáratnál 800 körüli a fordulat. és olyan halknak kell lennie a motornak, hogy a mágnesszelepek csattogását lehessen hallani, ha odahajolsz. :) (enyém 2005 év eleji, és ilyen, igaz 0w-30-as olajjal).

A motortartó bakokat érdemes még megnézni, azok el szoktak fáradni. A váltónál a billenésgátló (hátsó bak) gyárilag gyenge konstrukció, emiatt (és az alacsony fordulaton jelentkező nyomatékszegénység miatt) pl. 2-es fokozatba váltáskor kicsit bólinthat a kocsi, ez sem egyedi probléma. (magyarul a terhelésváltás lehetne finomabb) Amerikában a legtöbb bakot poliuretánra cserélték, mert ott a 2,0 literes motorok hamar "megették" a bakokat.
A kuplung nekem még gyári (112e km van most benne), nagyon finoman, vajpuhán jár. Vezettem egy másikat, annak már cserélték, utángyártottal, az kicsit keményebb volt.

A váltónak hibátlanul kell működnie (nem akad sehol), esetleg ahogy tapasztaltam (más 3-asoknál is), a kettes szinkronja szokott jobban megkopni, de nem vészes.
A kipufogó hátul gyárilag sportosabban szól, nem azért mert lyukas. :)
CD lejátszó még az én TX kivitelemben sincs de lehet, hogy egy TE-ben meg van... ez is japán szokás. De minden további nélkül tehetsz bele mp3 lejátszót, ami cd-tárként működik. A TX kivitelben van DSC (kikapcsolható).

Az autó alapvetően nagyon halk, emiatt kevés a szigetelés. Futóműzajok beszűrődnek, egy kagylós gumi, vagy kerékcsapágy-hiba már a kezdeti stádiumban hamar kiszűrhető az utastérből is. A futómű tökéletes és hangtalan (nincs nyekkenés, nyiszogás..stb.), finom kormánymozdulatokkal irányíthatónak kell lennie a kocsinak.

Nem tudom milyen kocsit vezettél eddig, de a benzines Mazdákat pörgetni kell. Alul messze nem húz úgy, mint pl. egy Focus, vagy Astra. 3000 fordulat felett viszont meg kell jönni az erőnek, ha nem így van, akkor valami gáz van.

A motortérnek olajsár-mentesnek kell lennie (ez nem dízel, és nem Opel Ecotec). Poros, piszkos lehet, illetve apró könnyezés a tömítéseknél (szimmeringeknél) itt-ott, de ennyi.

100e km-enként váltóolajat kell cserélni (75w-90). Ezt is szeretik elspórolni.

 

Szervizek sajnos nem állnak a helyzet magaslatán. Pl. a pollenszűrőt (mivel rossz helyen van) sokszor nem szeretik cserélni. 5w-30-as a gyári olajminőség, de 0w-30 vagy 0w-40 is jó (esetleg 5w-40). A gyári alkatrészek sajnos igen drágák, mint ahogy az óradíjak is (legalábbis a fővárosban).

 

Nem könnyű kifogni a jó Mazdát, de nem lehetetlen. Ha kipróbálsz, megnézel párat, azonnal fogod tudni, hogy melyiket éri meg megvenni. :)

Sok sikert!

cgyoerfi | 2014-07-09 14:31 Flingel részére

 Szia,

 

Köszi a választ. Igen a normál könyve vezetve volt szépen. A hétvégén pontosan szombaton megyek egy 2004-es 1.6 Benzinest megnézni, elviszem állapotfelmérésre is. Kérdésem az lenne mire figyeljek oda próba közben és melyek lehetnek a tipikus hibák ami miatt azt kell mondjam nem kell az autó? Sokat segítenétek ha adnátok tippeket. Eddig az alváz rozsdásodás, fenék lemez rohadást hangsúlyozta ki egy szerelő de ennál többet ő sem mondott. Köszönöm.

Flingel | 2014-07-09 13:43 cgyoerfi részére

Hello!

 

Nekem egy használt 2005-ös Mazda 3-asom van. Az egyik MAZDA szerviz 2012-ben azt mondta: "ezt a kocsit még nem lehet felvenni a digitális nyilvántartásba."

Következő évben elvittem a Mazda-Expanzióhoz, ahol minden gond nélkül felvitték... azóta is ott van vezetve.

A szervizkönyvre pedig ráragasztottak egy matricát: "Ezt a Mazdát az új digitális szervizigazolási rendszer védi."

Tehát valóban lehet olyan kocsi, aminek nincs digitális szervizkönyve, és attól még rendesen vezették a hagyományos szervizkönyvet.

 

Üdv.!
.

mazda-auto.hu | 2014-07-08 13:30 cgyoerfi részére

 A digitális nyilvántartás még a BK-s alvázszám kódú autóknál nem természetes. Természetesen csak hivatalos Mazda márkaszervizben vezettethető.

cgyoerfi | 2014-07-07 11:32 mazda-auto.hu részére

 Ez bármit jelenthet egy olyan autonál ahol a szerviz könyv vezetve van? Nem viszik fel egyszerre a digitális bejegyzést is?

 

Köszönöm

Myko | 2014-07-07 10:54 mazda-auto.hu részére

Tegnap megrendeltem őket,első körben ezek lesznek cserélve.A bal oldalit szombaton megrángattuk,sajnos kézzel is mozgatható az alsó gömbfej. Hátul már úgyis megtörtént a csere :)

Erről a mi véleményetek amúgy? Jó nagyot kapott szegény...vajon lábra állhat valaha?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/3/mazda_3_sport_2.0_cd143_active_plus_akcio_az_ar_fix-8065157

mazda-auto.hu | 2014-07-07 08:03 szviktor87 részére

 Lehet ez is, de a stabilizátor szilentek is.

mazda-auto.hu | 2014-07-07 08:03 cgyoerfi részére

 Nincs digitális szerviz nyilvántartása az autónak

cgyoerfi | 2014-07-06 11:17

 Tisztelt Mazda szervíz,

 

Kérem ellenőrizzék le ennek a Mazda 3-asnak az alváz száma szerinti digitális szervizkönyvét: JMZBK14Z251187064

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó