2025. Január 10. Péntek - Melánia
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
MOTOROLAJ 5-10.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
Myko | 2014-07-13 20:17 cgyoerfi részére
Sajnos igen. Várni kell. Köröket futni...idegeskedni. Én 2.0 dízelt akartam,ritka motor. De 2-t néztem Pesten egyik garantált futású volt szervízből,de nagyon intenzív volt a használat. Másik meg szépen kicicomázott nepperautó volt,toldozva foltozva. Inkább lett a garantált magyarországi,egy helyen szervizelt,kicsit sokat futott. Másik kettő "természetesen" 140.000 km-t sem futott 7-8 éves dízel létükre.
cgyoerfi | 2014-07-13 20:13 Myko részére
Szia,
Magánszemély volt.
Igen, utána olvastam ha az aksi ki volt véve akkor az ablakot ujra kell programozni, de itt hiába nyomtunk bármit is nem működött. Elkeseredtem kicsit, nagyon vágyom már egy ilyen autóra, de a megfelelő eladót is meg kell találni hozzá.
Kivárok.
Myko | 2014-07-13 20:06 cgyoerfi részére
Az igen! Szomorú ez...
Én is úgy vágtam bele ebbe a Mazda-ba,hogy nem voltak a hibái takargatva. De megnéztem olyat is ,amin voltak. Amúgy nekem sem ment az ablakemelő hátul a vezetőülésből. Hátramentem megnyomtam és már jó is volt.
Ez magánszemély volt amúgy vagy kereskedés?
cgyoerfi | 2014-07-13 19:59 Flingel részére
Sziasztok,
Tegnap meg volt a szemle és találkoztam az eladóval. Leírok mindent mert sokat tanultam a tegnapi napból és szerintem más is igen sokat profitálhat belőle.
Ugy mentem fel Pestre, hogy az eladóval találkozom megnézem a Mazda 3-at és ha első szemlére oké akkor jöhet a szervizben a diasgnosztika. Nézük az elejét, felmentem találkoztunk, megláttam az autót és beleszerettem, viszont laikusként ez csak egy érzés, nekem az a fontos jó is legyen. Néhány kiavics felverődést tekintve a kasznin nem volt nagy sérülés, egy két karc. Aláfeküdtem láttam némi rozsdát de sokat nem, kerékdobok rendben voltak. Komolyabb rozsda és rohadás a vezető oldali ajtó al alján volt, már hólyagos volt de még menthető. Motor indít pöcre ment, 1000-ről hamara lesett 800-ra a fordulat. Semmilyen csattogás, recsegés motortérben, a kifugó gáz is tiszta. Hőtőfolydék nem bugyborékolt henger fejek oké. Minden elektromos eszköz működött, hoppá de nem 2 izzó kiégve, és a hát jobb ajtó üvege nem mozdult mikor probáltam mozgatni,semmi gond apróság. Feltünt a fényszórókon valami fehér por, persze polir por volt ki volt cicózva az autó. Kormány rendben, váltó szépen járt, kettesben sem bólintott az az autó. Klima is ok volt. Mondom jó első körben tetszik vizsgálja meg egy szerelő is. Erre a hát ő nem számolt ezzel meg, minek mert tökéletes, mondom de szeretném. Mire neki ez plus költség és nem fér bele, amugy is egy tuti vásárlója van aki megveszi az autot vizsgálat nélkül. Mondom akkor ennyi, köszönöm. Elmentünk kb 2-3 óra mulva visszahívott hogy nem jöttek az autóért és nem-e érdekel, mondom de a szerelőnél tali :). 1,5 óra mulva ott is volt, és ment az autó aknára. És ekkor jöttek elő az igazi hibák, rozsda volt a fenéklemezen is de javitható alvázvédőzéssel. Komolyabb gondok:
-lukas rozsdás kipufogó, cserés
-olajteknőből szivárgott az olaj, el volt rohadva az alja
-hátsó két lengéscsillapítóbol el volt fojva az olaj, látszott a nyoma
-jobb hátsó spirálrugo törött
-fékcső és váltó olja cső kis csonkja szétrohadva
Aztán kiderült a hátulja meg volt törve, más volt a színe és a bura is felre állt észre se vettük. Az elején is volt törés azt is észrevette a szerelő. Mondom jó olyan 200-250 ezernyi hibát és javitani valot írt össze. Közben a srác végig ocsárolta a szerelőt és végén össze is vesztek. Gépre fel sem kapcsolta a Mazdát azt mát nem kértem. A lényeg ezek után próbáltam alkudni az árból de nem volt engedés, szóval megköszönem a segitséget és elköszöntem az eladótól. Lényeg tehát nagyon vigyázzatok, a külcsin nem minden, német autónál meg pláne, lehet eltakar valamit. Én ebből sok tanulságot és persze tapasztalatot szereztem. Sajnos még nem sikerült megtalálni az igazai 1,6 Benzin Mazda 3-at szívem szakadt meg de nem sikerült a dolog. De nem adom fel, keresem kutatom és egyszer megtalálom :) Remélem tudtam segíteni mindenkinek.
Myko | 2014-07-13 19:23
Na ma kicseréltük az első stab. rudakat. Kapott Meyle-t,az Avensis-ben már bizonyított a márka. Jobbra a régi...gatya volt már...
szgyuszi | 2014-07-13 16:33
Hello!
Egy 2011-es évjáratú Mazda 3-at 1.6-os motorral szeretnék venni. Szeretnék véleményt kérni, hogy a benzin vagy a dízel motor közül melyik éri meg jobban (megbízhatóság, élettertam)? Mennyire zajos a dízel, erről tudtok valami mondani?
Tudtok egy szervízt (márka vagy nem) ajánlani Budapesten ahol jól leellenőrzik a kocsit vásárlás előtt (beleértve a kilométeróra állását)?
Volt tapasztalata valakinek az automobiles.hu (REPO Auto kft.) kereskedővel?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,
Gyuszi
Flingel | 2014-07-12 11:21 ungyi részére
Hello!
Köszönöm a dícséretet, de csak a tapasztalataimat írtam le. :)
A te kocsid már egy nagyon kiforrott típus (az enyém még az egyik első 3-as Sedan szériából való), szerintem nagy gondok nem lehetnek vele. A motorja ugyanaz, mint az enyémben. Sokszor vezetek céges autókat, (Focus, Astra, Bora, néha Mondeo) és azt vettem észre, hogy váltóban verhetetlen a Mazda. Motorikusan viszont (ez az én tapasztalatom) alul japánosan gyenge (még a rövid áttételek ellenére is), bár nem annyira, mint a régi BJ-s (2000 évj.) 1,5-ös 323-as Mazdám volt. Ez utóbbi viszont - bár nem vagyok valami magas (174 cm) - kényelmesebb volt nekem. Először azt hittem, rövid a BK-s 3-asok ülőlapja, de nem. Aztán gondoltam, hogy a kormányt nem lehet eléggé kihúzni, ami igaz is, de a fő gond,hogy a pedálsor nincs elég mélyen. Szóval nekem sokszor kényelmetlen, a régi 323-as a plüss üléseivel jóval kényelmesebb volt.
A motorról még annyit, hogy néha érdemes kipörgetni, hajlamos a kormosodásra, lustulásra. Sokáig üzemanyag-takarékosan vezettem, és 6,2-6,4 literes átlagokkal (számolt!) autóztam télen-nyáron. Nemrég egy hónapig M7-M5-ön autóztam sokat. Észrevettem, hogy óra szerint 130 km/h az utazó tempója, kellemesebben tartja, mint a 120-at. A kipufogó tele volt korommal. Van egy ilyen sport króm vég rajta... leszedtem, kitakarítottam Brigéciollal. Fénylett ismét. Visszatettem, és jöttek a hagyományos hétköznapok. SEMMI korom nincs most már, sem takarékos (max 80-90 km/h), sem forszírozott (130-140 km/h) üzemben.
Szóval ez is bizonyítja, hogy igenis igényli a magasabb fordulatszámokat... szóval ha inkább városban mész vele, negyedévente azért pörgesd ki autópályán... meghálálja.. a fogyasztás klíma nélkül most 5,8... klímával 6 liter körül alakul. :) (45 literrel mentem 750 km-t... és még nem villant fel a benzinlámpa :))
Nem tudom,hogy a te kocsidnál hogy áll az alvázvédelem és amúgy az egész kasztni korrózióvédelme, de én ezt az egyet mondanám a régi kocsik hibájának.
Jah, és még annyit, hogy szezononként (vagy max. 2 szezononként) érdemes cserélgetni az első- és hátsó tengely abroncsait, így elkerülheted a független felfüggesztés mellékhatását, a gumik kagylós kopását. (ez is inkább akkor, ha a hátsó tengelyt annyira nem terheled a hétköznapokban.) Ez a 323-as Mazdánál jött először elő, de a 3-asomnál már erre figyeltem.
És a legfontosabb, amit Varga úr is sokszor kihangsúlyoz itt a fórumon: mozgó fémalkatrészek halála a rossz kenési állapot. A motor-, váltó-, és fékolajcserére mindig ügyelj.. nem feltétlen érdemes megvárni a 20e km-es csereintervallumot... én olyan 17e km körül szoktam cserélni, és 0w-30-as Castrol Edge C3 olaj van benne. Nem rossz, de talán a kopottság (vagy ki tudja miért), de a Mobil 1 New Life 0w-40-est jobban szerette (a 323-as Mazda is).
Balesetmentes Mazdázást kívánok! :)
Üdv.!
ungyi | 2014-07-11 18:29 Flingel részére
Helo Flingel.
Mivel 2010-s 3-as mazdám van, figyelmesen elolvastam a véleményed és nagyon teszett. Kocsimban 20 ezer van, mindent a szervíz végez / muszáj / de vidéki lévén igen bizalmatlan vagyok. A gépnek szerintem semmi baja, valóban finom a váltó, mint a vaj,de alacsony fordulaton 2 ezer körül gyenge, igazán 3 e körül indul be.Ennél a típusnál szerinted mire kell különösen odafigyelni, hogy késöbb ebből ne legyen gond? / a 3-as TE 2011-ben vettem, de van mellette egy remek 323-as sedánom is,1.5-ös,ezért van 20 e a 3-asban/ Köszönöm szépen!
Flingel | 2014-07-10 11:12 cgyoerfi részére
Hello!
Hát... ha nem is a fenéklemez, de a hátsó kerékjárati ívek rohadnak. Konstrukciós hiba, mondhatni, szinte minden első generációs Mazda 3-asnál (6-osnál) előfordul.
A motor első indításkor 1500 körüli fordulaton kell, hogy járjon. Ezt azért írom, mert sok hasonló európai típusnál ez magas alapjáratnak számít, Mazdánál nem. Persze ahogy melegszik, csökkennie kell. Bemelegedett alapjáratnál 800 körüli a fordulat. és olyan halknak kell lennie a motornak, hogy a mágnesszelepek csattogását lehessen hallani, ha odahajolsz. :) (enyém 2005 év eleji, és ilyen, igaz 0w-30-as olajjal).
A motortartó bakokat érdemes még megnézni, azok el szoktak fáradni. A váltónál a billenésgátló (hátsó bak) gyárilag gyenge konstrukció, emiatt (és az alacsony fordulaton jelentkező nyomatékszegénység miatt) pl. 2-es fokozatba váltáskor kicsit bólinthat a kocsi, ez sem egyedi probléma. (magyarul a terhelésváltás lehetne finomabb) Amerikában a legtöbb bakot poliuretánra cserélték, mert ott a 2,0 literes motorok hamar "megették" a bakokat.
A kuplung nekem még gyári (112e km van most benne), nagyon finoman, vajpuhán jár. Vezettem egy másikat, annak már cserélték, utángyártottal, az kicsit keményebb volt.
A váltónak hibátlanul kell működnie (nem akad sehol), esetleg ahogy tapasztaltam (más 3-asoknál is), a kettes szinkronja szokott jobban megkopni, de nem vészes.
A kipufogó hátul gyárilag sportosabban szól, nem azért mert lyukas. :)
CD lejátszó még az én TX kivitelemben sincs de lehet, hogy egy TE-ben meg van... ez is japán szokás. De minden további nélkül tehetsz bele mp3 lejátszót, ami cd-tárként működik. A TX kivitelben van DSC (kikapcsolható).
Az autó alapvetően nagyon halk, emiatt kevés a szigetelés. Futóműzajok beszűrődnek, egy kagylós gumi, vagy kerékcsapágy-hiba már a kezdeti stádiumban hamar kiszűrhető az utastérből is. A futómű tökéletes és hangtalan (nincs nyekkenés, nyiszogás..stb.), finom kormánymozdulatokkal irányíthatónak kell lennie a kocsinak.
Nem tudom milyen kocsit vezettél eddig, de a benzines Mazdákat pörgetni kell. Alul messze nem húz úgy, mint pl. egy Focus, vagy Astra. 3000 fordulat felett viszont meg kell jönni az erőnek, ha nem így van, akkor valami gáz van.
A motortérnek olajsár-mentesnek kell lennie (ez nem dízel, és nem Opel Ecotec). Poros, piszkos lehet, illetve apró könnyezés a tömítéseknél (szimmeringeknél) itt-ott, de ennyi.
100e km-enként váltóolajat kell cserélni (75w-90). Ezt is szeretik elspórolni.
Szervizek sajnos nem állnak a helyzet magaslatán. Pl. a pollenszűrőt (mivel rossz helyen van) sokszor nem szeretik cserélni. 5w-30-as a gyári olajminőség, de 0w-30 vagy 0w-40 is jó (esetleg 5w-40). A gyári alkatrészek sajnos igen drágák, mint ahogy az óradíjak is (legalábbis a fővárosban).
Nem könnyű kifogni a jó Mazdát, de nem lehetetlen. Ha kipróbálsz, megnézel párat, azonnal fogod tudni, hogy melyiket éri meg megvenni. :)
Sok sikert!
cgyoerfi | 2014-07-09 14:31 Flingel részére
Szia,
Köszi a választ. Igen a normál könyve vezetve volt szépen. A hétvégén pontosan szombaton megyek egy 2004-es 1.6 Benzinest megnézni, elviszem állapotfelmérésre is. Kérdésem az lenne mire figyeljek oda próba közben és melyek lehetnek a tipikus hibák ami miatt azt kell mondjam nem kell az autó? Sokat segítenétek ha adnátok tippeket. Eddig az alváz rozsdásodás, fenék lemez rohadást hangsúlyozta ki egy szerelő de ennál többet ő sem mondott. Köszönöm.