2025. Április 23. Szerda - Béla
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda3 teszt.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
Flingel | 2014-07-14 10:45 szgyuszi részére
Hello!
Ha engem kérdezel, akkor a szubjektív magánvéleményem az, hogy az 1,6-os benzinessel nem lesz sok gondod. Ez nem jelenti azt, hogy az 1,6-os dízellel igen, de a valószínűség szerintem nagyobb. Ez a dízelmotor francia eredetű, HDi motor. Ez van a PSA konszern autóiban, és a Ford Focus-okban is többek közt. Régi darab, eleinte voltak is vele problémák. Amit konkrétan tudok róla, hogy a részecskeszűrője nem szereti a városi használatot, könnyen eldugulhat.
Szerintem a HDi dízelek konstrukciójukban nem rosszak, az általd kinézett kocsi, a maga 52e km-ével gyakorlatilag új. Ezek a dízelek kulturáltak, kicsit morognak persze, és hidegüzemben ill. hosszú autópályázás után több odafigyelést igényelnek, cserébe kevesebbet esznek, mint a benzines, és rugalmasabbak gyorsításkor... Szerintem élvezetesebben vezethető, mint a benzines... viszont ez utóbbi örökélet + 1 nap. :)
Szerintem 2011-re már kiküszöbölték a gyerekbetegségeit a motornak, szóval akár lehet jó vétel. Én elvinném Mazda márkaszervizbe átnézetni, főleg a futásteljesítményt, injektorok szállítási mennyiségeit, turbónyomást tudják biztonsággal megerősíteni (vagy cáfolni.) A szokásos dízelalkatrészek (injektorok, nagynyomású szivattyú, kettőstömegű lendkerék, turbo) előbb utóbb cserére szorulnak, de egy céges Focus-tapasztalat szerint legalább 150e km-ig gond nélkül mennie kell.
Üdv.:
Flingel
Myko | 2014-07-13 20:33 cgyoerfi részére
Az az :)
Tényleg ez kell,kitartónak lenni meg akár a fórumokon megmutatni megvitatni.
cgyoerfi | 2014-07-13 20:23 Myko részére
Igen én is hasonlóra várok egy első tulajdonostól vezett szervízzel, magyartól! Leg azt tudom micsoda. Átérzem, sok agyalás, idegeskedés, de még semmi.
140 Dizel?! Hát persze :):)
Myko | 2014-07-13 20:17 cgyoerfi részére
Sajnos igen. Várni kell. Köröket futni...idegeskedni. Én 2.0 dízelt akartam,ritka motor. De 2-t néztem Pesten egyik garantált futású volt szervízből,de nagyon intenzív volt a használat. Másik meg szépen kicicomázott nepperautó volt,toldozva foltozva. Inkább lett a garantált magyarországi,egy helyen szervizelt,kicsit sokat futott. Másik kettő "természetesen" 140.000 km-t sem futott 7-8 éves dízel létükre.
cgyoerfi | 2014-07-13 20:13 Myko részére
Szia,
Magánszemély volt.
Igen, utána olvastam ha az aksi ki volt véve akkor az ablakot ujra kell programozni, de itt hiába nyomtunk bármit is nem működött. Elkeseredtem kicsit, nagyon vágyom már egy ilyen autóra, de a megfelelő eladót is meg kell találni hozzá.
Kivárok.
Myko | 2014-07-13 20:06 cgyoerfi részére
Az igen! Szomorú ez...
Én is úgy vágtam bele ebbe a Mazda-ba,hogy nem voltak a hibái takargatva. De megnéztem olyat is ,amin voltak. Amúgy nekem sem ment az ablakemelő hátul a vezetőülésből. Hátramentem megnyomtam és már jó is volt.
Ez magánszemély volt amúgy vagy kereskedés?
cgyoerfi | 2014-07-13 19:59 Flingel részére
Sziasztok,
Tegnap meg volt a szemle és találkoztam az eladóval. Leírok mindent mert sokat tanultam a tegnapi napból és szerintem más is igen sokat profitálhat belőle.
Ugy mentem fel Pestre, hogy az eladóval találkozom megnézem a Mazda 3-at és ha első szemlére oké akkor jöhet a szervizben a diasgnosztika. Nézük az elejét, felmentem találkoztunk, megláttam az autót és beleszerettem, viszont laikusként ez csak egy érzés, nekem az a fontos jó is legyen. Néhány kiavics felverődést tekintve a kasznin nem volt nagy sérülés, egy két karc. Aláfeküdtem láttam némi rozsdát de sokat nem, kerékdobok rendben voltak. Komolyabb rozsda és rohadás a vezető oldali ajtó al alján volt, már hólyagos volt de még menthető. Motor indít pöcre ment, 1000-ről hamara lesett 800-ra a fordulat. Semmilyen csattogás, recsegés motortérben, a kifugó gáz is tiszta. Hőtőfolydék nem bugyborékolt henger fejek oké. Minden elektromos eszköz működött, hoppá de nem 2 izzó kiégve, és a hát jobb ajtó üvege nem mozdult mikor probáltam mozgatni,semmi gond apróság. Feltünt a fényszórókon valami fehér por, persze polir por volt ki volt cicózva az autó. Kormány rendben, váltó szépen járt, kettesben sem bólintott az az autó. Klima is ok volt. Mondom jó első körben tetszik vizsgálja meg egy szerelő is. Erre a hát ő nem számolt ezzel meg, minek mert tökéletes, mondom de szeretném. Mire neki ez plus költség és nem fér bele, amugy is egy tuti vásárlója van aki megveszi az autot vizsgálat nélkül. Mondom akkor ennyi, köszönöm. Elmentünk kb 2-3 óra mulva visszahívott hogy nem jöttek az autóért és nem-e érdekel, mondom de a szerelőnél tali :). 1,5 óra mulva ott is volt, és ment az autó aknára. És ekkor jöttek elő az igazi hibák, rozsda volt a fenéklemezen is de javitható alvázvédőzéssel. Komolyabb gondok:
-lukas rozsdás kipufogó, cserés
-olajteknőből szivárgott az olaj, el volt rohadva az alja
-hátsó két lengéscsillapítóbol el volt fojva az olaj, látszott a nyoma
-jobb hátsó spirálrugo törött
-fékcső és váltó olja cső kis csonkja szétrohadva
Aztán kiderült a hátulja meg volt törve, más volt a színe és a bura is felre állt észre se vettük. Az elején is volt törés azt is észrevette a szerelő. Mondom jó olyan 200-250 ezernyi hibát és javitani valot írt össze. Közben a srác végig ocsárolta a szerelőt és végén össze is vesztek. Gépre fel sem kapcsolta a Mazdát azt mát nem kértem. A lényeg ezek után próbáltam alkudni az árból de nem volt engedés, szóval megköszönem a segitséget és elköszöntem az eladótól. Lényeg tehát nagyon vigyázzatok, a külcsin nem minden, német autónál meg pláne, lehet eltakar valamit. Én ebből sok tanulságot és persze tapasztalatot szereztem. Sajnos még nem sikerült megtalálni az igazai 1,6 Benzin Mazda 3-at szívem szakadt meg de nem sikerült a dolog. De nem adom fel, keresem kutatom és egyszer megtalálom :) Remélem tudtam segíteni mindenkinek.
Myko | 2014-07-13 19:23
Na ma kicseréltük az első stab. rudakat. Kapott Meyle-t,az Avensis-ben már bizonyított a márka. Jobbra a régi...gatya volt már...
szgyuszi | 2014-07-13 16:33
Hello!
Egy 2011-es évjáratú Mazda 3-at 1.6-os motorral szeretnék venni. Szeretnék véleményt kérni, hogy a benzin vagy a dízel motor közül melyik éri meg jobban (megbízhatóság, élettertam)? Mennyire zajos a dízel, erről tudtok valami mondani?
Tudtok egy szervízt (márka vagy nem) ajánlani Budapesten ahol jól leellenőrzik a kocsit vásárlás előtt (beleértve a kilométeróra állását)?
Volt tapasztalata valakinek az automobiles.hu (REPO Auto kft.) kereskedővel?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,
Gyuszi
Flingel | 2014-07-12 11:21 ungyi részére
Hello!
Köszönöm a dícséretet, de csak a tapasztalataimat írtam le. :)
A te kocsid már egy nagyon kiforrott típus (az enyém még az egyik első 3-as Sedan szériából való), szerintem nagy gondok nem lehetnek vele. A motorja ugyanaz, mint az enyémben. Sokszor vezetek céges autókat, (Focus, Astra, Bora, néha Mondeo) és azt vettem észre, hogy váltóban verhetetlen a Mazda. Motorikusan viszont (ez az én tapasztalatom) alul japánosan gyenge (még a rövid áttételek ellenére is), bár nem annyira, mint a régi BJ-s (2000 évj.) 1,5-ös 323-as Mazdám volt. Ez utóbbi viszont - bár nem vagyok valami magas (174 cm) - kényelmesebb volt nekem. Először azt hittem, rövid a BK-s 3-asok ülőlapja, de nem. Aztán gondoltam, hogy a kormányt nem lehet eléggé kihúzni, ami igaz is, de a fő gond,hogy a pedálsor nincs elég mélyen. Szóval nekem sokszor kényelmetlen, a régi 323-as a plüss üléseivel jóval kényelmesebb volt.
A motorról még annyit, hogy néha érdemes kipörgetni, hajlamos a kormosodásra, lustulásra. Sokáig üzemanyag-takarékosan vezettem, és 6,2-6,4 literes átlagokkal (számolt!) autóztam télen-nyáron. Nemrég egy hónapig M7-M5-ön autóztam sokat. Észrevettem, hogy óra szerint 130 km/h az utazó tempója, kellemesebben tartja, mint a 120-at. A kipufogó tele volt korommal. Van egy ilyen sport króm vég rajta... leszedtem, kitakarítottam Brigéciollal. Fénylett ismét. Visszatettem, és jöttek a hagyományos hétköznapok. SEMMI korom nincs most már, sem takarékos (max 80-90 km/h), sem forszírozott (130-140 km/h) üzemben.
Szóval ez is bizonyítja, hogy igenis igényli a magasabb fordulatszámokat... szóval ha inkább városban mész vele, negyedévente azért pörgesd ki autópályán... meghálálja.. a fogyasztás klíma nélkül most 5,8... klímával 6 liter körül alakul. :) (45 literrel mentem 750 km-t... és még nem villant fel a benzinlámpa :))
Nem tudom,hogy a te kocsidnál hogy áll az alvázvédelem és amúgy az egész kasztni korrózióvédelme, de én ezt az egyet mondanám a régi kocsik hibájának.
Jah, és még annyit, hogy szezononként (vagy max. 2 szezononként) érdemes cserélgetni az első- és hátsó tengely abroncsait, így elkerülheted a független felfüggesztés mellékhatását, a gumik kagylós kopását. (ez is inkább akkor, ha a hátsó tengelyt annyira nem terheled a hétköznapokban.) Ez a 323-as Mazdánál jött először elő, de a 3-asomnál már erre figyeltem.
És a legfontosabb, amit Varga úr is sokszor kihangsúlyoz itt a fórumon: mozgó fémalkatrészek halála a rossz kenési állapot. A motor-, váltó-, és fékolajcserére mindig ügyelj.. nem feltétlen érdemes megvárni a 20e km-es csereintervallumot... én olyan 17e km körül szoktam cserélni, és 0w-30-as Castrol Edge C3 olaj van benne. Nem rossz, de talán a kopottság (vagy ki tudja miért), de a Mobil 1 New Life 0w-40-est jobban szerette (a 323-as Mazda is).
Balesetmentes Mazdázást kívánok! :)
Üdv.!