2025. Január 31. Péntek - Marcella

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2013-11-01 10:15 dana részére

 Nekem is 2004-es van, 0 km- től hajtom, most 120 e van benne. Fogyasztásmérőt nem veszem komolyan, kalibráltam is. Szórakozni jó. :)) Precízen mérek mindent. Városban (télen fűtéssel-melegítéssel, nyáron klímával) sohasem ment 8 literig. 6.5-7.5 között mozog. Városon kívül sohasem ment 5 alá, esetleg 2-300 km idejére, de aztán "belerontott" egy kis város. Autópályán átlagosan 110-130 között hajtom. Így 5.5-6.5 között fogyaszt klíma használatától függően. Ledkerék még nem adott sos jeleket, bár én is szeretek alacsony fordulaton autózni, viszont nem "nyomom", csak amit kellemesen fogad a gép. Ezideig nem volt semmi hiba az autóval, csodálkozva olvasom a többiek kellemetlen és költséges tapasztalatait. 70%-ban városon kívül használom, gyakrabban cserélek minden szűrőt és egyebet, mint a papírforma. Ja! Legutóbb tankoltam egy AVIA dízelt. Hát, megijedtem. Az alapjáratom hajszálnyit elkezdett ingadozni, kattogósabb lett miden. Alig vártam a pillanatot, féltanknál vettem drágábbik OMV-t. Kb 2-3 perc után puha finom motor lett és "megfagyva" stabilizálódott a fordulatszám is alapjáraton. 

dana | 2013-11-01 08:54 Hunor részére

Nekem a 2004-es 136LE Dieselem 5-ös váltós pályán 130-nál pillanatnyiban 6,5 litert eszik. Nem tudom hogy ez jó érték, kérnék hosszászólást :D

 

Viszont kb. 97km/h-nál eszik szépen. 4-4,2 l. 90-nél több, 97 felett pedig növekszik.

57km/h-nál 5-ösben 2,6-2,8l-t ír a computer. De ezt csak néha tesztelésként megnézem. Persze lehet hangolni kellene a korrekción. -15+15% tartományban lehet állítani a km-nullázó gommbal. Jelenleg +5%-on van. A rekordom csak városi használat esetén computer szerint 5,5l, valóságban 6l. Abszolút rekordom :D Görög utazás során max 100km/h sebességet betartva tankolás szerint 4,9l. 

dana | 2013-11-01 08:45 Hunor részére

 Nem csak a lendkereket "eszi" meg az alacsony fordulat, hanem szinte mindent aminek kenés kell. Alacsony fordulaton sokkal kisebb az olajnyomás, és ha már van is lerakódás itt-ott, akkor nem jut el az olaj mindehova a kívánt mértékben.

Ajánlom a következő cikket. "A nyomaték öl, nem a fordulat" http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

 

littlerock79 | 2013-10-31 21:03 Hunor részére

 Kedves Hunor!

 

Az én váltóáttételezésemmel 3. fokozatban a 2000-es fordulat kb 56 km/h-t jelent. Bár 1500-tól is szépen húz, de ott nem illik erőltetni mint írtam. Az óvatos gázadással, de határozott gyorsítás 1-2 ben, aztán jöhet a 3. fokozat. én kb 1700-ig hagyom visszaesni a fordulatot, ez alatt már visszateszem 2-be.

- Az állapotfelmérés az esetedben szerintem elkerúlhetetlen.

Hunor | 2013-10-31 18:05 littlerock79 részére

 Kedves littlerock79,

 

Huhh :) akkor elég rossz tanácsokat kaptam eddig azt hiszem. Fogyasztás csökkentés - meg úgy egyáltalán azt mondták hogy ne pörgessem, tartsam alacsony fordulatszámon. 

 

Nagyon köszönöm, mindenképp megpróbálkozom mindennel amit mondtál - és elviszem tüzetesen átnézetni, mert most már nagyon frusztrál, hogy baja van.

 

Köszönöm még egyszer!

 

 

littlerock79 | 2013-10-31 17:20 Hunor részére

 Kedves Hunor!

Ennyi infornmáció alapján is ki lehet jelenteni, hogy ROSSZUL vezeted ezt az autót. Ez nem teherautó, hogy törekedni kelljen a minnél alacsonyabb fordulatszámra. Nem állítom, hogy a magas fogyasztásodnak ez az egyetlen oka, de a következőket szeretném javasolni:

- tankold meg minden alkalommal, mielőtt felmész a pályára, és tankold vissza mikor városba érsz! Írd fel a megett kilométereket. Ebből hamar meglátod, mikor, hol, mennyit eszik az autó. Itt most ne az olcsóbb kutat válaszd, hanem álj rá egy adott forgalmazóra, pár forintos eltérésen most nem szabad spórolni.

- Városban "gyorsan" pörgesd fel 2000 fordulat fölé, és tartsd is ott, mert rövid úton tönkreteszed a "szent" kettőstömegű lendkereket. (230.000 huf a cseredarab ha itt a honlapon lévő akciós ajánlatból választasz) Ha kell, 3. fokozatban használd az autót városban!!!!! A forgatónyomaték munkaütemenként csökken és növekszik azaz 180 fokonként, ha a forgattyústengely szögelfordulását vesszük alapul. Ez nem állandó, hanem "lüktet". Ezen változtatni nem lehet, de a nyomaték ingadozásának idejét lehet csökkenteni a fordulatszám növelésével. Ezért kell a magasabb fordulatszám.

- A magas fogysztás oka lehet, hogy sokat regenerál az autó, a ciklust meg lehet figyelni a pillanatnyi fogyasztásmérő állásából, mert amikor elkezdi, jelentősen növekedik az érték (2-4 literrel) 15-20 km-en keresztül. Ha van rá mód, be kell fejeztetni az autóval a regenerálást, mielőtt hazaérünk. (ez nagy szívás tudom...)

- ha városban a ciklus 150 km alatt van, akkor annak oka van... a 120 km sokszor még elfogadható, de nem szerencsés, kint országúton reális lehet a 200 km feletti érték.

- Vidd el egy hozzáértő emberhez (szakszerviz) mert ha az olajcsere "nem lett közölve" a motorelektronikával, akkor az például sűrű regenerálási ciklust eredményezhet.

- utána kell nézni, hogy lett-e már porlasztó alátét cserélve az autón, ha nem, akkor sanszos, hogy már átégett. ekkor kompresszióveszteséggel üzemel a motor, amit hengerenkénti porlesztási mennyiség korrekcióval próbál pótolni az motorvezérlő. A gyengébb hengerekbe többet juttat a gázolajból.

 

Szerintem a 7,1 -es pillanatnyi fogyasztás iszonyatosan sok autópályán. A Mazda 5-ösöm értéke a műszer szerint 5,4-6 liter, ami hosszú távon 6,3-6,6 körül áll meg, és a valós érték a 6,6-6,9 A te autód kicsit kisebb homlokfeülettel rendelkezik...

 

Hunor | 2013-10-31 12:44

Tisztelt Mazda-Autó!

 

Szívesen fogadnám tanácsukat a következőkkel kapcsolatban:

 

Idén vásároltam egy 2007-es dízel Mazda 6 Sport kombit, 2000-es motorral, a 120lovas verziót, 169000Km-el. Szűrőket, olajat és vezérlést vásárláskor újat kapott.

 

Nagyon szép állapotban van, minden tekintetben, szeretem vezetni és nincs semmilyen érezhető, hallható probléma vele. 

Egy dolgot leszámítva: azért vettem diesel-t hogy majd 6-7l-es fogyasztással tudok autópályázni. Most úgy néz ki hogy 8-8.5 között fogyaszt. Attól függően hogy mennyire van megpakolva. 70%-ban pályán megyek vele.

 

Úgy láttam hogy nagyon megoszlanak a vélemények erről és sokan állítják hogy 6.5-7 körül megáll nekik és láb kérdése. 

Én igyekszem nagyon óvatosan menni vele e tekintetben, 2-3ezres fordulatszám között csak előzéskor és pályán van, 3 felett pedig szinte soha. Ha tehetem 60-nál már ötösben gurulok - és összességébe véve nem "nyomom neki". A DPF lámpa még nem jelzett. Esetleg számít, hogy fél évet állt a vásárlás előtt az autó?

 

Nem tudom mit tehetnék de kicsit el vagyok keseredve, hogy 8l-t fogyaszt 

úgy hogy odafigyelek rá nem ezt vártam amikor vásároltam. Amúgy átlagban 59l-t tankolok és kb 730-740km-t szoktam vele menni. 

 

A fogyasztás mérő pályán 7.1-et mutat (135-ös tempo) városban (pest) 8.2-8,8. A kerekek 16" 205-55-ösek. 

 

Válaszukat köszönöm előre is!

mazda-auto.hu | 2013-10-30 08:51 Membran részére

 Akár kettős tömegű lendkerék probléma is lehet, de nem feltétlenül az. Elképzelhető, hogy a motor vezérlőegységét tájékoztató szenzorok valamelyike nem tökéletes (légáram, nyomás..stb...), de a befecskendezéssel összefüggő dolog is lehet. A turbót elsősorban a kipufogógáz (nyomása) vezérli, így csak közvetve érintett a problémában. 

Gyárilag a vastagabb anyagokból készülő futómű és egyes alváz elemek csak felületvédő bevonatot kapnak, nem pedig alvázvédő anyagot. Emiatt hajlamosabbak felületi korrózióra ha ez a bevonat sérül, de élettartamuk így is jelentős. Utólagos alvázvédelemmel lehet kezelni.

Membran | 2013-10-29 15:37

 Tiszteletem!

Egy olyan kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy az utóbbi hétben azt tapasztaltam, hogy ha kettes-hàrmas fokozatban gyorsabban szeretnék kiindulni egy adott szituàcióbol alacsonyabb kb 2ezres fordulat körül az autó megtorpan kb 2 màsodpercre és mintha csak éppen nyomnàm a gàzt araszol majd mikor (gondolom) a turbó elkapja akkor hirtelen megindul!Mi okozhatja ezt? 

A màsik kérdésem az lenne, hogy az normàlisnak mondható, hogy az autó alja rozsdásodik? Nem vészesen semmi komoly de azért elég szépen lehet làtni hogy sok rozsdafol van alul!Mit lehet ezzel kezdeni? 

Előre is köszönöm! (2006os Mazda 6)

mazda-auto.hu | 2013-10-28 15:16 Zozyka részére

 Természetesen továbbra is érvényes az akció, melyben a kettős tömegű lendkerék, kuplung-szerkezet, tárcsa, és kinyomócsapágy ára 230000,-Ft. A csere munkadíja 60000,-Ft. Érdemes egyszerre cserélni, mert a munkadíj ugyanannyi a cseréje, és csere nélkül is. 50000 km viszont nem túl sok, így ha a kettős tömegű lendkerék jó állapotban van, akkor meggondolandó, hiszen egyes esetekben 20000 km felett sincs vele probléma.

 

Elsősorban 4-5. fokozatban, relatív alacsony 2000 főtengely fordulatszámról gyorsítva torpanás, rángatás érződik.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó