2025. December 15. Hétfő - Valér

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-03-20 18:34 Blade66 részére

Lehetséges, hogy "csak" egy hengereteljesítmény/befecskendezés korrekciós programozást kell elvégezni az autón. Ez kizárólag hivatalos Mazda szakszervizben lehetséges. Az előző oldalon ezt írtam erről: Az óriási befecskendezési nyomás, illetve a kis fordulaton történő mellék befecskendezések miatt, ezek a befecskendezők rendkívűl finoman szabályozhatók. Képesek arra, hogy a hengerek kismértékű teljesítmény eltéréséhez (hatásfok veszteség) igazodjanak. Tehát a befecskendezés korrekció valójában az egyes hengerek tulajdonságaihoz igazítja az adott henger befecskendezőjének működését. Ennek hatásait elsősorban csak kis fordulaton lehet észlelni (finomabb járás), mivel nagyobb fordulaton a dugattyúsebesség ezt már nem teszi lehetővé. A beavatkozás természetesen csak korlátozott mértékű hengerteljesítmény eltérés esetén hatásos, illetve jó befecskendezőket feltételez. Persze akár lendkerék is okozhatja problémát, vagy valami más, de az említett programozás egyébként is ajánlott, és ez a legolcsóbb. Nálunk 6600+Áfa.

Klevi99 | 2013-03-20 18:32

Sziasztok azt szeretném kérdezni ,hogy a 2.0 D mazda6 2004 100KW a Mobil ESP 5W-30 tehet kárt a motorba mivel most olvastam hogy nem épp a megfelelő olaj vagy mégis jó .

mazda-auto.hu | 2013-03-20 18:29 Márk részére

Ez a hibakód nyomásvesztésre utal a rendszer nagynyomású körében. Gyakorlatilag a rendszer bármelyik elemében lehet a hiba, melyet diagnosztizálással lehet szűkíteni. A befecskendezők résolaj mérése elsődleges ilyenkor. Egy-két esetben előfordult már durván eltömődött gázolajszűrő is. További hiba lehet a hozamszabályzó szelep, vagy a közös nyomócső túlnyomás szelepe. Esetleg a nagynyomású pumpa vészszűrője is lehet eltömődve, de inkább az előbbiek.

mazda-auto.hu | 2013-03-20 18:24 Boss részére

Gratulálok a sikeres koromtalanításhoz! Nem lehetséges, hogy korábban régen volt nullázva a fogyasztásmérő, most viszont az akku lekötése miatt újra indult mérés, és még nagyok a kilengések (ahogy írtad)? Egy ilyen javítás után biztosan lenne hibakód, ha olyan valami történt, aminek nem kellett volna.

mazda-auto.hu | 2013-03-20 18:20 Boss részére

Tudomásom szerint tudjuk programozni, hogy ilyenkor is nyitható maradjon, egyébként sehogy. Amikor az autót számítógépre tesszük, a programozható paraméterek között kell ellenőriznünk a lehetőségeket, ezért nem tudom biztosra ígérni.

mazda-auto.hu | 2013-03-20 18:17 LeKlein részére

A tengelykapcsoló működtetése hidraulikus, így nem bowdenes. Lehet, hogy csak a kinyomó csapágy akadozik a nyelestengelyen, a sok lerakódott portól. Sajnos ehhez nem nagyon lehet hozzáférni a váltó leszerelése nélkül, így érdemes egyúttal egy esetleges kuplung cserére is felkészülni. A gyárit, de azért nem biztos, hogy mindent cserélni kell (70%).

gulyas_peter | 2013-03-20 14:46

Tisztelt Mazda-autó! Az alábbi hibára lettem figyelmes: Ha rázós úton megyek valami kopog bal elöl. Fékezéskor ugye a kocsi kicsit előrebillen, és amikor visszaáll szintbe, akkor is lehet hallani ezt a koppanást. Ha váltás után kiengedem a kuplungot és gázt adok akkor is hallható egy kicsit, illetve ha nagyon alacsony fordulatszámon megyek 2,3, esetleg 4es fokozatban, akkor is lehet hallani. A futóműt megnézettem, semmi baja, a szilentek jók, lengőkarok is stb.. Kipróbáltam úgyis, hogy üresbe kapcsoltam a kocsit, majd leállítottam a motort egy elhagyatott, rosszabb minőségű úton kb 20-30 km/h nál, és a probléma így is fennállt. Az egyik szerelő azt mondta, hogy vagy lendkerék, vagy a motortartó bak. Van valami ötlete?

nzss | 2013-03-20 09:40

Mazda 6-hoz hol lehet emberi áron tetőcsomagtartót venni? Thule meg hasonló árfekvésűek kizárva.

Blade66 | 2013-03-20 09:27

Tisztelet Mazda-Autó! A következő hibát tapasztalom mostanában az autómon.Ez egy 2004-es M6 2.0 D 136 Le. 1400-1500 fordulat tartományban folyamatos haladás mellett az autó dadog nem durván de érezhető. Az alatta és felette lévő tartományban teljesen jól működik. Nem tudom mi lehet a probléma. Segítségét előre is köszönöm.

Márk | 2013-03-20 00:40

helló p0093 hibakód mit jelent pontosan?hol keressem a szivárgást? rail cső résolaj vezetékében van valami mechanikus szelep?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó