2025. December 15. Hétfő - Valér

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-03-13 15:07 Zozyka részére

Ha az elektronika korábban meg volt "babrálva", tehát ún. chippelve volt az autó, akkor az egy turbó cserével nem változik meg. Elképzelhető, hogy a turbó szabályzó "aktuátora" módosítva volt, de a gyári új turbóval ennek ellenére már valamivel 2000 alatt fel kellene épülnie érezhető mennyiségű nyomatéknak. Nem lehetséges pl., hogy a turbócsere óta fals levegőt is szív a turbó, bár valószínűleg ennek olajcsöpögéses nyoma lenne. Biztos, hogy típusazonos turbó lett beépítve? 2. A nyomás/hozam szabályzó a nagynyomású pumpa egyik alkatrésze. Ez dönti el, hogy a pumpa által nyomott gázolaj mennyiségből mennyi kerüljön a befecskendezők közös nyomócsövébe.

mazda-auto.hu | 2013-03-13 14:50 murmuc részére

1.Ahol az állító csavar van, tehát a szelepeknél.2. Az óriási befecskendezési nyomás, illetve a kis fordulaton történő mellék befecskendezések miatt, ezek a befecskendezők rendkívűl finoman szabályozhatók. Képesek arra, hogy a hengerek kismértékű teljesítmény eltéréséhez (hatásfok veszteség) igazodjanak. Tehát a befecskendezés korrekció valójában az egyes hengerek tulajdonságaihoz igazítja az adott henger befecskendezőjének működését. Ennek hatásait elsősorban csak kis fordulaton lehet észlelni (finomabb járás), mivel nagyobb fordulaton a dugattyúsebesség ezt már nem teszi lehetővé. A beavatkozás természetesen csak korlátozott mértékű hengerteljesítmény eltérés esetén hatásos, illetve jó befecskendezőket feltételez.

Fecó | 2013-03-13 14:04 gulyas_peter részére

Na megkukkantottam,Nem tudom mennyit,hogyan... "cibáltál" futót,de érdemes lenne önzárós anyára cserélni az anyát,és jól meghúzni őket!Mert ha a lyukat a kasztnin nem megfelelő méretűre fúrták,bizony hiába feszíthet,csak elmozdulhat/csúszhat picit,terhelésre,na meg persze tömíteni se ártana a csavar mellet,valami gumiános anyaggal! De tuti megoldható így-úgy,ha eddig nem találták ki(oszt hess víz)!

gulyas_peter | 2013-03-13 13:03 Fecó részére

Hali! Nekem is ilyen van fent. Úgy néztem, hogy a jobb oldalon a négyzet alakú lemeznél van elég nagy hézag. Talán ott. Bár a szőnyeg alja nem volt vizes, szóval nem tudom.

Fecó | 2013-03-13 12:15 Fecó részére

Elnéztem,síkba 4 csavar van! http://www.vonohorog.hu/datas/pdf/38/1404.pdf

Fecó | 2013-03-13 12:00 gulyas_peter részére

Ott hogyan? Nálam 2db 12-s csavar rögzíti a nem gyári vonóhorgot(Bosal-atoflex,eléggé "kokány" megoldás is,na az szerviz sem szerel többet nekem vonóhorgot,az ő költséghatékonyságuk szerint...),a csomagtér síkján,jobb és bal oldalt,oszt slussz(asszem)! Bocs

gulyas_peter | 2013-03-13 11:17 Fecó részére

Köszi! Az emelőt megtaláltam. Jobban szemügyrevéve a csomagtartót, úgy látom, hogy a vonóhorog rögzítésénél folyhatott be a víz. Az alját majd a szerelőnél megnézetem, bár tavaly lett alvázvédőzve.

Fecó | 2013-03-13 10:43 gulyas_peter részére

Bocs! de mivel a Hatos kasztnija tud csavarodni(úgy láttam),szerintem az ívesen össze illesztett fenék lemez hegesztése a pótkeréknél elengedhet néhány pontban (pedig elvileg az 1 ív a legerősebb...)!Így már a megoldás vélhetően,karosszériás! A pótkerék mellet(kívül),a jobb oldali oldalfali "rekesz" alján lelhető az emelő!

gulyas_peter | 2013-03-13 10:14

Tisztelt Mazda-auto! Ma azt tapasztaltam, hogy a pótkeréknél és alatta áll a víz. Kb. 2-3 l víz állt a a pótkerék üregében. Találtam ott 2 leeresztő nyílást. Kivettem a dugót, és lefolyt a víz. A kérdésem az lenne, hogy honnan folyhatott be ennyi víz, a csomagtartó szőnyeg száraz. Másik kérdésem az lenne, hogy hol található az emelő? Válaszát eéőre is köszönöm!

Zozyka | 2013-03-13 09:01 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a választ. Sajnos az a baj, hogy a porlasztók teljesen újak voltak, amikor belekerültek az autóba kb 10e km-rel ezelőtt. A porlasztók denso 13h50 jelzésűek voltak (eredetileg 13h50A volt benne, erre azt a választ kaptam, hogy csereszabatosak, így jónak kellene lennie). Nyomás/hozam szabályzás alatt a vezérlő elektronika értendő? Lehet, hogy meg van chippelve/át van írva a vezérlő elektronikája az autónak? Mikor megvettem (régi turbóval már 1300 fordulaton töltött a turbó, 1500 fordulaton meg ugrott.most új turbóval 2000-nél jön meg a töltőnyomás.Alatta nagyon lomha az autó. Lehetséges, hogy az elektronika ennyire meg lett babrálva/és a turbó is el volt állítva mikor megvettem a kocsit? Normál esetben hol kellene megjönnie a töltőnyomásnak? (Ha jól olvastam, akkor 2000 után/körül)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó