2025. Április 23. Szerda - Béla
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda3 teszt.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Visszatér a Mazda RX-7 típus.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
anulu29 | 2013-08-20 20:05 cuba.71 részére
Hali!
Tegnap postazva lettek a PCS (4db) vszinuleg holnapra ott lesz. Tertivevennyel lett küldve + a sulya miatt kb. 1500ft volt .
Szep. 8. utan leszek, de ide a forumra neha feltekintek.
Udv:anulu
BluElite | 2013-08-20 17:51
Tisztelt Mazda Szakértő!
Egy bosszantó problémával kapcsolatban kérném a tanácsát. Az autómat ('98 DITD kombi) egy éve vásároltam. Akkor kapott vonóhorgot is, a típushoz gyártott BOSAL horgot, újat. Leműszakizták vele, stb. A vonóhorog lakókocsi vontatáshoz kell, amelynek össztömege 750 kg, tehát a kisebbek közül való. Na most az idén nyáron kezdődött a kálváriám a horoggal, mert egy vontatás közbeni vészfékezés után valami meggyengüllt, és lógott a horog. Konrétan a gömb 33 cm-en állt, az előírt 45 helyett.
A szerelőm, akihez mindig járok, és aki a horgot szerelte, valahogy visszarakta, valamit valahogy megerősített. Aztán kb 150 km után kezdtek furcsa hangok jönni hátulról, megint megerősített valamit. Szerinte a hátfal van elgyengülve, korrodálva. Pár napja jöttem haza a balatonról, és pont a házunk mellett egy kanyarban egy piszok nagy reccsenésre lettem figyelmes. MEgnéztem, a horog a helyén rendesen, de a lemez ami a horog előtt van középen, birtokol egy kb 5 cm-es repedést.
Viszont még egy dologra figyelmes lettem: a vonóhorog két oldalán 2-2 csavarral fel van fogva a hátlapra. Vszont nem látok olyan csavarokat, amelyek az alváznyúlványhoz rögzítik. Ez létezik? Megtaláltam a horog szerkezeti rajzát a neten, (és más, erre a típusra való, de nem bosal horgokét is) elméletileg olyannak kellene lennie, hogy az alváznyúlványhoz is hozzá lehessen rögzíteni oldalanként 2-2 csavarral.. A szerelőm szerint ezen a horgon nincs ilyen (emlékeztetőül: típus azonos bosal). Ez nekem gyanús.
Amúgy a lakókocsit természetesen a max 50 kg-os vonófej terhelésnek megfelelően pakolom. Csak gondolom a vészfékezésnél, mivel a ráfutó féknek is kell idő, rábólintott a horogra rendesen.
Holnap elviszem a helyi mazda szakszervízbe, mondjanak rá valamit. De érdekelne, Ön szerint mibe kerül annak az egységnek a cseréje, amire a horgot rögzíteni lehet? Egyáltalán, lehetséges-e? Nagyon remélem, mert kocsit cserélni nem nagyon szeretnék. Ezt megszerettem, bízom benne.
Köszönöm megtisztelő válaszát: BluElite
cuba.71 | 2013-08-17 15:24
SZIA ANULU29!
Ha hazaértél,s megpihentél,várom hivásod.
06704055325
djjosy | 2013-08-13 15:08 cuba.71 részére
Most 1-2 hétig nem érek rá,de ha megnéztem a coolert beszámolok milyen volt.....
mazda-auto.hu | 2013-08-13 07:39 cuba.71 részére
...most, hogy mondod, megnézem.
cuba.71 | 2013-08-12 20:33
MAZDA-AUTO.HU,mintha igértél volna nekem valamit.: P
cuba.71 | 2013-08-12 20:29 BluElite részére
:)
BluElite | 2013-08-12 10:31 djjosy részére
IGAZAD VAN!!! Bár kicsit másképp fogalmaznék: azért kell az intercooler, mert az lehűti a turbótól jövő levegőt. A hidegebb levegő meg SŰRŰBB, ergo ugyan azzal a nyomással ugyanazon idő alatt NAGYOBB MENNYISÉGŰ LEVEGŐT tol a turbó a motorba (nagyobb a térfogatáram)
cuba.71 | 2013-08-12 09:33 djjosy részére
Jó az elképzelés,ugylátom kicsit utánaolvastál a dolgoknak:),de volt már feltéve nyomásmérő,amivel menet közben néztem a felépülést.
Nagyonszépen kis fordulaton már épül,csak az auton nem érezni.
A mérést a cooler után a MAPtól egy T elággal történt,ami már majdnem a töltőkör vége.
Ha jol emlékszem az 1bart már 2000-en tudta.
djjosy | 2013-08-12 00:02 cuba.71 részére
Kartergázszűrőt használsz?:))Az szerintem hogy a hütött ág porszáraz nem biztos hogy azt jelenti hogy nincs lerakódás.Nincs az a turbó ami "hosszútávon" ne termeljen kifele olajat....ettől még lehet lerakodás és nehezebben juthat át kisebb nyomásnál kevesebb levegő.Nagyobb fordulat nagyobb nyomás,de pont ez nem kellene...nem pörgetve kellene elérni a kellő nyomást.Valamint ha nincs megfelelően lehűtve a levegő állitolag ugyanakkora térfogatú levegő esetén kevesebb a benne lévő oxigén.....remélem jól irtam:))))