2024. November 25. Hétfő - Katalin
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
djjosy | 2013-08-07 15:51
Na ez szép.........valyon hasznos is?:)))))
http://www.youtube.com/watch?v=WrpxoxYmPsc
djjosy | 2013-08-07 13:59
Még a motorról se vettem le a burkolatot,de gondolom ott kell keresnem ahol irtad az egr is oda csatlakozik.Akkor a turbo is odatolja a levegőt ugye?(Szivósorba?)Leszedés előtt le kell akkor engedni a hűtővizet?Csak mert azt irtad hűtve van a szivósor is. 90Le Ditd 2000.05.
djjosy | 2013-08-06 13:56 cuba.71 részére
Van erről a neten valami kép?Kiváncsi lennék milyen lehet mennyire szutykos.Gondolom csak leszedéssel lehet kitakaritani,és utána lezárni ledugózni az EGR-t.Én igazából az 1-2 fokozattal de leginkább az elindulással nem vagyok kibékülve.Többi fokozatban húz rendesen.Nem lehet vele úgy kilőni egyesben mint egy benzinessel.....lehet ez az oka?Van egy kis teljesitmény vesztés?
cuba.71 | 2013-08-06 10:05 djjosy részére
Az aluminium szivoöntvényed,helyileg ,az adagoló és a hengerfej közt van.
Erre csatlakozik az EGR egység is.
Kilehet,sőt ki kellene takaritani,utána lezárni az EGR-t a kipu.öntvénynél is,meg a szivoö.nél is.
Jóóó meló leszedni,a hütővizre figyelni,mert hütve van az öntvény.
Az EGR mozgása nem annyira egyszerü mint ahogy irtad,mivel az ECU vezérli.
djjosy | 2013-08-05 23:10 cuba.71 részére
Szia.Ez a keresztmetszet csökkenés pontosan hol lép fel?A turbó előtt a szivócsonkban?Gondolom ki lehet pucolni...:)
És amúgy jól irtam?Ha lent van az egr akkor engedi be a cuccost?Mert gázadásra mozog lefelé....Ha igy van akkor egy folyamatos vákummal fent lehet tartani hogy folyamatosan zárjon...:))))
cuba.71 | 2013-08-05 20:56 BluElite részére
Igen.
Az EGR-t,ha jol emlékszem,már EURO2 "óta"használják.
Nincs is azzal semmi gond,mig zéró a motor kartergáza.
Akkor jön meg az EGR gond,mikor a motornak megjön a kartergáza,ugyanis a turbo szivoágába bevezetett kartergáz(olajköd),a szivoöntvényben "keveredik" az EGR által beengedett forro kipu.gázzal.
E kettő elegye igen massziv lerakodást produkál a szivoöntvényben,ami nem gyenge keresztmetszet csökkenéssel jár.(teljesitményvesztés)
Ezeknél az autoknál,márcsak egy "szükséges"rossz az EGR.
BluElite | 2013-08-05 08:16 djjosy részére
egr dugózás:
Azt hiszem CUBA kolléga ajánlotta, hogy a csőnek mindkét felét le kell fojtani. Bár én még nem csináltam, de Mk1-2-es mondeós körökben nagy divatja van, mert sok alapjárati gondott okozott a rossz egr. Ott az a technika vált be, hogy befőttes üveg tetőből csináltak tökéletes tömítést. Állítólag érezhető a hatása.
egyébként állítólag környezetvédelmi okai vannak hogy ilyen vackokat építenek be, és bonyolítják az egész szerkezetet.
Üdv: BluElite
djjosy | 2013-08-04 23:37 anulu29 részére
Nekem most javitanak 2db klímacsövet itt békés megyében Orosházán,remélem a 2 csövön kivül más hiba nem lesz a nyomáspróba alatt.
EGR szelep:ha jól emlékszem inditáskor alapjáraton(szemből nézve) felfelé mozdult a szelep a vákum hatására,gázadáskor viszont engedte lefelé ahogy nőt a fordulat.Gondolom ilyenkor enged be a kipuffból (lefele menet) amikor nagyobb a fordulat és több a kipuff gáz.Ha alapjáraton lefelé mozdulna és beengedné a gázt elég "rázós" lenne az alapjárat szerintem.Meleg motornál viszont volt amikor lent volt,biztos úhygondolta mehet a motorba egy kis gáz is.De javitsatok ki ha forditva van:)))Csak azt nem értem mért kell a motorral megetetni a "szemetet" újra?Hallottam hogy leszokták dugózni de ennyire még nem vagyok otthon ebben a témában......Talán ir valaki akinek van már ebben tapasztalata.....Pollenszűrő megvan 2db is van benne:))))
anulu29 | 2013-08-04 11:41
Netan ha vkinek klima csövel, fek csövel avagy hidraulika csövel adodna gondja akkor ajanlom a figyelmebe a Hefal (e betün ekezettel) kft Dunakeszin. Ok ezzek javitasaval ill legyartasaval foglalkoznak.
Az EGR szelepröl ha a vakumcsövet lehuzom allo motornal akkor zarva marad (DITD 2001 GW ) ?
Anulu
djjosy | 2013-08-02 23:54
Pollenszűrőt még nem kerestem,de megnézem a kesztyűtartó mögött,pedig ott már jártam mert a ventillátorban 3db kis falevél zörgött:)))))
Klíma megnézve,sajna 2 csővet javitani kell mert ereszt...:(((((Cakli pakli 25 ropi ...feltöltéssel mindennel együtt....:(Én vezérlésre nem költöttem mert ismitől vettem aki tavaly csinált nagyszervizt kompletten + alvázvédelmet:) 4 féket cseréltem kompletten,+ első hátsó stabpálcákat meg most a klíma,ja és b oszloptól hátrafele skyfol sötétítés + szélvédőre csík:)))))Majd dobok fel képeket róla.Nem 105-ös skoda volt hanem egy 5 éves roomster amire mint a mai kocsikra 1 vagon pénz elment cirka 145 ezer km alatt....pff megvan a véleményem róluk meg az összes német társáról amikkel összekóperálták az egészet..........