2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


djjosy | 2013-08-07 15:51

Na ez szép.........valyon hasznos is?:))))) 

http://www.youtube.com/watch?v=WrpxoxYmPsc

djjosy | 2013-08-07 13:59

 Még a motorról se vettem le a burkolatot,de gondolom ott kell keresnem ahol irtad az egr is oda csatlakozik.Akkor a turbo is odatolja a levegőt ugye?(Szivósorba?)Leszedés előtt le kell akkor engedni a hűtővizet?Csak mert azt irtad hűtve van a szivósor is. 90Le Ditd 2000.05.

djjosy | 2013-08-06 13:56 cuba.71 részére

 Van erről a neten valami kép?Kiváncsi lennék milyen lehet mennyire szutykos.Gondolom csak leszedéssel lehet kitakaritani,és utána lezárni ledugózni az EGR-t.Én igazából az 1-2 fokozattal de leginkább az elindulással nem vagyok kibékülve.Többi fokozatban húz rendesen.Nem lehet vele úgy kilőni egyesben mint egy benzinessel.....lehet ez az oka?Van egy kis teljesitmény vesztés?

cuba.71 | 2013-08-06 10:05 djjosy részére

 Az aluminium szivoöntvényed,helyileg ,az adagoló és a hengerfej közt van.

Erre csatlakozik az EGR egység is.

Kilehet,sőt ki kellene takaritani,utána lezárni az EGR-t a kipu.öntvénynél is,meg a szivoö.nél is.

Jóóó meló leszedni,a hütővizre figyelni,mert hütve van az öntvény.

Az EGR mozgása nem annyira egyszerü mint ahogy irtad,mivel az ECU vezérli.

djjosy | 2013-08-05 23:10 cuba.71 részére

 Szia.Ez a keresztmetszet csökkenés pontosan hol lép fel?A turbó előtt a szivócsonkban?Gondolom ki lehet pucolni...:)

És amúgy jól irtam?Ha lent van az egr akkor engedi be a cuccost?Mert gázadásra mozog lefelé....Ha igy van akkor egy folyamatos vákummal fent lehet tartani hogy folyamatosan zárjon...:))))

cuba.71 | 2013-08-05 20:56 BluElite részére

 Igen.

Az EGR-t,ha jol emlékszem,már EURO2 "óta"használják.

Nincs is azzal semmi gond,mig zéró a motor kartergáza.

Akkor jön meg az EGR gond,mikor a motornak megjön a kartergáza,ugyanis a turbo szivoágába bevezetett kartergáz(olajköd),a szivoöntvényben "keveredik" az EGR által beengedett forro kipu.gázzal.

E kettő elegye igen massziv lerakodást produkál a szivoöntvényben,ami nem gyenge keresztmetszet csökkenéssel jár.(teljesitményvesztés)

Ezeknél az autoknál,márcsak egy "szükséges"rossz az EGR.

BluElite | 2013-08-05 08:16 djjosy részére

 egr dugózás:

 

Azt hiszem CUBA kolléga ajánlotta, hogy a csőnek mindkét felét le kell fojtani. Bár én még nem csináltam, de Mk1-2-es mondeós körökben nagy divatja van, mert sok alapjárati gondott okozott a rossz egr. Ott az a technika vált be, hogy befőttes üveg tetőből csináltak tökéletes tömítést. Állítólag érezhető a hatása.

 

egyébként  állítólag környezetvédelmi okai vannak hogy ilyen vackokat építenek be, és bonyolítják az egész szerkezetet.

 

Üdv: BluElite

djjosy | 2013-08-04 23:37 anulu29 részére

 Nekem most javitanak 2db klímacsövet itt békés megyében Orosházán,remélem a 2 csövön kivül más hiba nem lesz a nyomáspróba alatt.

EGR szelep:ha jól emlékszem inditáskor alapjáraton(szemből nézve) felfelé mozdult a szelep a vákum hatására,gázadáskor viszont engedte lefelé ahogy nőt a fordulat.Gondolom ilyenkor enged be a kipuffból (lefele menet) amikor nagyobb a fordulat és több a kipuff gáz.Ha alapjáraton lefelé mozdulna és beengedné a gázt elég "rázós" lenne az alapjárat szerintem.Meleg motornál viszont volt amikor lent volt,biztos úhygondolta mehet a motorba egy kis gáz is.De javitsatok ki ha forditva van:)))Csak azt nem értem mért kell a motorral megetetni a "szemetet" újra?Hallottam hogy leszokták dugózni de ennyire még nem vagyok otthon ebben a témában......Talán ir valaki akinek van már ebben tapasztalata.....Pollenszűrő megvan 2db is van benne:))))

anulu29 | 2013-08-04 11:41

Netan ha vkinek klima csövel, fek csövel avagy hidraulika csövel adodna gondja akkor ajanlom a figyelmebe a Hefal (e betün ekezettel) kft Dunakeszin. Ok ezzek javitasaval ill legyartasaval foglalkoznak.

Az EGR szelepröl ha a vakumcsövet lehuzom allo motornal akkor zarva marad (DITD 2001 GW ) ?

 

Anulu

djjosy | 2013-08-02 23:54

 Pollenszűrőt még nem kerestem,de megnézem a kesztyűtartó mögött,pedig ott már jártam mert a ventillátorban 3db kis falevél zörgött:)))))

Klíma megnézve,sajna 2 csővet javitani kell mert ereszt...:(((((Cakli pakli 25 ropi ...feltöltéssel mindennel együtt....:(Én vezérlésre nem költöttem mert ismitől vettem aki tavaly csinált nagyszervizt kompletten + alvázvédelmet:) 4 féket cseréltem kompletten,+ első hátsó stabpálcákat meg most a klíma,ja és b oszloptól hátrafele skyfol sötétítés + szélvédőre csík:)))))Majd dobok fel képeket róla.Nem 105-ös skoda volt hanem egy 5 éves roomster amire mint a mai kocsikra 1 vagon pénz elment cirka 145 ezer km alatt....pff megvan a véleményem róluk meg az összes német társáról amikkel összekóperálták az egészet..........

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó