2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BluElite | 2013-08-02 08:59

Ja, meg egy szilikon turbócső.

BluElite | 2013-08-02 08:59 djjosy részére

 Ja, skoda után? Egy 105-ös nekem is volt. Imádtam, csak kinőttük. Gyári 88ezerrel adtam el pár éve, makulátlan, gyári állapotú volt. A motortérből ehettél volna, nyoma sem volt kosznak. Ha tudtam volna hol tárolni, megtartottam volna, és lett volna belőle egy OT-s autó. Istenem de szerettem! A mondeóhoz már nem ragaszkodtam annyira, a gatyámat költöttem rá. Motorfelújítás után viszont nagyon szépen fogyasztott az is. Aztán jött a mazda.... Hát, a vezérlés, olajcsere, egy szilent és egy kormányösszekötő kivételével semmit nem költöttem rá.

mazda-auto.hu | 2013-08-02 08:36 djjosy részére

 Nem feltétlenül van pollenszűrő az autódban. Alvázszám alapján talán kiderül.

BluElite | 2013-08-02 08:36 djjosy részére

 A múltkor lakókocsival jöttem haza a balatonról. Az egyik faluban kikanyarodott elém egy suzuki, faluban kb 40-el, falun kívül 70-el ha ment. Szembe jöttek, előzni nem lehetett. Aztán a következő körforgalomból kijövet szem,ből senki, kettesbe leparkettáztam neki, 3000-nél 3-as. Figura csak nézett nagyokat.....

 

Ha minden igaz, a pollenszűrő a kesztyűtartó mögött van, balra. Ha van. Nálam kifelejtették. Én is fél évig kerestem :-)

 

mazda-auto.hu | 2013-08-02 08:36 djjosy részére

 Nem feltétlenül van pollenszűrő az autódban. Alvázszám alapján talán kiderül.

djjosy | 2013-08-01 23:01

 Pollenszűrőt hol keressem?Egyébként ez a nyomatékhiány inkább 1-2-es fokozatban érződik,de leginkább induláskor.3-as fokozattól már egész jól húz.3500-ig nekem viszi rendesen és 1800-tól:)))).Épp ma egy Mondeos lenézte a 626-os Ditd mazdámat miközben egy teherautót próbáltam megelőzni,de sokáig tartott a "kilövés" pillanata mert nagy volt a forgalom.Mögöttem toporzékolt pár méterre,index ki vissza 4-be és tapadj az ülésbe szindroma:))))))(Legalább is a skoda után érződik a nyomaték...)A végét nem irnám le mert még a pályán sincs "ekkora tábla" kirakva:))))))2-3km birta is a mondi de szerintem ránézett az üzemanyagszintre ekkora sebességnél és levette a lábát a gázról.....:)Én még igy is vegyesben 5,2-vel elvagyok,akár nagytempónál is:))

cuba.71 | 2013-08-01 16:06

Nehogy valaki félreértsen,közel sem a japán mérnökök hozzáértését akarom megkérdőjelezni.Nagyon távol áll tőlem.

Biztos nagyon jól működött ez igy ahogy van uj autoként,amikor még mindenhol 100%-os tömitettség volt.

Az meg hogy most már ilyen amilyen(pl.az enyém)arrol valoszinü a többszázezer kilométer is tehet.(290.000).

A gyakorlatban,ennyi kilométerrel,zéro tolerancia füstel ez igy müködik.:)

cuba.71 | 2013-08-01 15:50 mazda-auto.hu részére

 Az első mondatodra had válaszoljak Mester.

Azért nincs elég kipu.gáz mert egyrészt nincs fordulatszám,MÁSRÉSZT MERT A JAPÁN NEM IRT ODA  szoftveresen egy pár mm3-rel több kaját,nehogy kijöjjön a kipun egy hangyafa....nyi füst.Hidd el nekem,hogy ha odairtak volna egy picit 1500-ig,sokkal kellemesebben lenne autozható a vas.Azt a kicsike kis pamacsot meg pont leszarhatták volna,ami kijön belőle a nyomásfelépülésig.

Az a dionyi méretű IHI meg pont partner lett volna ebben,kis méretéből,meg kis forgosulyából fakadóan.Tehát a gyorsabb nyomásfelépülésért és a nyomásnélküli rugalmasabb dizelmotorért éppen tehettek volna valamit.

Az meg hogy 3000 fölé semmi értelme forgatni,arrol meg megint a pici IHI tehet,mert ott már van olyan e-map,hogy csak erötlenül forog.Tehát pont az alacsony fordulatszámra hatékonyság szempontjábol egy kicsit jobban rámehettek volna.

 

 

mazda-auto.hu | 2013-08-01 08:08

A turbót nem igazán lehet alacsonyabb fordulatszámon munkára bírni, mert egyszerűen nincs elég kipufogógáz a meghajtásához. Ezt pedig szoftveres beavatkozással nem lehet megoldani, mert hiába adagolnánk több üzemanyagot, az alacsony fordulatszám, és a motor konstrukciós jellemzői nem teszik lehetővé annak elégetését (ilyen fordulatszámon). Az újabb dízelekben, benzinesekben sem igazán tudnak érdemleges turbónyomást felépíteni 1500-1800-as fordulatszám tartományban, de ott ez nem annyira feltűnő, mert szívóként is többet tud a motor, illetve a jobban szabályozható befecskendezéssel jobb hatásfokkal ki tudják használni ezt a működési tartományt.

Kizárólag szekvencionális turbó rendszerrel, és egyéb mechanikai módosításokkal lehetne az alacsonyabb kipufogógáz sebesség tartományaiban is nagyobb töltőnyomást felépíteni úgy, hogy magasabb fordulatszámon se veszítsünk a korábbi teljesítményből. A kisebb turbó dolgozna alacsony fordulaton, a nagyobb, vagy mindkettő pedig magas fordulaton, ahogy például az új Skyactiv 2,2 D-ben,

 

http://www.mazda-auto.hu/mazda-skyactiv-d-dizel-motor-auto-expanzio-kft.html

 

vagy korábban a Mazda RX-7 FD esetében:

 

http://www.mazda-auto.hu/mazda-wankel-eroforras-motor-tortenelem-12a-13b.html

 

A Mazda RX-7 FD 13B-REW szekvencionális turbófeltöltő rendszere.

 

 

djjosy | 2013-07-31 19:28

 Nekem is 2-3000 között megy a legjobban.....most a klimám szivárgott el:(((pénteken ismim műhelyében megkeressük a tömitettlenséget,remélem nem a hűtő lyukas.....Ja és a pollenszűrőt hova dugták el?:))

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó