2024. November 25. Hétfő - Katalin
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
MOTOROLAJ 5-10.
Közvetlen befecskendezés.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MAZDA BT-50
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
BluElite | 2013-08-02 08:59
Ja, meg egy szilikon turbócső.
BluElite | 2013-08-02 08:59 djjosy részére
Ja, skoda után? Egy 105-ös nekem is volt. Imádtam, csak kinőttük. Gyári 88ezerrel adtam el pár éve, makulátlan, gyári állapotú volt. A motortérből ehettél volna, nyoma sem volt kosznak. Ha tudtam volna hol tárolni, megtartottam volna, és lett volna belőle egy OT-s autó. Istenem de szerettem! A mondeóhoz már nem ragaszkodtam annyira, a gatyámat költöttem rá. Motorfelújítás után viszont nagyon szépen fogyasztott az is. Aztán jött a mazda.... Hát, a vezérlés, olajcsere, egy szilent és egy kormányösszekötő kivételével semmit nem költöttem rá.
mazda-auto.hu | 2013-08-02 08:36 djjosy részére
Nem feltétlenül van pollenszűrő az autódban. Alvázszám alapján talán kiderül.
BluElite | 2013-08-02 08:36 djjosy részére
A múltkor lakókocsival jöttem haza a balatonról. Az egyik faluban kikanyarodott elém egy suzuki, faluban kb 40-el, falun kívül 70-el ha ment. Szembe jöttek, előzni nem lehetett. Aztán a következő körforgalomból kijövet szem,ből senki, kettesbe leparkettáztam neki, 3000-nél 3-as. Figura csak nézett nagyokat.....
Ha minden igaz, a pollenszűrő a kesztyűtartó mögött van, balra. Ha van. Nálam kifelejtették. Én is fél évig kerestem :-)
mazda-auto.hu | 2013-08-02 08:36 djjosy részére
Nem feltétlenül van pollenszűrő az autódban. Alvázszám alapján talán kiderül.
djjosy | 2013-08-01 23:01
Pollenszűrőt hol keressem?Egyébként ez a nyomatékhiány inkább 1-2-es fokozatban érződik,de leginkább induláskor.3-as fokozattól már egész jól húz.3500-ig nekem viszi rendesen és 1800-tól:)))).Épp ma egy Mondeos lenézte a 626-os Ditd mazdámat miközben egy teherautót próbáltam megelőzni,de sokáig tartott a "kilövés" pillanata mert nagy volt a forgalom.Mögöttem toporzékolt pár méterre,index ki vissza 4-be és tapadj az ülésbe szindroma:))))))(Legalább is a skoda után érződik a nyomaték...)A végét nem irnám le mert még a pályán sincs "ekkora tábla" kirakva:))))))2-3km birta is a mondi de szerintem ránézett az üzemanyagszintre ekkora sebességnél és levette a lábát a gázról.....:)Én még igy is vegyesben 5,2-vel elvagyok,akár nagytempónál is:))
cuba.71 | 2013-08-01 16:06
Nehogy valaki félreértsen,közel sem a japán mérnökök hozzáértését akarom megkérdőjelezni.Nagyon távol áll tőlem.
Biztos nagyon jól működött ez igy ahogy van uj autoként,amikor még mindenhol 100%-os tömitettség volt.
Az meg hogy most már ilyen amilyen(pl.az enyém)arrol valoszinü a többszázezer kilométer is tehet.(290.000).
A gyakorlatban,ennyi kilométerrel,zéro tolerancia füstel ez igy müködik.:)
cuba.71 | 2013-08-01 15:50 mazda-auto.hu részére
Az első mondatodra had válaszoljak Mester.
Azért nincs elég kipu.gáz mert egyrészt nincs fordulatszám,MÁSRÉSZT MERT A JAPÁN NEM IRT ODA szoftveresen egy pár mm3-rel több kaját,nehogy kijöjjön a kipun egy hangyafa....nyi füst.Hidd el nekem,hogy ha odairtak volna egy picit 1500-ig,sokkal kellemesebben lenne autozható a vas.Azt a kicsike kis pamacsot meg pont leszarhatták volna,ami kijön belőle a nyomásfelépülésig.
Az a dionyi méretű IHI meg pont partner lett volna ebben,kis méretéből,meg kis forgosulyából fakadóan.Tehát a gyorsabb nyomásfelépülésért és a nyomásnélküli rugalmasabb dizelmotorért éppen tehettek volna valamit.
Az meg hogy 3000 fölé semmi értelme forgatni,arrol meg megint a pici IHI tehet,mert ott már van olyan e-map,hogy csak erötlenül forog.Tehát pont az alacsony fordulatszámra hatékonyság szempontjábol egy kicsit jobban rámehettek volna.
mazda-auto.hu | 2013-08-01 08:08
A turbót nem igazán lehet alacsonyabb fordulatszámon munkára bírni, mert egyszerűen nincs elég kipufogógáz a meghajtásához. Ezt pedig szoftveres beavatkozással nem lehet megoldani, mert hiába adagolnánk több üzemanyagot, az alacsony fordulatszám, és a motor konstrukciós jellemzői nem teszik lehetővé annak elégetését (ilyen fordulatszámon). Az újabb dízelekben, benzinesekben sem igazán tudnak érdemleges turbónyomást felépíteni 1500-1800-as fordulatszám tartományban, de ott ez nem annyira feltűnő, mert szívóként is többet tud a motor, illetve a jobban szabályozható befecskendezéssel jobb hatásfokkal ki tudják használni ezt a működési tartományt.
Kizárólag szekvencionális turbó rendszerrel, és egyéb mechanikai módosításokkal lehetne az alacsonyabb kipufogógáz sebesség tartományaiban is nagyobb töltőnyomást felépíteni úgy, hogy magasabb fordulatszámon se veszítsünk a korábbi teljesítményből. A kisebb turbó dolgozna alacsony fordulaton, a nagyobb, vagy mindkettő pedig magas fordulaton, ahogy például az új Skyactiv 2,2 D-ben,
http://www.mazda-auto.hu/mazda-skyactiv-d-dizel-motor-auto-expanzio-kft.html
vagy korábban a Mazda RX-7 FD esetében:
http://www.mazda-auto.hu/mazda-wankel-eroforras-motor-tortenelem-12a-13b.html
djjosy | 2013-07-31 19:28
Nekem is 2-3000 között megy a legjobban.....most a klimám szivárgott el:(((pénteken ismim műhelyében megkeressük a tömitettlenséget,remélem nem a hűtő lyukas.....Ja és a pollenszűrőt hova dugták el?:))