2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


anulu29 | 2013-07-12 18:02

 

Tisztelt Típustársak!
 
Fura rejtélyre keresem a megoldást a segítségetekkel. Az autóm – DITD  74Kw 1998cm3 2001 station wagon – komoly újra élesztés( donor motor,hengerfej felújítás,turbó forgórész csere, adagoló , porlasztó csúcsok bevizsgálása és gyári értékek beállítása  -- után egy hosszabb úton – Budapest-Lipcse -- 700km (átl. sebesség 135km/h , max. seb.  150km/h kb. 1 percig 2x vagy 3x) megtételét követően  a következőt művelte: Az útviszonyok miatt kb. 90km/h sebességgel haladtam amikor éreztem egy apró remegést/rúgást mint mikor hirtelen leugrasz a kuplungról vagy hirtelen leúgrasz a gázról,  és hiába nyomtam 5.-ben az autó nem gyorsult. Vissza váltottam 4.-be kicsit gyorsitottam – bár így is már 3000 körül járt a fordulat – majd betettem 5.-be , az autó elkezdett gyorsulni.  Kb. 20 másodperc múlva ismét éreztem azt az apró remegést/rúgást és megint hiába nyomtam, az autó nem gyorsult ill. nem tartotta az elért  sebességet.  Azt is kipróbáltam hogy üresbe tettem és már rögtön raktam vissza 5.-be. Megint gyorsult kb. 20-30 mp.-ig majd jött a fent leírt jelenség.
Ma hideg motornál kipróbáltam, semmi. Mentem kb. 15km-t hogy üzem meleg legyen , semmi. Minden normális, gyorsul, nincs remegés és teljesen normálisan működik.Várom az ötleteket, kb. 2 hét múlva haza kellene indulnom,de így egy kicsit rizikósnak tartom.
Köszönöm hogy „meghallgattatok” !
 
Üdv:anulu

djjosy | 2013-07-12 00:01

 Mazda Auto-hoz lenne egy kérdésem.Mi igaz abból hogy a 626 2000-es modell ami 90LE vezérműszijszakadásnál nem "verődnek" össze a dolgok?? DITD motor.

gf2000 | 2013-07-10 23:23 BluElite részére

 

Szia.

Az a "porcelán gömb" a kocsi belső felén.Ki kell szerelni a középső konzolt-az alatt van. Tudom nem olyan könnyű-de egy óra alatt "megúszható" a ki-be szerelés.Az a lényeg,hogy addig bontsd amíg belülről lehet-illetve a  "gömb" láthatóvá nem válik.

Amúgy igen,énis wd40-el bombáztam plusszként aluról.Ami a csővön kifért :-)

 

renegat | 2013-07-09 22:30 kt626 részére

 Köszönöm szépen a gyors infót! Mentettem is mindkét linket - hasznosak nagyon.

 

Esetleg van-e rá esély, hogy stimmelni fog a féknyered? Ha alváz alapján pl. a régió is eltér (Japan/Europe) akkor már előfordulhat, hogy nem egyezik a két alkatrész? Holnap tudom csak a másik autó teljes alvázszámát megkérdezni.

 

 

Illetve eszembe jutott még egy dolog, amivel szívok és itt biztosan lesz aki tudn asegíteni.

Szélvédőmosó szivattyút keresek, de mindehol csak gyárit tudnának ~26eFt-ér. Amit így első körben soknak tartok, valaki nem próbált még ilyet beszerezni utángyártottban? Vagy ha nincs más lehetőség, akkor valami tipp, hogy hol vegyem meg a gyárit?

kt626 | 2013-07-09 21:43 renegat részére

A kasztni fajtáját jelöli. A 2-es a szedán, a 4-es a hatchback változat.

De ha ide beírod a teljes alvázszámokat, akkor kiderül, hogy mi a különbség: www.vin-decoder.net/vin_JMZGF14R201172190

Alvázszámban szereplő számok/betűk jelentése (remélem jók a benne szereplő infók): www.pecka.info/mazda/rady/vin_karoserie.pdf

renegat | 2013-07-09 20:19

 Sziasztok!

 

Gyors válaszra lenne szükségem, olyantól aki jobban ért a dologhoz mint én...

Féknyerget kellene vennem, bal hátsót - találtam is bontottat - képen ugyanúgy néz ki az autó - ugyanúgy 2.0 turbo diesel, az évjárat is ugyanúgy 2000, mint az enyém.

Amiben eltér az az alvázszám:

Az enyém: JMZGF12R201***

A donor: JMZGF14R201***
Mire utalhat a különbség a két alvázszám között? Stimmelhet-e a  féknyereg?

Előre is köszönöm a segítséget!

 

attila1978 | 2013-07-09 18:09

 hello  na ez jo drága relé :( és ez a motor térben van vagy a müszerfal alatt.

mazda-auto.hu | 2013-07-09 08:30 attila1978 részére

 Két egyforma nagyobb relé van elvileg egymás mellett, így ha egyformák, akkor valószínűleg gyáriak. Az index relé ára ~ 30000,-Ft.

attila1978 | 2013-07-08 20:21

 hello !  érdeklödnék van 1 1992-es 626-om az indexem nem müködik  a relé nemjo  de ez a  relé  8 polusa van, nem tudom hogy ez a gyári vagy csak bele lett tákolva mert 1 honapja vettem a kocsit a vonohorog se az eus szabvány  12polusa van.  a horog már kivan cserélve de még nincs bekötve  a relé milyen kellene bele és hol lehet venni mert borsodban tuti sehol nincs miskolcrol irok  bejátram a fél világot seholsemmi  ilyen van??köszi 

S.O.S

BluElite | 2013-07-07 12:24 gf2000 részére

 Szia!

 

Köszi a hozzászólást! És hol van az a "porcelán" gömb pontosan?

 

Nekem akkor hagyta egy rövid időre, amikor a váltókar alján, alulról wd40-el megfújtam a mechanizmust.

 

Köszi: BluElite

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó