2024. November 27. Szerda - Virgil
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Mazda Takeri, az új Mazda6.
MOTOROLAJ 1-4.
12 rotoros wankel lóerőgyár.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-02-08 11:36 pogi részére
Valószínűleg a munkahengerhez tartozó kar kiemelő (nyomó) bütyke is el van kopva, vagy ezen a részen ninxcs minden rendben.
pogi | 2011-02-08 11:18
626 2D 1991. Gyenge a kézifék.Dob csere és pofa csere után is ugyanaz a baj.Tud valaki megoldást eme problémára? Köszönöm.
bodyp | 2011-02-02 20:40
Tisztelt Mindenki!
Most vettem egy Mazda 626-ot. Érdekelne hozzá mindenféle leírás (műszaki adatok, kezelés, karbantartás), szerelési őtmutató.... A neten szinte semmit sem találok róla.
Típus: Mazda 626 Wagon 2.0 D
Évjárat: 1992.10.08.
Motorkód: RF
Alvázszám: JMZGV.....
55kW-os
Az autóban semmiféle elektromos kütyü nincs (e. ablak, tükör, computer). Ez egy mezei szívó dízel (sztem a legjobb).
Előre is köszönöm a segítségeteket.
gf2000 | 2011-01-30 20:36
És bocs a hibákért-nem szoktam ennyit írni .-)
gf2000 | 2011-01-30 13:35
Szia gab!
Kezdém a Te kérdéseiddel.
Az ajtó kárpitot ennél a típusnál csavarok+patentok rögzitík.Ha jól emléxem van a kárpit szélén-látható-műanyag fejű csavar(ennek a "menetes"részét is ki kell húzni miután kihajtottad a csavart.Aztán van fém csavar a kilincsnél és az ajtó behúzó alatt is(fedelet le kell pattintani)Aztán már csak a kárpit patentok vannak.A japán autókat azért szeretem,mert "vissza építhetőek" a patentjai.A régebbi mazdáknál (92-97 Gd a tip. ha jól mondom) van egy u.n központi patent is amelyet nem lehet csú úgy kivenni.A kárpitot fölfelé kell emelni és úgy "enged".Bár a kárpit emelés minden esetben igaz,mert a belső vízlehúzót(ami a kárpithoz van rögzítve)csak így tudod egyszerűen leemelni.Ja.Az el.abl.kapcsolóra vigyázz-én a kárpit leemelése után szoktam kivenni.
Rozsda: (személyes véleményem,tehát nem bizonyított és nem lepödnék meg ha ellentmondana valaki!!):
Mint ismeretes az üveg(mozgó) külső és belső vízlehúzó gumi között mozog.Igen,de ezek idővel elöregednek.Vagyis kívülről könnyebben bejuthat a víz egy idő után az ajtóba(a két lemez közé).Ezt persze a gyáriak is tudják és csináltak is az ajtó aján kicsi kis "kiszivárgó"nyílásokat,ahol az esetleges víz kifolyhat(néha még üvegtörés után szilánkok is potyoghatnak-függetlenűl attól,hogy milyen alaposan takarították ki).Ez idáig ok.De mint tudjuk a víz elöbb-utobb mindent elér és beszivárog.Megoldás:alvázvédés.De ez sem örök életű.Kevesen tudják de egy bizonyos kor fölött érdemes 2évente ismételni.Ha neked még a gyári van és(vegyük a szerencsés esetet) a kocsid nem volt törve,a gyári védelem akkor sem olyan mint rég.
Nagyvonalakban-és röviden,tömören ennyi-de lehetne ezt még ragozni,mert ez csak az alap.Innen csak bonyolultabb helyzetek lehetnek.
Amit nekem javasoltál:azért vagyok érthetetlen helyzetben,mert a gen.csere elött jó volt minden utánna nem.A kocsi volt elekt.szervízbe-de kábel égést nem találtak.(a gen.ból kimenő diódasori vezetéken a műanyag ház elégett ugyan,de semmi különös-az állítólag lehetett koktak hiba is)
Olyat viszont hallottam,hogy a nem LED-es generátor "kiütheti" a kompj.bizonyos részeit(prg.-it).És mivel én elsőre olyat kaptam-azt be is építettem.De addig amíg nem vagyok biztos,hogy tényleg ez történt-szeretném én megkeresni a hibát.Ha nem tudom megoldani-ok.Marad a szervíz.De egy biztosítékot,relét én is meg tudok nézni.Ja,és leszedtem félig a műszerfal aját,nincs nyoma égésnek vagy megolvadt vezetéknek-csatlakozónak.Hát egyenlőre ennyi.Most a hideg miatt még a macskát sincs kedvem megetetni-nemhogy a kocsit ba***-ni.
u.i: az ablakemelőd működését befolyásolhatja a (zsírzáson kívűl!)működtetető motor műanyag alkatr.kopása és az is,hogy az a kédergumi amiben az üveg le-föl siklik,mennyire szennyezett.
gabriel2010 | 2011-01-28 22:46
Szia!
Én túlterhelésre gondoltam, de ha a bizti véd az jó, de éppen határon volt a terhelés és átolvadt a vezeték valahol, vagy a csatinál volt melegedés, akkor esetleg lehet egy szomszédos vezeték is károsodást alanya volt (ötlet), ha meg a rendszerben van hiba, az előfordulhat, akkor kontakt hibák lehetnek (ötlet), de valahol amikor az első hiba történt, annak az összes körülményét kéne leírni, s kizárni mi nem volt a hiba oka, mi volt akkor éppen bekapcsolva (mindezt, ha nincs kód kiolvasás) s ezek alapján vissza fejteni a hiba lehetséges tényét, kizárásos alapon.
Írtad, ha jól emlékszem, karosszériás vagy: kérdés, igen az ajtónál nem enged valami, nincs feszegetve, nehogy eltörjön valami, de ha a borítás lejönne, akkor lehetne kenegetni az ablakemelőt (ez egy 99-es kombi 626-s), amúgy kérdem esetleg még, mi az oka annak, hogy az összes ajtó alja kicsit rozsdás belül, ha ott vannak nyitva a szivárgó rések (gumi fülek)?
gf2000 | 2011-01-28 13:54
Köszönöm gabriel,de nem nyugtattál meg.
Úgy gondolom,hogy a mi esetünk eltér.
A túltöltés lehet,hogy okozhatott"kábel elfüstölést"-de nagy valószínűséggel nem ez a baj.
Túl sok elektr.fogysztó ment el(szerintem) ahhoz hogy csak 1 vezeték legyen a gond.
Ha jól tippelem a te esetedben a hibát az ajtónál kell keresni.De önmagában a lefelé "gyosan"-felfelé "lassan" működö ablakok sokxor a mozgató mechanika kikopásából adódik..aztán persze jön a megszorult motor és rossz esetben a leégő vezeték.De!! Ha gyári az el.abl.akkor is le kell hogy biztosítékolva legyen-ez alap!(aztán jön a perverzióm tárgy:relé..stb)
szóval őszintén inkább kissé azon aggódom,hogy nem-e a kompj.-er ment el "borért"..
Mert ha igen,akkor igen csak pancsolt cuccal tért vissza...
u.i:Írtad.."valami nem engedi"..Már mit? Az ajtó szétszedését?Vagy máshol akadtál meg?
Azért kösz...
gabriel2010 | 2011-01-28 00:03 gf2000 részére
Üdv Mindenkinek!
Én hozzászólásában, mint hiba arra gondolok, hogy valahogy az ablakemelő-motor túlterhelte a vezetékeit, vagy csatlakozásait, s pont egy olyan szerencsétlen helyen történt az rövidzárlat átütés, ahol néhány szomszédos vezetéket is megolvasztott, s zárlat lett, hogy bekavart más rendszerekbe is. (szerintem) Ha igaz, akkor jó kis nyomozás lesz, csatlakozok - kábelkötegek szétszedése. :-( , de megéri majd.
Nekem is van egy jobb első lusta ablakemelőm, a többihez képest késik felhúzáskor, lefelé ugyan olyan gyors, valahogy szét kell szedni az ajtót, de valami nem engedi, hogy be tudjuk kenni az ablakemelőt, ahol száraz lehet...
Gábriel
mazda-auto.hu | 2011-01-27 16:20 mazda-auto.hu részére
Én a LED -re gondoltam, hiszen az nem gyári tartozék. De ha több gyári rendszer sem megy, akkor van hiba.
gf2000 | 2011-01-27 14:55
Az lehet-sőt valószínű.
Ami jobban aggaszt,hogy nincs elektromos tükröm,szivargyútóm,fed.számitógépem és 4 el.ablakom...holott ez gyári tartozék és nemolyrég működött. :-(
Pusztán az érdekel,hogy miért nem müködik most.És ha egy diagnosztika a válsz erre a kérdésemre-akkor nosza,elviszem szervízbe(mazda szervízbe) A LED-es visszajelző ezekszerint csak"hab a tortán"
De minden épkézláb segítséget megköszönök..
Ami bosszant:vettem egy autót,nem olyan "jó bőrben"mint ahogy számítottam.Ok.Megpróbálom rendberakni a "pénztárcámnak" megfelelő módon-éppen ami sikerül.
Autók között nőttem fel és a szakmám sem esik távol(kar.lakatos).Most is autókkal foglakozom-és úgyérzem nem vagyok annyira hülye,hogy 1-2 dolgot ne csinálhassak meg én is.De most elakadtam,mert azt sem tudom,hogy mi lehet a hiba(?!) forrása és hogyan tovább..Erre keresek segítséget..
u.i:...