2025. Március 12. Szerda - Gergely
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Mazda logó történelem.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-07-29 08:31 fcs007 részére
Amíg csak a pillanatnyi fogyasztásjelző értékei alapján kell a regenerációkra "asszociálni", és nem világít gyakran a DPF lámpa, addig nincs értelme "szervizes" szűrő takarításnak. A gyakori DPF villogás jelezné igazából, hogy gond van.
A legtöbb autóipari szakember meggyőződése alapján a koromszűrős dízel gépkocsik ferkventált városi használata nem előnyös..
csonkasz | 2013-07-27 17:48 fcs007 részére
A legjobb és végleges módszer jelenleg, ha a DPF szűrőt eltávolíttatod. Soha többet nem lesz gondod vele.
fcs007 | 2013-07-27 16:32
Kedves Mazda autó!
Nos a városi használatot esetleg megértem, de az a helyzet, hogy ha országútra megyek, akkor is ez van hogy kb 50 km-enként regenerál. Igaz, hogy ha országútra is megyek az nem szokott több lenni mint 100 km oda-vissza. Ez akkor azt jelenti, hogy ezek az autók nem használhatók városban, vagy csak ilyen plusz "kényelmetlenségekkel"?
Egyébként mi a javaslata a részecskeszűrő regenerálására?
Van erre bevált módszere egy márkaszervíznek is? Vagy csak a csere jöhet szóba, illetve mit javasol én mit tudnék tenni a javulás érdekében?
Mert tartok tőle, hogy előbb utóbb annyira lecsökken a két regenerálás közötti idő, hogy az már tényleg fezsegetni fogja a kényelmetlenség és a gazdaságosság határait.
Előre is köszönöm, megtisztelő válaszát.
gobesz | 2013-07-23 17:43 mazda-auto.hu részére
Köszönöm válaszát! Az alvázszám kiderítése folyamatban, amint meglesz, küldöm.
mazda-auto.hu | 2013-07-23 08:23 gobesz részére
Ebben a típusban más rendszerű a koromszűrő, mint a 2,0 literes Mazda dízeleken. Egy külön folyadék tartály van az autóban, mely kb. 60000 km-t bír egy feltöltéssel. Ez a folyadék segíti a korom kiégetését. Ezek a típusok kevésbé érzékenyek a városi közlekedésre, de ezt a típusú kipufogó koromszűrőt elvileg 120000 km-enként cserélni kell. Tapasztalataink alapján csak alvázszám alapján dönthető el, hogy van-e koromszűrő ezeken az autókon, de néha még úgy sem.
gobesz | 2013-07-22 18:44
Tisztelt mazda-auto!
Úgy tudom, hogy a második generációs (pl. 2010/8 évjáratú) Mazda 3 Sport 1.6 D TX, dizel 116LE-ős típusban is van DPF. Mik a tapasztalataik? A DPF ugyanaz benne, mint az M6-ban illetve az első generációs 2 literes 143LE M3-ban? Nagyobb részben városi használat esetén felléphetnek DPF problémák ennél a típusnál is?
Válaszát köszönöm.
mazda-auto.hu | 2013-07-22 12:45 csonkasz részére
Városban alacsony a fordulatszám, lassú a gázsebesség, gyakran le van állítva az autó. A kipufogógáz hőmérsékletét túlságosan nem érinti a külső hőmérséklet, az oxigénben dúsabb hideg levegő viszont javítja az égést. Konkrét adatokkal nem fogok tudni szolgálni.
csonkasz | 2013-07-22 08:07 mazda-auto.hu részére
Annyit azért hozzáfűznék, hogy télen kevesebbszer regenerál az autóm, mint nyáron. Tehát az alacsony rendszerhőmérséklet nekem kicsit sántít. (6 éve használom az autót, nem 3 hónapja és visszamenőleg 70E km-re fel vannak jegyezve a regenerálások!)
mazda-auto.hu | 2013-07-22 08:00 fcs007 részére
A motorvezérlő által megkezdett regenerációk elsődleges oka valószínűleg a városi közlekedés okozta túl alacsony rendszerhőmérséklet, így kevésbé tisztul , illetve gyorsabban eltömődik a szűrő. Emiatt gyakrabban meg kell (próbálnia) emelnie a gázhőmérsékletet a vezérlőegységnek. Persze a szűrő hatásfokának gyengülését az új állapothoz képest is be kell kalkulálni. Sajnos egyértelműen kijelenthető, hogy ezek az autók nem ajánlottak frekventált városi közlekedéshez. A leírt gyakorlatot javaslom folytatni. Saját autónkban már vizsgázik egy szerkezet, mely jelentősen csökkenti a kibocsájtott HC mennyiséget, így kevesebb az egységnyi idő alatt keletkező korom. Hamarosan elérhető lesz nálunk.
csonkasz | 2013-07-21 21:27 zotyamotya részére
Légy szíves a szerviz elérhetőségét írd meg nekem a csonkaszkukacgmélpontkom-ra.
KÖszi!