2024. December 22. - Zéno
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-07-29 08:31 fcs007 részére
Amíg csak a pillanatnyi fogyasztásjelző értékei alapján kell a regenerációkra "asszociálni", és nem világít gyakran a DPF lámpa, addig nincs értelme "szervizes" szűrő takarításnak. A gyakori DPF villogás jelezné igazából, hogy gond van.
A legtöbb autóipari szakember meggyőződése alapján a koromszűrős dízel gépkocsik ferkventált városi használata nem előnyös..
csonkasz | 2013-07-27 17:48 fcs007 részére
A legjobb és végleges módszer jelenleg, ha a DPF szűrőt eltávolíttatod. Soha többet nem lesz gondod vele.
fcs007 | 2013-07-27 16:32
Kedves Mazda autó!
Nos a városi használatot esetleg megértem, de az a helyzet, hogy ha országútra megyek, akkor is ez van hogy kb 50 km-enként regenerál. Igaz, hogy ha országútra is megyek az nem szokott több lenni mint 100 km oda-vissza. Ez akkor azt jelenti, hogy ezek az autók nem használhatók városban, vagy csak ilyen plusz "kényelmetlenségekkel"?
Egyébként mi a javaslata a részecskeszűrő regenerálására?
Van erre bevált módszere egy márkaszervíznek is? Vagy csak a csere jöhet szóba, illetve mit javasol én mit tudnék tenni a javulás érdekében?
Mert tartok tőle, hogy előbb utóbb annyira lecsökken a két regenerálás közötti idő, hogy az már tényleg fezsegetni fogja a kényelmetlenség és a gazdaságosság határait.
Előre is köszönöm, megtisztelő válaszát.
gobesz | 2013-07-23 17:43 mazda-auto.hu részére
Köszönöm válaszát! Az alvázszám kiderítése folyamatban, amint meglesz, küldöm.
mazda-auto.hu | 2013-07-23 08:23 gobesz részére
Ebben a típusban más rendszerű a koromszűrő, mint a 2,0 literes Mazda dízeleken. Egy külön folyadék tartály van az autóban, mely kb. 60000 km-t bír egy feltöltéssel. Ez a folyadék segíti a korom kiégetését. Ezek a típusok kevésbé érzékenyek a városi közlekedésre, de ezt a típusú kipufogó koromszűrőt elvileg 120000 km-enként cserélni kell. Tapasztalataink alapján csak alvázszám alapján dönthető el, hogy van-e koromszűrő ezeken az autókon, de néha még úgy sem.
gobesz | 2013-07-22 18:44
Tisztelt mazda-auto!
Úgy tudom, hogy a második generációs (pl. 2010/8 évjáratú) Mazda 3 Sport 1.6 D TX, dizel 116LE-ős típusban is van DPF. Mik a tapasztalataik? A DPF ugyanaz benne, mint az M6-ban illetve az első generációs 2 literes 143LE M3-ban? Nagyobb részben városi használat esetén felléphetnek DPF problémák ennél a típusnál is?
Válaszát köszönöm.
mazda-auto.hu | 2013-07-22 12:45 csonkasz részére
Városban alacsony a fordulatszám, lassú a gázsebesség, gyakran le van állítva az autó. A kipufogógáz hőmérsékletét túlságosan nem érinti a külső hőmérséklet, az oxigénben dúsabb hideg levegő viszont javítja az égést. Konkrét adatokkal nem fogok tudni szolgálni.
csonkasz | 2013-07-22 08:07 mazda-auto.hu részére
Annyit azért hozzáfűznék, hogy télen kevesebbszer regenerál az autóm, mint nyáron. Tehát az alacsony rendszerhőmérséklet nekem kicsit sántít. (6 éve használom az autót, nem 3 hónapja és visszamenőleg 70E km-re fel vannak jegyezve a regenerálások!)
mazda-auto.hu | 2013-07-22 08:00 fcs007 részére
A motorvezérlő által megkezdett regenerációk elsődleges oka valószínűleg a városi közlekedés okozta túl alacsony rendszerhőmérséklet, így kevésbé tisztul , illetve gyorsabban eltömődik a szűrő. Emiatt gyakrabban meg kell (próbálnia) emelnie a gázhőmérsékletet a vezérlőegységnek. Persze a szűrő hatásfokának gyengülését az új állapothoz képest is be kell kalkulálni. Sajnos egyértelműen kijelenthető, hogy ezek az autók nem ajánlottak frekventált városi közlekedéshez. A leírt gyakorlatot javaslom folytatni. Saját autónkban már vizsgázik egy szerkezet, mely jelentősen csökkenti a kibocsájtott HC mennyiséget, így kevesebb az egységnyi idő alatt keletkező korom. Hamarosan elérhető lesz nálunk.
csonkasz | 2013-07-21 21:27 zotyamotya részére
Légy szíves a szerviz elérhetőségét írd meg nekem a csonkaszkukacgmélpontkom-ra.
KÖszi!