2024. December 26. Csütörtök - KARÁCSONY

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


attilaskyline | 2009-10-19 18:57

Sziasztok!
Hát nem is tudom,hogy ilyen megtörténik-e!?
Igazából az volt a helyzet,hogy elfelejtették megcsinálni a szervízt.De visszakaptam mintha kész lenne.Most csinálták meg.Nem egészen értem.De sűrű bocsánat kéréseket kaptam.Plusz kedvezményt a következőre.A Pozitív,hogy nem akarták takargatni, megmondták úgy ahogy van.
Ettől rosszabb sose történjen!
Remélem még sokáig kitart a Mazdi jónak, mert nagyon szeretem.

mazda-auto.hu | 2009-10-19 12:24 attilaskyline részére

Ha 500km-rela az olajcsere után az X-en áll az olajszint, az nagy valószínűséggel nem csak a nullázás elmaradására utal. A szervízben elvégzett úgynevezett "olajcsere nullázás" nincs hatással a fedélzeti komputer adataira.

Fecó | 2009-10-18 12:25 attilaskyline részére

Üdv.
Az autóm/én 2-hó kötelező szerviz után 3-héttel jártam ugyan igy,(szintén,2006-os,M6 DPF-es,CDH TE,díesel,143-as).A szint itt is rendben volt,a gép szerint,520-km mentem csere óta,(ha jól emlékszem,)és magas volt kipufogógáz hőmérséklete.A probléma nem volt komoly,könnyen megoldható volt,(ingyen-bérmentve).Bár nem mondták nekem,de ennél sem nullázhatták cserekor,(de azonnal ki is javították a hibát,(nem cseréltek semmit rajta,csak kényszerégetés volt,1800-as fordulattal ment,25 percen keresztül).Bár a gép a hibá utaló lehetséges,több eshetőséget is mutatott.Szerintem nyugi.

attilaskyline | 2009-10-18 09:48

Sziasztok!Problémám és kérdésem van.
Tegnap jöttem haza melóból és elkezdett villogni a DPF lámpa.(Az eddigi lassan 2 év és kb 60.000km alatt soha nem láttam.)
Az autó kb 10 napja volt időszakos szervizen.Ezért már magában furcsa nekem a villogás.Nivó pálcát kihúzva X nél áll az olajszint.mentem kb 500km-t.Ez egy 2006-os 6 Ts.Van benne fogyasztás mérő.Eddig minden szerviz után 0 volt és újra kezdte számolni a fogyastást.Most viszont maradt 6l a kijelzőn.Ebből következtethetek arra,hogy esetleg nem lett nullázva a computer?
Bementem az szervizbe szombaton ,de nem volt senki,csak a szalonban.
Bemegyek hétfőn újra remélem nem komoly a hiba.

mazda-auto.hu | 2009-10-09 12:20 dpf_killer részére

Valamennyi előnye biztosan van ebből a szempontból is az előállításuk során elkülönülten "kezelt" üzemanyagoknak, de nem tudjuk, hogy mekkora.

dpf_killer | 2009-10-08 22:33

Üdvözletem! Szeretném kérdezni, hogy van e értelme prémium dieselt tankolni? Motor ill dpf szűrő élettartalom/ eltömődés csökkentés miatt ? Ha a válasz igen akkor a kagylós cégét? (OMV naftája biztos nem rossz :) )!

mazda-auto.hu | 2009-09-23 10:18 dpf_killer részére

Igen, az adott Mazda márkaszervizben az autóra csatlakoztatott számítógép ki fogja dobni, hogy van-e az autó vezérlőegységére feltölthető újabb program.

dpf_killer | 2009-09-23 08:57 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ. Az autó 2006-s (facelift). Utolsó szervize 200E (2009.02)km-nél volt, most 213E -nél áll a számláló. A sw frissítésről egyelőre infóm nincs, sajnos Békéscsaba nagyon messze van nekem, kérhetem bármelyik mazda szervízben a "DPF sw frissítését"?

mazda-auto.hu | 2009-09-23 08:42 dpf_killer részére

Az azonnali teljesítmény csökkentés arra utal, hogy a DPF rendszer a szűrő nagymértékű eltömődését érzékelte. Ez valóban lehet eltömődés probléma, például korábban be nem fejezett regenerációk miatt, de lehet akár szenzorhiba is, mely a rendszer agyát tévesen informálja.

A magas olajszint beszédesebb lehetne, ha tudnánk, hogy mennnyi km telt el az olajcsere óta. Az mindenesetre így is feltételezhető, hogy amennyiben nem hibáztak a korábbi olajcserénél, akkor túl sokszor regenerálja a rendszer a szűrőt. Különben hosszabb autópálya szakaszon csökkennie kellene az olajszintnek, vagy legalább nem kellene ilyen mértékben emelkednie. Vajon az autó szoftverfrissítése egyébként megtörtént? Ezt csak egy Mazda szerviz tudja megmondani, bár az is lehet, hogy most a franciák elvégezték.

A MES diszpécserei általában nem szoktak műszaki tanácsokat adni, ebben az esetben is jobb lett volna ha így járnak el.

dpf_killer | 2009-09-23 07:35

Üdvözlet, nemrég lettem mazda 6 tulaj (143le). Márkaszervizes szervíz pecsétek szerepelnek a szervízkönyvben így nyugodtan indultam nászútra az autóval... Franciaország közepén (autópálya menet 130km tempomat mellet ford 2 felett) hirtelen villogni kezdett a dpf lámpa motor teljesítmény azonnal lecsökkent. A M.E.S. külön történet, aztmondta a nő várjam meg még piros lesz a lámpa akkor menjek szervízbe !!! :) na mind1 Nancy-ben végül megcsinálták a "régéneration la DPF" műveletet (-4 óra -35 Eur) mulva mehettünk tovább.. Mit csináltam rosszul ? Üzemanyag shell diesel volt? Ez számít valamit ? olajcsere elvileg rendebn megvolt. Olajszint x alatt picivel.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó