2025. Január 7. Kedd - Attila
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MAZDA SENKU
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda2 Show autók.
Visszatér a Mazda RX-7 típus.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
zsolti744 | 2007-06-27 23:13
Nekem sincs elomelegito kalyham, mennyibe faj utolag mazdas es nem mazdas kalyha? Nem mazdasnal nincs problema valamikeppen a garanciaval?
Oszi | 2007-06-27 17:01
Tudtomal azert van szukseg a modern dizeleknek az elomelegito rendszerre mert nagyon keves hot termelnek feleslegesen.Es ha nem lenne akkor nagyon hideg idoben vagy autopalyan besem tudna melegedni es soha nem erne el az uzemi hofokot(lasd:egyik furumtars akinek hengefejes lett a nem mukodo kalyha miatt az autoja).
Oszi | 2007-06-27 16:57
Akar meg az is befolyasolhatja,de inkabb az hogy nemetorszagban kiterjedtebb autopalya halozat van es persze tobben es tobbet hasznaljak az autopalyakat,es nekik nem feltetlenul okoz gondot 50-60 vagy akar 100-150Km megtenni a munkahelyig vagy hetvegen elmenni a csaladdal kirandulni.Es az is biztos hogy csak olyanok vesznek dizelt akik utanna szamoltak es annyit mennek hogy megeri a dizel fentartasa.Mazda-auto is irta hogy ha van idelye felmelegedni az olajnak es a motornak tehat az uzemi hofokot elerik akkor a gazolaj is parolog az olajbol tehat nem annyira szembetuno az olajszint novekedes.Amennyivel esetlegesen egy hosszas varosi autozas utan megno az kint az autopalyan kiparolog.Es addig amig nincs gond vele addig tenyleg kar aggodni.A mi DPF-esunkbe van mar 47500Km es meg egyszer sem volt gond vele.igaz ennek a 75% autopalya volt es atlagban 140-150es tempo.
mazda-auto.hu | 2007-06-27 16:55
Nagyon jó gondolat, hogy a kályha csökkenti a fokozott koromtermeléssel járó bemelegedési fázist. A másik dologra újra csak azt tudjuk mondani, hogy nálunk sem egyértelmû probléma a DPF, és ezzel nem akarjuk azokat bosszantani, akiknek gondjuk van vele. Nálunk nincs gond az autókkal, eddig egy idõ elõtti olajcserénk volt, az is 10000km-nél, és egy különösen hajtott autó esetében. Ezen kívül semmi különlegeset nem végzünk ezeken az autókon a szervizelési alkalmakkor, azon kívül ami elõ van írva.
biturbó | 2007-06-27 16:17
Sziasztok!
Elfelejtettem megkérdezni mindenkitõl,külföldön miért nincs ez a dpf-es gond???(legalább is nem annyi,én nem nagyon hallottam hogy németben,osztrákoknál vagy akaár horvátoknál sürün elõfordul),talán az üzemanyag minõsége is befolyásolja?
biturbó | 2007-06-27 15:49
Köszönöm a válaszokat!Eddig még nincs gondom vele,csak arra gondoltam ha az állófütés üzemmelegre melegitené a motort akko indulás után nem rakódna "talán" annyi részecske le,fõleg majd a hidegebb hónapokban mikor több idõ kell mig a motor üzemmelegre melegszik(pláne rövid utakon),de ez csak egy gondolat(lehet teljesen hülyeség),próbálom szükiteni a kört hogy ne jöjjön elõ az a gond ami már sokaknak elõjött,üdv!
mazda-auto.hu | 2007-06-27 08:25
biturbó - Túl sokat nem is tudunk hozzátenni a dolgokhoz. Talán annyit, hogy amíg nincs probléma addig ne aggódj! Egyébként a szûrõ takarítása miatti gázolaj befecskendezésbõl adódóan gázolaj kerül a motorolajba is, ez nem tud kipárologni, ha nagyon rövid utakon van használva az autó, illetve sokat jár alapjáraton. A kiegészítõ fûtésnek külön kipufogógáz kivezetése van.
biturbó | 2007-06-26 18:02
Kedves Oszi!
Köszönöm az átfogó magyarázatot.
Oszi | 2007-06-26 15:39
Tudtomal az alofutes nem csatlakozik az auto kipufogo rendszerehez.Vagy ha igen akkor az biztos hogy a reszecske szuro utani reszen.A Dizelekben levo elomelegito rendszer sem csatlakozik az auto kipuf.rendszerehez hanem kulon kivezetese van az auto ala.Tehat semmifele kepen nem zavarhat be a DPF-nek.
Oszi | 2007-06-26 15:36
Nem sok osszefuges van a DPF es az allofutes kozott.A gazolaj nem igazan rakodik le sehova,mivel azt a motor elegeti hogy felhasznalja az energiajat.Az elegetes minosegebol adodoan korom kepzodik es ezt hivatot a reszecskeszuro kiszurni a kipufogo gazbol.A korom kepzodes a hirtelen nagy gazadasokkal novekszik.A ha sokszor csak rovid utakon hasznaljak es nem tud bemelegedni a rendszer hogy a kiegetest egenylo reszecske szurot takaritsa akkor johetnek a gondok.Ahoz hogy elerje a kivan homersekletet a kipufogo rendszerben +uzemanyagot kell befecskendezni a kipufogo uzemben.