2025. Január 7. Kedd - Attila

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


biturbó | 2007-06-26 13:46

Tisztelt Mazda-autó!
Nemrég vettem egy eggy éves mazda 6-os dpf-es 143le autót.Az autó úgy megy mint egy álom,az elõzõ tulaj többnyire autópályán ment vele és elmondása szerint semmilyen problémája nem volt még a dpf-el.Én nem nagyon megyek autópályán tehát várható hogy a rövid szakaszok miatt elõjön nálam is a dpf-es hiba?Mivel hideg motornál rakódik le a legjobban a gázolaj,nem célszerû állófütést utólag beépiteni?Elõre is köszönöm a válaszukat,üdv,László

mazda-auto.hu | 2007-06-25 08:07

Igen, tényleg benne van a szervízfüzetben is, hogy az RX-8 esetében van egyedi jellegzetesség. Valószínûleg a DPF is bele kerül a következõ verziójú garanciafüzetbe, ha a jelenlegi elfogy.

Oszi | 2007-06-23 19:46

Ati:Felre ne erts,en nem kotoszkodni szertnek es nekem is vannak problemaim a Mazda-val kapcsolatban ugyhogy maximalisan megertem a problemadat,de akkor is azt mondom hogy keress egy masik szervizt ahol ertenek is a dpf-es rendszerhez.Csak hogy erezd hogy milyen sulya van a szerviz valasztasnak:Bp-en 700-800Ft-ert csinaltak volna meg a 4eves 6-osomat es ugyanazt elvegeztek nekem csak nem alkatresz cserevel hanem javitassal amit a gyari is engedelyez azzaz lehet rendelni kulon alkatreszt a javitashoz es igy fizettem 74eFT-ot.

Oszi | 2007-06-23 14:04

Jo kicsit tuloztam az RX-8al kapcsolatban,de akkor is megeshet hogy nem indul el utanna es erre hogy hidegen nem celszeru leallitani atadaskor erre kulon felhivtak a figyelmunket.

mazda-auto.hu | 2007-06-23 09:40

Megértjük, hogy a hatalmas nyomaték lenyûgözõ hatású. Az is igaz amit Oszi írt, ha te dízelt akarsz venni, akkor senki nem fogja azt mondani neked, hogy itt csak benzinest adunk el ilyen célra. Gabesz példája is az általunk elmondottakat igazolja, nem jellemzõ az idõ elõtti olajcsere a DPF-es autókban. Tény az általad leírt használat a legrosszabb a rendszer szempontjából. Ráadásul hidegebb idõben még a kályha is állandóan megy ilyen körülmények között, tehát a fogyasztás sem lehet alacsony. Javaslatunk, talán egy próbát megér: Mivel úgy sincs esély a 2 km-es utakon bemelegednie a rendszernek annyira, hogy meginduljon a gázolaj jelentõsebb "távozása" a motorolajból, nem erõltetnénk ezt a mindenáron 2000-res fordulat feletti járást. Ilyen kis sebességnél (alacsony közegellenállás) valószínûleg magasabb fokozatban nem nyomod ilyen mélyre a gázpedált, így kevesebbet fogyaszt az autó, kevesebb szilárd részecske keletkezik, amit a szûrõnek kell felfogni. Azaz ritkábban van igény a szûrõ takarítására, plusz gázolaj befecskendezésére. Nyilván ha a lámpa világít, akkor 2000 fölé kell menni a már többször leírtak szerint. Az RX-8-ról annyit, hogy azért kis túlzás, hogy nem indul újra hidegen leállítva. Amennyiben a körülmények összejátszanak és fõleg alacsony az akksi indítóárama, akkor nõ az esély erre. Tény, a wankel rendszerû motor az égésterek nagyobb felületei miatt (benzin lecsapódás), hajlamosabb "megszívni" magát.

Élõati | 2007-06-22 22:51

Oszi!
Megpróbálok mindent megtenni hogy jó legyen az autó , valóban nem dizelt kellett volna venni de már késõ .
De például az Rx 8 -ról sem olvastam seholamit irtál biztos ezt se sokan tudják, köszönöm a segitségeket.

Élõati | 2007-06-22 22:48

mazda-auto
Valóban lehet hogy nem dizelt kellett volna vennem de csábitóak voltak a teljesitmény adatok.
Álltalában 10km megyek indulás után 2km város 7km fõút( majdnem városi közlekedés)majd 1km város .Próbálok városban 3-ban menni és 2000fordulat fölött tartani.De elöforul hogy csak a városban megyek 2 km megálok 20-30 perc múlva megint 2-3 km-t.

Élõati | 2007-06-22 22:46

mazda-auto
Valóban lehet hogy nem dizelt kellett volna vennem de csábitóak voltak a teljesitmény adatok.
Álltalában 10km megyek indulás után 2km város 7km fõút( majdnem városi közlekedés)majd 1km város .Próbálok városban 3-ban menni és 2000fordulat fölött tartani.De elöforul hogy csak a városban megyek 2 km megálok 20-30 perc múlva megint 2-3 km-t.

gabesz | 2007-06-22 19:18

Ez a folyamatos DPF kérdés arra késztet hogy írjak pár szót a témával kapcsolatban.Nekem is M6-osom van természetesen dízel 143HP.kb.30e km-t tettem meg vele 1 év alatt,de soha,hangsúlyozom soha semmi gondom nem volt ezzel.Magam is sokat megyek városban,igaz pályázom is rendesen,tehát szerintem a leírtaknak megfelelõ használat mellett alig elképzelhetõ a hiba.Persze egyedi gond mindig lehet,de generálisan azért túlzás kijelenteni,hogy minden DPFes kocsival gond lenne.Ha végképp sok a városi út, akkor 1.nem biztos hogy dízel autót kellett volna venni 2.ha mégis akkor idõnként érdemes kicsit hajtani pályán úgy 130-140 közt .Remélem megoldódik Élõati problémája.Üdv,Gabesz

Oszi | 2007-06-22 17:10

Igen,tenyleg az elejen kellene megfogni a problemat ,azaz a kereskedonel.Csak az o vedelmukre szoljon hogy hiaba akarna meggyozni arrol hogy nekem nem valo a dizel hogyha en ragaszkodom a diselhez.A masik problema hogy Magyarorszagon divat lett a dizel auto hasznalata,mert olcsobb a gazolaj,jobb a hatasfoka stb. Igenam,de azt elfelejtik hogy dragabb a kotelezo szervize es dragabbak hozza az alkatreszek (dizelspecifikus)Ha ezt ossze adjuk akkor diselt csak annak eri meg tartani aki evi min:30ekm tesz meg.Arra hogy bejarjon a munkahelyere ami 5-10km van arra a benzines is megfelel es nem fogyaszt sokkal tobbet mint a dizel viszont kevesebbet kell fizetni a kotelezo szervizeken es nincs benne Intercooler,magasnyomasu szivattyu stb amik egy masik auto arat teszik ki es 3ev utan mar nem cserelik garanciaban hiba o csak 30eKM-t ment el vele.Es ezek az alkatreszek nem csak a km-ek novekedesevel mennek tonkre.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó