2025. Január 7. Kedd - Attila

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2007-06-22 16:25

Köszönjük az építõ jellegû hozzászólásokat, továbbra is várjuk ezeket!
Élõati- Kicsit konkrétabban megtudhatnánk hogyan használod az autót? Naponta mennyit mész vele? Indítás-leállítás között mennyi kilométert mész a leggyakrabban? stb...

gasolina | 2007-06-22 16:11

A kereskedõ felelõssége szerintem nem megkerülhetõ kérdés.Ez a fórum nagyon jó lehetõség,hogy sokan okuljanak mások kárából,illetve meg tudjunk elõzni problémákat.Köszönet érte a békéscsabai szerviznek,hogy válaszolgat a kérdésekre.Azonban az egész játék az autó kiválasztásánál indul.Itt már a dealer személyre szabottan kéne ajánljon egy tipust,vagy ha nagyon határozott a vevõ,akkor azon belül motort,és valóban kéne idõt szánni arra,hogy megismerje a leendõ tulajdonos igényeit,vezetési szokásait.Utána jön a gépkocsit átadó személy felelõssége,akinek még több idõt kell arra szánni,hogy csak úgy engedje ki az utcára vele a tulajt,hogy minden fontos dolgot közöl vele,szó szerint tanitja az autó megfelelõ használatára!Ez szerintem sok helyen elsikkad.Talán nem is ártana a DPF müködésérõl egy picit többett irni a Mazda-könyvben sem,vagy a kereskedõ adhatna mellé egy kis plusz lapocskát,amin részletesebben taglalja a témát.Én a Mirai-nál vettem az autót,és életem elsõ olyan autó átadása volt /nem elsõ új autó/,mikor nem rúgtak ki az új autóval 5 perc alatt,hanem a szervizvezetõ személyesen szánt rám 1 órát,hogy eligazitson,ráadásul már a munkaideje is lejárt! Természetesen a DPF-rõl is részletesen beszélt.A dolog müszaki oldaláról nem szólnék,azt majd az idõ eldönti,hogy mennyire kiforrott ez a technika.Ja,és egyeseknek mindettõl függetlenül lehet baja a DPF-el,és bármi mással,mert akár tetszik,akár nem,a Mazda is tömeggyártó,igaz a jobbak közül való...:-)

Oszi | 2007-06-22 16:05

Valszinu hogy ha 1x er leallitod mert miert ne tenned foleg ha dolgozni mesz,de munkabol ki is josz valamikor es akkor mar vegig tudod csinalni.Itt arrol van szo hogy ha segitseget ker akkor azt vegye figyelembe a tulaj es tegyen meg minden tole telhetot.A RX-8 at peldaul nem allithatod le mig el nem eri a motor az uzemi hofokot vagyis lealithatod csak utanna nem fog beindulni.2 ha nincs eleg ideje bemelegedni az autonak munkaba menet akkor nem tartor nem tartom jo 5letnek a dizelhez valo ragaszkodast(ezzel nem kotoszkodni szeretnek)Es erre most te tudnad mondani hogy a regi dizelek bla,bla,bla.Erre azt tudom mondani hogy azok sem szerettek hogy ha rovid tavokat autoztak veluk es nem ertek el soha az uzemi hofokot!Sot semelyik tipus nem szerti.
Szerintem valts szervizt es akkor megoldodhatnak a gondjaid.Nem elkezelhetetlen hogy valamelyik erzekelo a rendszerben hatarertek kozeli jelet ad,vagy tul magasra van megalapitva a hatarertek es ezert meg nem jelzi hibanak,de ettol meg okozhat hibat.De lehet hogyha egy hozzaerto szervizt talalsz akkor ok ezt megtudjak oldani.

Élõati | 2007-06-22 15:43

Oszi!
Tisztázzunk valamit ,ha ég a lámpa az azt jelenti hogy ki a városból 2000 felett min 40km/h kb 30 perc égess, ha jól tudom.
Vagy azt jelenti hogy most a kocsi égetne segíts, és ha pont dolgozni mész nem mennél be , másnap biztos nem kénne.

Oszi | 2007-06-22 15:38

addig amig a kiegetes tart nem celszeru leallitani mert kihul a rendszer es a kovetkezo inditasnal kezdheti elorol az optimalis homerseklet elereset +uzemanyag befecskendezessel vagy ha kicsit hajtod akkor kevesebb + uzemanyag kell az optimalis homerseklet eleresehez .

Élõati | 2007-06-22 15:35

Ez érdekes hogy gondoljátok azt hogy ha ég a DPF-s lámpa
akkor nem állithatom le az autót.Vagy ha villog akkor nem.Szerintem egyik sem kivitelezhezõ.

mazda-auto.hu | 2007-06-22 09:10

Élõati- Nem mernénk azt mondani, hogy csak városon kívül használhatóak a DPF-es Mazda típusok. Részben továbbra is abból tudunk kiindulni, hogy az általunk eladott és (vagy) nálunk szervizelt autók közül (szerencsére nem kevés) eddig egyben kellett idõ elõtt olajat cserélni az X jelzés elérése miatt. Ami még érdekesebb, hogy éppen egy olyan autóban, amit nagyon hajtanak. Oszi véleménye is elgondolkoztató lehet, mi nem nyilatkozhatunk más szervizekkel kapcsolatban, de az is lehet, hogy senki nem hibázott eddig és tényleg valami nem stimmel az autóddal kapcsolatban. A rövidebb utakon használattal vagy a sok alapjárati járással sem lehet nagyobb gond, amíg nem kerül többször leállításra DPF lámpa világítás alatt a motor. A Mazda DPF rendszere természetesen egy kipróbált és forgalomba kerülése elõtt átfogóan tesztelt rendszer. Más gyártóknál vagy a szûrõ regeneráló folyadékát kell idõszakosan méregdrágán cserélni, vagy a szûrõt is, ami már százezres tétel.

Oszi | 2007-06-21 23:26

Azert a mazda vedelmemeben kerlek hogy ne altalanosits,addig amig kb:1000 eladot mazda 6-bol kb 20 koszkodik gondokkal szerintem igazan nagy hibarol nem beszelhetunk.Inkabb beszelhetunk arrol hogy egyes szervizekben nagyfoko hozzanemertesrol tettek tanubizonysagot ami eredhet abbol is hogy nem megfelelo a mazda gyar utasitasok magyarorszagra juttatasa es kulfoldi treningek hatasfoka.Vagy egyszeruen a nem torodomseg magas iskolaja ami nemely szervizekben van.teny hogy van a mazda altal hasznat rendszernel varosszeretobb DPF rendszer,de az sem biztos hogy jobb csak azokrol te nem tudsz mert azokat a forumokat nem latogatod olyan rendszeressegel mint a mazdaet es hat miert is tenned mikor mazda-ban ulsz es kozlekedsz es persze fulig ero szajjal ZOOM-ZOOM-olsz minden nap mig a mas markak autoi ugyan ilyen,sot nagyobb es tobb gondal kuszkodnek mint a MAZDA.ZOOM-ZOOM es elnezest a hosszura sikeredet gondolatert. :))

Élõati | 2007-06-21 22:47

Ez az a bizonyos DPF ami nagymértékben csökkenteni fogja a mazda eladási indexét.Sajnos
Óriási hibának tartom forgalomba hozni egy autót ami csak városon kivûl használható.A DPF nem kötelezõ még , amig nem tökéletes nem kellett volna erõltetni.Képzeljétek el ha azt moondanám a vendégeknek hogy a "Bélszín Budapest" fõételt csak a teraszon eheti meg , esetleg az éttermben is de csak akkor ha gyorsan eszik és a 15000ft-s "Bock Ermitage"-t iszik hozzá.
Ez egy vicc!

mazda-auto.hu | 2007-06-21 09:41

Elõzetes tények: Bizonyos használati körülmények között, például ha a gépkocsi csak rövid útszakaszokra, vagy kis sebességgel van használva, vagy hosszabb ideig alapjáraton jár, akkor a szûrõben a szilárd részecskék nagy mennyiségben összegyûlhetnek, és ez a DPF kontrollámpa felgyulladását eredményezheti.
1.Ha a DPF kontrollámpa FOLYAMATOSAN VILÁGÍT- akkor a gépkocsit legalább 15 percig 2000-res, vagy ennél magasabb fordulatszámon és minimum 40 km/órás sebességgel kell járatni, hogy a szilárd részecskék elégetésre kerülhessenek. Ilyenkor elõfordulhat, hogy rövidebb idõre füstölés lesz tapasztalható a kipufogóból.
2. Ha a DPF kontrollámpa FOLYAMATOSAN VILLOG- Mielõbb be kell menni egy Mazda szervízbe, hogy megakadályozzuk a dízel részecskeszûrõ rendszer károsodását.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó